Intense : Wil onbeperkt maximaal 500GB zeggen????

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
arwero
Starter
Starter

Beste mensen,

Gisterenavond kreeg ik een ge-automatiseerd emailtje met de melding dat ik mijn downloadlimiet had overschreden en dat ik volume moest bijkopen indien ik wens aan volledige snelheid verder te surfen. Nu lijkt me dit redelijk absurd aangezien ik een internet intense abonnemnt heb waar het verbruik zogezegd onbeperkt is.

Bij de aanschaf enkele maanden geleden werd ik in de winkel wel gewezen op het feit dat er een fair use policy was. Zijnde dat als ik meer dan gemiddeld zou verbruiken ik een waarschuwing of vraag zou krijgen mijn download gedrag te matigen. Zo een waarschuwing heb ik nooit mogen ontvangen nog via email, nog via post nog via telefonie....

Wat ik nog het meest rare van al vind is dat ik het emailtje met de vraag om extra volume te kopen ontvangen heb juist wanneer ik 500GB had gedownload deze maand. Dus alle mooie reclames op tv en radio over ongelimiteerd wil eigenlijk zeggen ongelimiteerd is = maximaal 500 GB per maand. Waarom zeggen ze dan niet gewoon maximaal 500 en geven ze niet op tijd een waarschuwing.....

Heb hun algemene voorwaarden en anderen is verder zitten uitpluizen maar wordt er geen haar uit wijzer.

Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen wat er hier juist aan de hand is en wat ik er aan kan doen.

Mijn voorlopige conclusie misschien had ik dan toch maar Dommel moeten nemen vooor mijn internet, waar onbeperkt ook onbeperkt is.

met vriendelijke groeten
roel brys
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

volgens mij kan je gewoon volumeblokken bijkopen aan 0 eur... heb je dat al eens geprobeerd?

op die manier is het volgens BGC "ongelimiteerd", je moet er wel wat voor doen :(
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

je zoekt het veel te ver, koop gewoon blokken bij aan 0€ je kan tot 1TB gaan
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Eens zoeken op dit forum i.p.v. een lange post te doen zou geen kwaad kunnen. Dan had je zeker het antwoord geweten. In ieder geval welkom op dit forum. Hier vindt je alles :bdaysmile:

Dus je kan gerust bij Belgacom blijven, gewoon pakken bij"kopen" aan 0,00000 € :banana:
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

ongelimiteerd wil eigenlijk zeggen ongelimiteerd is = maximaal 500 GB per maand
Enerzijds inderdaad niet normaal dat ongelimiteerd een beperking zou hebben;
anderzijds is FUP een duidelijke verwijzing naar een genormaliseerd gedrag.

En eerlijk ik ben in mijn actiefste periodes nog niet boven 200Giga gekomen; en vind dit overigens toch al behoorlijk.
Ik wil alleen maar zeggen dat 500Giga toch een niet onbelangrijk volume is. Wat het ook inhoud, je hebt al behoorlijk
wat tijd nodig om zelfs dit volume daadwerkelijk nog te gebruiken ook. Maybe ook een vorm van overconsumptie.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

nou bij de concurentie kan je over 500 Gbyte gaan zonder E-mail te krijgen. Pas op dit lukt niet bij iedereen zo blijkt, maar onbeperkt tot 1TByte is niet onbeperkt he. Maar je kan dus wel over de 500 gaan als je gratis blokken bijkoopt.
arwero
Starter
Starter

Hey,

Ondertussen is het gelukt om gratis volume bij te kopen. Maar het standaard mailtje dat verstuurd wordt door belgacom zegt dat je over je limiet bent gegaan en 5 euro moet opleggen voor 5 extra GB aan normale snelheden.

En inderdaad had ik beter gezocht op dit forum had ik het antwoord al eerder teweten gekomen.

Toch bedankt iedereen.

mvg roel
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

mailracer schreef:nou bij de concurentie kan je over 500 Gbyte gaan zonder E-mail te krijgen. Pas op dit lukt niet bij iedereen zo blijkt, maar onbeperkt tot 1TByte is niet onbeperkt he. Maar je kan dus wel over de 500 gaan als je gratis blokken bijkoopt.
Mij is gezegd dat er ONBEPERKT blokken van 20 GB kunnen worden aange"kocht" (voor 0 € dus)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

FUP of onbeperkt, wat maakt het nu uit
Volgens mij is FUP meer voor de auteursrechtenorganisaties niet op hun dak te krijgen, en geeft dus een vals gevoel van controle :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Ik heb deze maand al 1.3TB gedownload, dus het is perfect mogelijk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Ik heb deze maand al 1.3TB gedownload, dus het is perfect mogelijk.
en kan jij dat ook elke maand kwijt op je harde schijf ?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

mailracer schreef:
Trojan schreef:Ik heb deze maand al 1.3TB gedownload, dus het is perfect mogelijk.
Man, je hoeft toch echt niet alles bij te houden.
Dat doe je trouwens ook niet met je videocasette's vermoed ik :p
kijk jij bijvoorbeeld op televisie 2x naar dezelfde aflevering van familie, of ga je dezelfde film 2x huren in de videotheek?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bwa neen, als je hem opnieuw wil bekijken dan wondload je hem toch gewoon effe opnieuw :lol:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

mailracer schreef:
Er bestaat ook wel iets als online opslag, dus niet op je harde schijf ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

mailracer schreef:
Ten eerste: ik download niet elke maand 1.3TB. Ik heb het deze maand eens gedaan bij wijze van experiment. En de maand is nog niet voorbij. :wink:
Ten tweede: ik heb momenteel een capaciteit van ongeveer 8TB (4x2TB) in mijn pc steken en heb nog 4TB (4x1TB) liggen waarvoor ik nog een extra sata port multiplier moet kopen.

Dus ja, ik zou met gerust enkele maanden aan een stuk een paar TB kunnen downloaden zonder iets te moeten verwijderen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:
mailracer schreef:
Ten eerste: ik download niet elke maand 1.3TB. Ik heb het deze maand eens gedaan bij wijze van experiment. En de maand is nog niet voorbij. :wink:
Ten tweede: ik heb momenteel een capaciteit van ongeveer 8TB (4x2TB) in mijn pc steken en heb nog 4TB (4x1TB) liggen waarvoor ik nog een extra sata port multiplier moet kopen.

Dus ja, ik zou met gerust enkele maanden aan een stuk een paar TB kunnen downloaden zonder iets te moeten verwijderen.
Hey het was niet spottend bedoeld van me. Ik vroeg het me gewoon af. :?

Ik heb wel het vermoeden dat de grootgebruikers, of dit nu via VDSL of kabel is, zch bewust zijn van hun datacapaiteit en opslag.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”