timer op ics

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Halowie

hallo iedereen,

heb thuis een klein netwerkje van 3 pc's verbonden via een switch.
één pc heeft een internetverbinding,de andere 2 delen de internetverbinding via ics
os op alle drie : XP pro
Kan men nu op de één of de andere manier ervoor zorgen dat de 2 pc's (clienten) maar op bepaalde,programeerbare tijdstippen een internetverbinding hebben.
jullie hebben het waarschijnlijk al begrepen > die 2 pc's zijn van de kids die meer dan eens tot een stuk in de nacht liggen te chatten en wa weet ik nog allemaal...
Ik had gedacht van nen timer te zetten op de 220 v -voeding van de switch maar ik weet niet ofdat dit geen problemen kan geven?
Bestaat er anders een soort van programma waarmee ik zoiets zou kunnen fiksen?

Alvast bedankt
stephan
Elite Poster
Elite Poster

bij mij zit dit in de router ingebouwd, misschien kan je zo'n tool downloaden of heb je dit al in je firewall steken?

ik heb een screentje van hoe het er bij mij uitziet...
(router : belkin 54g)

ciao
stephan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Halowie

Hallo Stephan,

zoiets is inderdaad hetgeen ik zoek

probleem is wel dat ik geen router gebruik > voor zoveel ik ervan ken dient de pc (server) waar het internetsignaal op toekomt bij mij als router.
ik ben ook niet in de mogelijkheid om het internetsignaal op een router laten toe te komen en dan te verdelen naar de pc's omdat ik draadloos het internetsignaal oppik via usb-adapter > pc-server
thuis heb ik dus geen modem > modem staat een 200 mtr. verder in mijn bedrijf(je)

dank bij voorbaat
Halowie

oeps nog vergeten,

als firewall gebruik ik ZoneAlarm maar een soort van timer ben ik daarin nog niet tegen gekomen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Steek maar gerust zo een timer op je switch. Dit kan geen kwaad hoor. Het is eigenlijk een oplossing waar ik zelf niet eens aan gedacht had :-) Doe maar gerust.

Cheers
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

die oplossing kan je met "klein" manne gebruiken,

ik zou het als kind maar al te graag hebben :)
effe de timer ertussenuit, internetten, en papa weet van niets :)

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”