Scarlet heeft een nieuw ADSL-aanbod gelanceerd, genaamd Scarlet Academic Broadband, dat enkel gericht is op (ouders van) schoolgaande jongeren, leerkrachten, docenten en medewerkers bij educatieve instellingen. Enkel deze groep kan intekenen op het aanbod dewelke een vaste internetverbinding omvat met dezelfde specificaties als Scarlet Internet (12 Mbps in download, 1 Mbps in upload, onbeperkt volume, extra's), maar dan met een maandelijkse korting van 2,5 euro. Zo kost deze internetverbinding 22,50 euro per maand. Wie geen telefoonlijn van Belgacom heeft, betaalt 5 euro extra.
UB Frontpage
Nieuw goedkoop aanbod Scarlet moet studenten overtuigen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
En met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op ADSl of ADSL2+ aangesloten worden. Bij Scarlet kan je nog steeds geen 'internet only' VDSL2 abonnement krijgen.Jelly schreef:En met wat pech nog op adsl aangesloten worden...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 18 keer
1Mbit upload ook op ADSL2+?Uzzi schreef:En met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op ADSl of ADSL2+ aangesloten worden. Bij Scarlet kan je nog steeds geen 'internet only' VDSL2 abonnement krijgen.Jelly schreef:En met wat pech nog op adsl aangesloten worden...
Want dat is nieuw. Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat Belgacom dan automatisch VDSL2 uitrolde bij 1Mbit upload...?
Of doen ze nu ook 12/1 in plaats van 12/512 of 12/640 op ADSL2+ technologie?
Ikzelf heb dit abbo toen bij FullADSL afgesloten, en heb momenteel een 12/640 lijnprofiel, wat ik ook effectief haal. (goede lijn)
Ik denk dat op Mobistar na (25€ all-in) en Cityconnect van Dommel (als je in die regio woont natuurlijk)
het best goedkoop is all-in. (27,5€ all-in)
D.w.z: alleen internet, en geen andere diensten, zonder de échte "light producten" mee te tellen
S.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Is vrijwel zeker weer een slordigheidje van Scarlet.1Mbit upload ook op ADSL2+?
Want dat is nieuw. Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat Belgacom dan automatisch VDSL2 uitrolde bij 1Mbit upload...?
Of doen ze nu ook 12/1 in plaats van 12/512 of 12/640 op ADSL2+ technologie?
Ikzelf heb dit abbo toen bij FullADSL afgesloten, en heb momenteel een 12/640 lijnprofiel, wat ik ook effectief haal. (goede lijn)
Dit WAS wel degelijk een profiel op het oude Scarlet netwerk, maar sedert de migratie is de upload 0,5Mbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Inderdaad is hier al aangekaart in andere topics dat dit eigenlijk 'leugens' zijn in hun reclame want als nieuwe klant kan je niet worden aangesloten met een 1mbit upload profiel...
Tot zover bekend...
Tot zover bekend...
Everything that has a beginning has an end.
-
- Pro Member
Ik heb voor de fun eens een telefoontje gedaan naar hun gratis nummer.Jelly schreef:Inderdaad is hier al aangekaart in andere topics dat dit eigenlijk 'leugens' zijn in hun reclame want als nieuwe klant kan je niet worden aangesloten met een 1mbit upload profiel...
Tot zover bekend...
De heldeskmederwerker wist met te vertellen dat je normaal op een Belgacom ADSL2+ profiel
zal worden gezet. Uteraard als uw lijn/omgeving het toelaat. Het maximale profiel is momenteel dus 12Mbit /640Kbit.
VDSL2 in principe enkel voor klanten die ook TV nemen vertelde hij me ook.
Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.
Groetjes,
S.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
De praktijk wijst echter uit dat Scarlet uiteindelijk op ADSL1 aansluit @6/0,5Mbps. (voor internet alleen)De heldeskmederwerker wist met te vertellen dat je normaal op een Belgacom ADSL2+ profiel
zal worden gezet. Uteraard als uw lijn/omgeving het toelaat. Het maximale profiel is momenteel dus 12Mbit /640Kbit.
Sedert de migratie naar het BGC net is Scarlet druk bezig de oude vrijgekomen capaciteit op ADSL1 aan het opvullen.
Alleen BelgacomTV is goed genoeg voor VDSL2 en waar niet beschikbaar ADSL2+.
-
- Pro Member
Dat 6 Mbit ADSL1 profiel vertelde de helpdeskmedewerker me ook.tonym schreef:De praktijk wijst echter uit dat Scarlet uiteindelijk op ADSL1 aansluit @6/0,5Mbps. (voor internet alleen)De heldeskmederwerker wist met te vertellen dat je normaal op een Belgacom ADSL2+ profiel
Sedert de migratie naar het BGC net is Scarlet druk bezig de oude vrijgekomen capaciteit op ADSL1 aan het opvullen.
Alleen BelgacomTV is goed genoeg voor VDSL2 en waar niet beschikbaar ADSL2+.
Hij suggereerde alleen, dat als er ADSL2+ beschikbaar was, en je lijnwaarden goed genoeg waren, je ook op ADSL2+ kon gezet worden.
Bij mij is dit alleszinds het geval geweest. Maar ik heb toenertijd wel speciaal gevraagd voor ADSL2+ (op het toen net opengestelde BGC ADSL2+ netwerk)
Afin, daarover hoor je mij niet klagen

Groetjes,
S.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Hmm, daar vraag je terug veel hoor. Eerlijk en duidelijk communiceren, volgens mij zijn dat twee woorden die niet in hun woordenboek staan.vasonline schreef: Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.
Groetjes,
S.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Het enige woord dat in hun woordenboek staat is graaien héMuziekbos schreef:Hmm, daar vraag je terug veel hoor. Eerlijk en duidelijk communiceren, volgens mij zijn dat twee woorden die niet in hun woordenboek staan.vasonline schreef: Ik heb gevraagd of men de gegevens iets duidelijker wil maken op de website.
Groetjes,
S.