Een tweetal maanden geleden heb ik bij Telenet een shake-abonnement afgesloten (Groovyshake: expressnet + digitale tv). Nu is het zo dat er hier thuis meerdere UTP-kabels uit de muur komen. Aangezien ik nu aan het kijken ben voor een laptop erbij wilde ik naast het internet dat ik nu via een UTP-kabel heb ook een draadloos netwerk hebben.
Omdat het makkelijk is het draadloos netwerk "af te leggen" door gewoon de stekker uit te trekken heb ik een Airport Express (Apple) gekocht. Wanneer ik deze nu in een netwerkpoort in de muur stop, komt er geen draadloos netwerk. Sluit ik de UTP-kabel waarop de vaste pc is aangesloten op de Airport aan, dan heb ik wel wifi. Is het mogelijk dat de Telenet-installateur de andere poorten in het huis in ongebruik gezet heeft op één of andere manier?
Wat ik dus wil is op de ene UTP-poort via een kabel op internet en op een andere UTP-poort via de Airport een wifi maken. Kan dit?
EDIT: is het door Telenet wel toegestaan om een router te gebruiken?
Bedankt!
EDIT: Om te verduidelijken enkele foto's van de situatie die ik wens. Dit zijn twee verschillende locaties.
Internet van vaste pc:

Airport Express voor draadloos internet (wifi):