Binnen enkele maanden ga ik verhuizen. Op dit moment "geniet" ik van een Goldshake (zonder de +, lol) voor 50 euro per maand. Tel hier 12 euro voor de kabel bij en we hebben een totaal prijs van 62 euro. Hierboven op maak ik gebruik van de dienst "ken je beller" (ongeveer 3,5 euro per maand) en de optie 24/24 gratis bellen: 5 euro/maand.
Als ik naar mijn laatste facturen kijk zit ik zo altijd rond de 72 euro.
De personen die op dit moment in het huis wonen waarnaar ik ga verhuizen maken gebruik van een belgacom pack.
Een gelijkaardig pakket kost bij Belgacom 50 euro.
Aangezien ze ook geen kabel abonnement meer actief hebben, lijkt het mij misschien slim om daar gebruik te maken van zo een belgacom pack.
Echter vraag ik mij af wat de optie 24/24 bellen bij Belgacom kost?
Op hun website zie ik enkel iets van No Limit National Anytime, wat 19 euro kost.
Het kan toch niet dat een optie 24/24 bellen bij Telenet 5 euro kost en bij Belgacom dit 4 keer zo duur is?
Hopelijk zie ik het mis, want dan ligt Belgacom er al meteen buiten.
Belgacom Pack Vs Telenet Shake
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Indien je enkel een ClassicLine hebt van Belgacom, kost ongelimiteerd bellen (No Limit National Anytime ) inderdaad 19,95 euro bovenop je gewoon tarief (18,40, binnenkort 18,90 euro/mnd).
Wanneer je echter een pack hebt met een Classic Line (dus internet+tel fix; internet+tel fix+tv; internet+tel fix+tel mob+tv), kost dat onbeperkt bellen maar 7,30 euro per maand.
"Ken je beller" bij Belgacom ("weergave oproeper") kost 2,60 euro per maand.
Wanneer je echter een pack hebt met een Classic Line (dus internet+tel fix; internet+tel fix+tv; internet+tel fix+tel mob+tv), kost dat onbeperkt bellen maar 7,30 euro per maand.
"Ken je beller" bij Belgacom ("weergave oproeper") kost 2,60 euro per maand.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Als je toch gaat verhuizen/overschakelen stel ik je voor om ook eens het voip aanbod te bekijken.
De aanpassing is miniem (+/- 70€) het maandelijks bedrag dat je gaat uitsparen groot.
Ik ben van een classicline overgeschakeld naar VOIP van Weepee & Betamax en dat is in mijn geval toch direct een besparing van 40€ per maand.
De aanpassing is miniem (+/- 70€) het maandelijks bedrag dat je gaat uitsparen groot.
Ik ben van een classicline overgeschakeld naar VOIP van Weepee & Betamax en dat is in mijn geval toch direct een besparing van 40€ per maand.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
@LordUtopia: zit bij een pack van €50 al een telefoonlijn in, of komt die er nog bij?
Totaal rekensommetje:
=> pack €50,-
+ unlimited bellen + weergave oproeper = 9.90
Totaal dus € 59.90
Telenet: 13 + 50 + 5 + 3.5 = €71.50
Pas als er nog kosten bijkomen voor een telefoonlijn die hoger liggen dan € 11.60, is Telenet goedkoper.
Totaal rekensommetje:
=> pack €50,-
Totaal dus € 59.90
Pas als er nog kosten bijkomen voor een telefoonlijn die hoger liggen dan € 11.60, is Telenet goedkoper.
-
- Erelid
Bij het pack met Internet Comfort, Classic Line en BGCTV Comfort is de lijn dus idd inbegrepen (50,90/mnd).marijke1968 schreef:@LordUtopia: zit bij een pack van €50 al een telefoonlijn in, of komt die er nog bij?
Totaal rekensommetje:
=> pack €50,-
Totaal dus € 59.90
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vtel_price
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Kan je ook zeggen wat het verschil dan nog is met Scarlet One?Lord Utopia schreef:Bij het pack met Internet Comfort, Classic Line en BGCTV Comfort is de lijn dus idd inbegrepen (50,90/mnd).marijke1968 schreef:@LordUtopia: zit bij een pack van €50 al een telefoonlijn in, of komt die er nog bij?
Totaal rekensommetje:
=> pack €50,-
Totaal dus € 59.90
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten/scarlet-one.php <<< klik rechtsboven op "vergelijk ons all in one aanbod".honda4life schreef:Kan je ook zeggen wat het verschil dan nog is met Scarlet One?Lord Utopia schreef:Bij het pack met Internet Comfort, Classic Line en BGCTV Comfort is de lijn dus idd inbegrepen (50,90/mnd).marijke1968 schreef:@LordUtopia: zit bij een pack van €50 al een telefoonlijn in, of komt die er nog bij?
Totaal rekensommetje:
=> pack €50,-
Totaal dus € 59.90
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Bedankt: 4 keer
Het grote probleem is dat je enorm gaat inboeten op de performance van je internet. Dat Belgacom pack is met Internet Comfort. Dat heet wel hetzelfde als het ComfortNet XL dat je nu bij Telenet hebt, maar de echte snelheid die je haalt is 3x minder.safariman schreef:Binnen enkele maanden ga ik verhuizen. Op dit moment "geniet" ik van een Goldshake (zonder de +, lol) voor 50 euro per maand. Tel hier 12 euro voor de kabel bij en we hebben een totaal prijs van 62 euro. Hierboven op maak ik gebruik van de dienst "ken je beller" (ongeveer 3,5 euro per maand) en de optie 24/24 gratis bellen: 5 euro/maand.
De personen die op dit moment in het huis wonen waarnaar ik ga verhuizen maken gebruik van een belgacom pack.
Vergelijk maar eens op http://ispmonitor.be/be-en/meteo/comparison_month/
Telenet ComfortNet XL belooft 20 mbits en haalt gemiddeld 15 mbits
Belgacom Comfort belooft 12 mbits en haalt gemiddeld 4,6
En dan heb je nog het nadeel dat je met een beetje pech (30% van de gevallen ofzo) geen HD kan kijken, of niet tegelijkertijd HD kan kijken en iets kan opnemen (70% van de gevallen).
Dus prijs is 1 ding, maar prijs/kwaliteit al iets anders

