Throughput versus Latency

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

De latency lijkt me op het Telenet netwerk wel heel erg hoog op te lopen bij hoge/hogere throughput.
Zijn er nog mensen die hierover gegevens en/of ervaringen hebben?

Voor VOIP zitten er namelijk waardes tussen die echt te hoog zijn.
Rond negen uur is er in onderstaande grafiek zelfs een zeer duidelijke, langdurige piek in de latency.

Men zou zelf op de eigen router bandbreedte kunnen voorzien voor VOIP maar als de latency niet mee wil ...

Afbeelding
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Welke packet is dat in PFSense :lol:
Ik krijg met QoS m'n ping ook maar tot rond de 80 à 90 hoor, maar dat is toch al stukken beter als zonder :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 682 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

eternum schreef:De latency lijkt me op het Telenet netwerk wel heel erg hoog op te lopen bij hoge/hogere throughput.
Zijn er nog mensen die hierover gegevens en/of ervaringen hebben?

Voor VOIP zitten er namelijk waardes tussen die echt te hoog zijn.
Rond negen uur is er in onderstaande grafiek zelfs een zeer duidelijke, langdurige piek in de latency.

Men zou zelf op de eigen router bandbreedte kunnen voorzien voor VOIP maar als de latency niet mee wil ...

Afbeelding
Geen idee welk abonnement je hebt, maar als je je lijn toetrekt gaat - vanzelfsprekend - je latency de hoogte in...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Welke packet is dat in PFSense :lol:
Ik krijg met QoS m'n ping ook maar tot rond de 80 à 90 hoor, maar dat is toch al stukken beter als zonder :wink:
Zou het geen idee zijn om in "Mijn Telenet" je eigen trafiek te kunnen prioriteren? 8)
Ik bedoel dat je zelf kan aangeven dat een aantal zaken met (zeer) lage prioriteit mogen binnenkomen / uitgestuurd worden.
Want als het upstream dicht zit dan helpt QoS / traffic shaping op je lokale router niet echt.
Wel moet men dan natuurlijk eerst "Mijn Telenet" voutfrij kunnen maken. :wink:

Afbeelding
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

honda4life schreef:Welke packet is dat in PFSense :lol:
Wil ik ook wel eens weten.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Geen idee welk abonnement je hebt, maar als je je lijn toetrekt gaat - vanzelfsprekend - je latency de hoogte in...
TurboNet met "Vrij Downloaden". Dus snelheidsbeperking op de modem initieel tot 30Mbit down / 1.25Mbit Up (maximaal).
  • Tussen 18u00 en 19u00 (snelheidsbeperking door Telenet tot 3Mbit down) was de lijn evenzeer "dichtgetrokken" aka maximaal gebruik van terbeschikkinggestelde download bandbreedte. Doch nu wel lage latency waardes.
  • Tussen 19u00 en 20u00 (snelheidsbeperking door Telenet tot 1Mbit down) was de lijn evenzeer "dichtgetrokken" aka maximaal gebruik van terbeschikkinggestelde download bandbreedte. Doch nu wel lage latency waardes.
Type verkeer: louter ftp download over de gehele tijdsspanne.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Weekgrafieken (uur gemiddelden).

Afbeelding

Edit.
Toevoeging: de weekgrafiek pakketten/sec.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”