Ik heb nu al een hele tijd een belkin router en heb daar nog nooit problemen mee gehad. nu dat ik pas begonnen ben DC++ te gebruiken slaagt de router helemaal vast. port forwarding stopt na een tijd precies want als ik een 15 min op DC zit verlies ik daar helemaal mijn verbinding. en firewall op of afzetten lukt ook al niet meer want hij blijft gewoon alles blokeren. en zonder router maar met alleen modem heb ik daar geen problemen mee.
weet iemand daar een oplossing voor of is die router kapot nu?
Greetz Metal,
Belkin router probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
metal schreef:Ik heb nu al een hele tijd een belkin router en heb daar nog nooit problemen mee gehad. nu dat ik pas begonnen ben DC++ te gebruiken slaagt de router helemaal vast. port forwarding stopt na een tijd precies want als ik een 15 min op DC zit verlies ik daar helemaal mijn verbinding. en firewall op of afzetten lukt ook al niet meer want hij blijft gewoon alles blokeren. en zonder router maar met alleen modem heb ik daar geen problemen mee.
weet iemand daar een oplossing voor of is die router kapot nu?
Greetz Metal,
Ik heb ook een Belkin zoals ik je zei in mIRC en ik hoop dat je de juiste versie hebt (4poorten?)...... Welke firmware heb je eigenlijk? Post heel je information-screen (op het hoodscherm) hiervoor als je wil....
Ik kan je nu al zeggen dat je kan proberen je firmware te updaten..... maar post eerst de info hier.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
ik heb daar nog niks in geupdate omwille van dat op de site van belkin geen update staat voor die router. wel met routers met een paar letterkes verschil van nummer die op mijn doos staan maar die updates passen daar niet op.
http://users.skynet.be/Metal/router.JPG dit is mij pagina van mijn router.
Mercie voor uw hulp
http://users.skynet.be/Metal/router.JPG dit is mij pagina van mijn router.
Mercie voor uw hulp

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Heb je je DC ++ in passive mode gezet of staat hij nog op active? Dat is wel nodig om eens na te kijken, je kan dat normaal vinden op de eerste tab van de settings in DC++. Ook restore eens de factory defaults van je router. Misschien heb je net iets teveel geprutst met de poorten want ik lees op de FAQ van DC++ dat je eigenlijk nix anders moet configureren.
En active mode is dit:
Dus enkel active mode als je het echt wilt! Ik hoop je kunnen geholpen te hebben met mijn onduidelijke post
(beetje een kater opgelopen
)
Dus pas als je active mode wilt kan je dan toch de poorten forwardenQ: No matter what I do, I can’t connect to anyone, I can never downloading, and it doesn’t do anything when I search! What’s wrong?
A: All you have to do to make Direct Connect™ work is tell Direct Connect™ to operate in passive mode. Click the ‘Preferences’ button on the toolbar. In the new window that comes up, choose ‘Connection’ and select ‘Passive Mode’. That’s It!
En active mode is dit:
Q: I heard that not all features are supported when in passive mode. What doesn't work?
A: While in passive mode you won’t be able to download content from, or connect to other users, who are in passive mode. The ping times will be left blank in the search results dialog.
Q: Who needs to use passive mode?
A: If you’re using an internet connection sharing device such as a broadband router, or a firewall product to protect your computer, you will need to use Direct Connect is passive mode.
Dus enkel active mode als je het echt wilt! Ik hoop je kunnen geholpen te hebben met mijn onduidelijke post

- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
maarja, als ik in passive mode ga werken dan kan ik weer niet van iedereen downloaden he.
en poorten openzetten lukt ook niet want na een tijdje verlies ik alle verbinding op DC dus...A: While in passive mode you won’t be able to download content from, or connect to other users, who are in passive mode. The ping times will be left blank in the search results dialog.