-
- Erelid
Dat is volgens mij omdat veel Internet Comfort's (vroeger Light) nog aangesloten zijn op ADSL(2+), daarom dat ze geen geadverteerde snelheid halen. Heb je een pack met televisie, heb je direct ook veel meer kans om op VDSL2 aangesloten te worden, en daar haal je je 12 Megabit wel.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Yeps klopt wel, maar ik vind het gemiddelde van comfortnetXL wel iets te laag (15M) _ wat ook kan zijn dat er een redelijk aantal % een draadloze installatie gebruiken... en we die resultaten met een korreltje zout mogen nemen.giallorossi90 schreef:Het grote probleem is dat je enorm gaat inboeten op de performance van je internet. Dat Belgacom pack is met Internet Comfort. Dat heet wel hetzelfde als het ComfortNet XL dat je nu bij Telenet hebt, maar de echte snelheid die je haalt is 3x minder.
En dan heb je nog het nadeel dat je met een beetje pech (30% van de gevallen ofzo) geen HD kan kijken, of niet tegelijkertijd HD kan kijken en iets kan opnemen (70% van de gevallen).
Heb hier ook een ComfortNetXL (20Mbps) en ben in feite nog nooit onder de 18 Mbps gegaan, haal steeds goede snelheden (ben wel via utp kabel verbonden) meestal rond de 19 Mbps

