Hoi,
Ik zit met een lastige situatie.
Binnenkort wil ik mijn telefoonnummer laten porteren naar WeePee.
Normaal moet ik dan op de dag van portatie ervoor zorgen dat ik op een internetabonnement zonder vaste lijn val.
Maar jammer genoeg is generation internet maar tot 15 augustus aanvraagbaar. Dit wil dus zeggen dat men na deze datum geen generation abonnement meer kan regelen. Dit heeft een Belgacom telefoniste me vandaag weten te vertellen.
Weten jullie een oplossing? Liefst behoud ik toch mijn nummer..
met vriendelijke groet
matb
Generation internet en nummer porteren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En wat is het probleem om dit vandaag te doen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
als je eerst je generation internet abonnement neemt, en nadien je nummer porteert, kom je volgens mij gewoon op generation internet zonder vaste lijn.
Neem anders een keertje contact op met Weepee, die reageren meestal snel.
Neem anders een keertje contact op met Weepee, die reageren meestal snel.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
normaal werkt dat zo ja.... maar ik weet natuurlijk niet of ze hem na 15 augustus nog op generation zonder vaste lijn kunnen activeren moest dat produkt dan niet meer bestaan..... ik zie trouwens nergens staat dat generation maar kan besteld worden tot 15/08johcla schreef:als je eerst je generation internet abonnement neemt, en nadien je nummer porteert, kom je volgens mij gewoon op generation internet zonder vaste lijn.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Als ik het goed begrijp, heeft de TS nu al een generation internet abonnement, die hij niet wil verliezen.johcla schreef:als je eerst je generation internet abonnement neemt, en nadien je nummer porteert, kom je volgens mij gewoon op generation internet zonder vaste lijn.
Blijkbaar heeft de Belgacom Helpdesk hem wijsgemaakt, dat bij portatie zijn huidig internet abonnement (generation) vervalt, en hij dus een nieuw internet abonnement (generation zonder vaste lijn) moet nemen.
En blijkbaar is dit maar verkrijgbaar tot 15 augustus (portatie naar WeePee zal wellicht na 15 augustus gebeuren als hij het nu initieert)
Eerst en vooral begrijp ik de uitleg van BGC niet: als je uw telefoon opzegt, met behoud van internet, is dit toch geen nieuw abonnement ? Hooguit dat je terug vast zit voor één jaar (wegens wijziging van de formule).
Misschien kan Xenne dit bevestigen: heb jij een nieuw internet abonnement moeten nemen bij opzeg van je vaste lijn (met andere woorden: is jouw ADSL logon dezelfde gebleven, of kreeg je een nieuw ??
attn matb
- ik zou nog eens bellen met 22800. Misschien krijg je van een andere persoon een andere uitleg

- een andere mogelijk zou kunnen zijn:
1) een nieuw abonnement aanvragen (online?) voor "Generation zonder vaste lijn" op je 2de paar.
2) rustig wachen tot dit geinstalleerd is.
3) je vaste lijn (1ste paar), inclusief huidig internet abonement opzeggen en nummer porteren.
Gedurende de (korte) tijd dat je over 2 logon's beschikt, kan je dan via e-servcies je e-mail aliassen verhuizen van de ene naar de andere account.
Dit is natuurlijk zeer omslachtig, en vraag me toch af waarom belgacom zo moeilijk doet.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ondanks dat m'n internet per ongeluk van het koper werd gegooid bij de portatie is de logon hetzelfde geblevenphilippe.deleye schreef:Misschien kan Xenne dit bevestigen: heb jij een nieuw internet abonnement moeten nemen bij opzeg van je vaste lijn (met andere woorden: is jouw ADSL logon dezelfde gebleven, of kreeg je een nieuw ??
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Dat bewijst toch dat je geen "nieuw" internet abonnement krijgt of moet aanvragen ....xenne schreef:ondanks dat m'n internet per ongeluk van het koper werd gegooid bij de portatie is de logon hetzelfde geblevenphilippe.deleye schreef:Misschien kan Xenne dit bevestigen: heb jij een nieuw internet abonnement moeten nemen bij opzeg van je vaste lijn (met andere woorden: is jouw ADSL logon dezelfde gebleven, of kreeg je een nieuw ??
Hooguit is dit een kleine (administratieve) wijziging van je bestaande internet aansluiting ...
attn matb
- Ik zou gewoon doorgaan met de portatie aanvraag naar WeePee, en niet op die 15/8 deadline letten.
- Op je portatieformuluer duidelijk vermelden dat je alléén de vaste lijn opzegt, niet het internet.
- Een week later een e-mail sturen naar [email protected] en de excacte datum van overdracht vragen. Dan weet je precies wanneer het gaat gebeuren.
- Enkele dagen voordien toch nog eens de BGC klantendienst bellen ...
- En als je dan toch zonder internet geraakt op de dag van de portatie, gewoon reklameren om de fout te corrigeren. Reken er dus mee dat het kan dat je tijdelijk zonder internet valt.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Oké, heb even teruggebeld.
Gelukkig zal volgens de man van Belgacom generation internet nog wel bestelbaar blijven. (Blijkbaar weer verlengd tot eind dit jaar)
Dit wordt dan een generation internet abonnement zonder vaste lijn, hij kon dit laten starten vanaf mijn portatiedatum.
Jammer genoeg kon ik hem nog geen datum geven, dus zal ik het een volgende keer moeten fixen.
Normaal zijn er terug activatiekosten, maar dit valt te regelen
Nu kan ik gerust aan mijn portatie beginnen
Hartelijk dank!
matb
Gelukkig zal volgens de man van Belgacom generation internet nog wel bestelbaar blijven. (Blijkbaar weer verlengd tot eind dit jaar)
Dit wordt dan een generation internet abonnement zonder vaste lijn, hij kon dit laten starten vanaf mijn portatiedatum.
Jammer genoeg kon ik hem nog geen datum geven, dus zal ik het een volgende keer moeten fixen.
Normaal zijn er terug activatiekosten, maar dit valt te regelen

Nu kan ik gerust aan mijn portatie beginnen

Hartelijk dank!
matb