Nieuw goedkoop aanbod Scarlet moet studenten overtuigen

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet heeft een nieuw ADSL-aanbod gelanceerd, genaamd Scarlet Academic Broadband, dat enkel gericht is op (ouders van) schoolgaande jongeren, leerkrachten, docenten en medewerkers bij educatieve instellingen. Enkel deze groep kan intekenen op het aanbod dewelke een vaste internetverbinding omvat met dezelfde specificaties als Scarlet Internet (12 Mbps in download, 1 Mbps in upload, onbeperkt volume, extra's), maar dan met een maandelijkse korting van 2,5 euro. Zo kost deze internetverbinding 22,50 euro per maand. Wie geen telefoonlijn van Belgacom heeft, betaalt 5 euro extra.

UB Frontpage
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

En met wat pech nog op adsl aangesloten worden...
Mij heeft het alvast niet overtuigd.
Everything that has a beginning has an end.
Callum_
Plus Member
Plus Member

Kzie er nu ook niet echt zo heel veel nut van in. 2.5 euro verschil met de normale internet pack. De twee abbo's zijn net hetzelfde
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Vermits alles met FullADSD/FullTelecom aan het verdwijnen is, en Scarlet wordt, is dit gewoon een alternatief voor de vroegere Academic Broadband van FullADSL.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Jelly schreef:En met wat pech nog op adsl aangesloten worden...
En met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op ADSl of ADSL2+ aangesloten worden. Bij Scarlet kan je nog steeds geen 'internet only' VDSL2 abonnement krijgen.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Uzzi schreef:
Jelly schreef:En met wat pech nog op adsl aangesloten worden...
En met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op ADSl of ADSL2+ aangesloten worden. Bij Scarlet kan je nog steeds geen 'internet only' VDSL2 abonnement krijgen.
1Mbit upload ook op ADSL2+?

Want dat is nieuw. Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat Belgacom dan automatisch VDSL2 uitrolde bij 1Mbit upload...?
Of doen ze nu ook 12/1 in plaats van 12/512 of 12/640 op ADSL2+ technologie?

Ikzelf heb dit abbo toen bij FullADSL afgesloten, en heb momenteel een 12/640 lijnprofiel, wat ik ook effectief haal. (goede lijn)

Ik denk dat op Mobistar na (25€ all-in) en Cityconnect van Dommel (als je in die regio woont natuurlijk)
het best goedkoop is all-in. (27,5€ all-in)
D.w.z: alleen internet, en geen andere diensten, zonder de échte "light producten" mee te tellen

S.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

hmmm als student is dit wel doenbaar tenzij dommel city beschikbaar zou zijn.... :angel:

maar goed zeer waarschijnlijk gaje op adsl gesmeten worden aangezien je geen tv afneemt...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

1Mbit upload ook op ADSL2+?

Want dat is nieuw. Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat Belgacom dan automatisch VDSL2 uitrolde bij 1Mbit upload...?
Of doen ze nu ook 12/1 in plaats van 12/512 of 12/640 op ADSL2+ technologie?

Ikzelf heb dit abbo toen bij FullADSL afgesloten, en heb momenteel een 12/640 lijnprofiel, wat ik ook effectief haal. (goede lijn)
Is vrijwel zeker weer een slordigheidje van Scarlet.

Dit WAS wel degelijk een profiel op het oude Scarlet netwerk, maar sedert de migratie is de upload 0,5Mbps.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Inderdaad is hier al aangekaart in andere topics dat dit eigenlijk 'leugens' zijn in hun reclame want als nieuwe klant kan je niet worden aangesloten met een 1mbit upload profiel...
Tot zover bekend...
vasonline
Pro Member
Pro Member

Jelly schreef:Inderdaad is hier al aangekaart in andere topics dat dit eigenlijk 'leugens' zijn in hun reclame want als nieuwe klant kan je niet worden aangesloten met een 1mbit upload profiel...
Tot zover bekend...
Ik heb voor de fun eens een telefoontje gedaan naar hun gratis nummer.

De heldeskmederwerker wist met te vertellen dat je normaal op een Belgacom ADSL2+ profiel
zal worden gezet. Uteraard als uw lijn/omgeving het toelaat. Het maximale profiel is momenteel dus 12Mbit /640Kbit.

VDSL2 in principe enkel voor klanten die ook TV nemen vertelde hij me ook.

Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.

Groetjes,

S.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

De heldeskmederwerker wist met te vertellen dat je normaal op een Belgacom ADSL2+ profiel
zal worden gezet. Uteraard als uw lijn/omgeving het toelaat. Het maximale profiel is momenteel dus 12Mbit /640Kbit.
De praktijk wijst echter uit dat Scarlet uiteindelijk op ADSL1 aansluit @6/0,5Mbps. (voor internet alleen)
Sedert de migratie naar het BGC net is Scarlet druk bezig de oude vrijgekomen capaciteit op ADSL1 aan het opvullen.
Alleen BelgacomTV is goed genoeg voor VDSL2 en waar niet beschikbaar ADSL2+.
vasonline
Pro Member
Pro Member

tonym schreef:
De praktijk wijst echter uit dat Scarlet uiteindelijk op ADSL1 aansluit @6/0,5Mbps. (voor internet alleen)
Sedert de migratie naar het BGC net is Scarlet druk bezig de oude vrijgekomen capaciteit op ADSL1 aan het opvullen.
Alleen BelgacomTV is goed genoeg voor VDSL2 en waar niet beschikbaar ADSL2+.
Dat 6 Mbit ADSL1 profiel vertelde de helpdeskmedewerker me ook.
Hij suggereerde alleen, dat als er ADSL2+ beschikbaar was, en je lijnwaarden goed genoeg waren, je ook op ADSL2+ kon gezet worden.
Bij mij is dit alleszinds het geval geweest. Maar ik heb toenertijd wel speciaal gevraagd voor ADSL2+ (op het toen net opengestelde BGC ADSL2+ netwerk)
Afin, daarover hoor je mij niet klagen ;) , want ik heb er geen TV product bij...

Groetjes,

S.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het punt blijft dat de reclame leugens bevat... :idea: :-(
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

vasonline schreef: Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.

Groetjes,

S.
Hmm, daar vraag je terug veel hoor. Eerlijk en duidelijk communiceren, volgens mij zijn dat twee woorden die niet in hun woordenboek staan.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Muziekbos schreef:
vasonline schreef: Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.

Groetjes,

S.
Hmm, daar vraag je terug veel hoor. Eerlijk en duidelijk communiceren, volgens mij zijn dat twee woorden die niet in hun woordenboek staan.
Het enige woord dat in hun woordenboek staat is graaien hé :? :? :?
vasonline
Pro Member
Pro Member

Jelly schreef:Het punt blijft dat de reclame leugens bevat... :idea: :-(
Well, I did say that @ the phone :-D

:wink:

Groetjes,

S.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”