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Telenet ComfortNet XL belooft inderdaad 20 mbits, maar toch ligt mijn gemiddelde rond de 12 mbits. Misschien dat dit ligt aan mijn linksys router, maar al bij al vind ik deze snelheid meer dan genoeg. De beloofde upload snelheid haal ik wel.giallorossi90 schreef:Het grote probleem is dat je enorm gaat inboeten op de performance van je internet. Dat Belgacom pack is met Internet Comfort. Dat heet wel hetzelfde als het ComfortNet XL dat je nu bij Telenet hebt, maar de echte snelheid die je haalt is 3x minder.safariman schreef:Binnen enkele maanden ga ik verhuizen. Op dit moment "geniet" ik van een Goldshake (zonder de +, lol) voor 50 euro per maand. Tel hier 12 euro voor de kabel bij en we hebben een totaal prijs van 62 euro. Hierboven op maak ik gebruik van de dienst "ken je beller" (ongeveer 3,5 euro per maand) en de optie 24/24 gratis bellen: 5 euro/maand.
Ik zou het echter NIET normaal vinden als ik bij Belgacom 4,6 mbits krijg (deze snelheid is veel te laag, zeker al ge altijd meer als 10 mbits gewoon zijt) als ik betaal voor een 12 mbits.
Om deze reden ben ik ook altijd tegen Belgacom geweest. Bij Telenet heb je teminste zekerheid over de snelheid.
Ik heb nog niet gevraagd als ze op dit moment aangesloten zijn op vdsl, maar ik verwacht dit wel door Belgacom TV.
Ik had er ook al eens "gespeeld" met de decoder van Belgacom en ik zag toch wel een EXTREEM groot verschil in de snelheid van de Belgacom decoder met die van Telenet. Het leek wel of die van Belgacom kapot was, zo traag, lol.
Nuja, ik ga hoogst waarschijnlijk het Belgacom Pack (met misschien een unlimited uitbreiding) een jaar uitproberen.
Staat het me niet aan dan ligt het daarna buiten

Wanneer ik Belgacom TV, Internet en Telefoon bij Belgacom wil MET een limietloze verbinding komt het dan het goedkoopst voor mij uit als ik het comfort pack pak met een unlimited uitbreiding (10 euro extra) of komt het goedkoper uit als ik alles apart afsluit ofzo?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb een 2e decoder (non hd) aangekocht voor een appel en een ei, achteraf gezien wel jammer want telenet heeft nooit de moeite gedaan om het analoge signaal af te sluitenDfrog schreef:Groot voordeel van de kabel blijft imho dat je voor tv's "waar het wat minder mag zijn" (bv slaapkamer) geen decoder moet huren.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ze kunnen dat toch ook niet? Voor digitale televisie is een analoge verbinding nodig...xenne schreef:ik heb een 2e decoder (non hd) aangekocht voor een appel en een ei, achteraf gezien wel jammer want telenet heeft nooit de moeite gedaan om het analoge signaal af te sluitenDfrog schreef:Groot voordeel van de kabel blijft imho dat je voor tv's "waar het wat minder mag zijn" (bv slaapkamer) geen decoder moet huren.
Dus als ze het afsluiten, zult ge toch ook geen beeld meer hebben op uw 2 decoders?
Maar inderdaad Dfrog, dat is wel een groot nadeel bij Belgacom. Ik zal zo dus maar op 1 tv televisie hebben, terwijl ik op dit moment ook op 2 slaapkamers tv (analaloog) heb. Gelukkig kunnen we op de slaapkamer wel nog een dvd-speler, multimedia player gebruiken he

- xenne
- Elite Poster
ik zit bij belgacom tv, dus telenet kan perfect m'n analoge kabel afsluitensafariman schreef:Ze kunnen dat toch ook niet? Voor digitale televisie is een analoge verbinding nodig...
Dus als ze het afsluiten, zult ge toch ook geen beeld meer hebben op uw 2 decoders?

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
let maar op dat ge nie plots een faktuur voor 1 jaar krijgt
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- xenne
- Elite Poster
daar ben ik niet bang voor zenne ... heb het te veel betaalde bedrag al terug gekregen bij opzeg. is geen uitzondering dat ze niet komen afsluiten (ttz de filter komen plaatsen), er zitten hier meerdere mensen op het forum die al maanden, zelfs jaren gratis kijkenproximusboyke schreef:let maar op dat ge nie plots een faktuur voor 1 jaar krijgt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dacht iets van een 60 euro, maar kan de prijzen niet meteen vinden.safariman schreef:Kost dat eigenlijk veel om een analoge televisie aansluiting terug te activeren?