Sipdroid

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Gisteren even op mijn HTC Desire het programma "Sipdroid" geïnstalleerd. Werkt goed i.c.m. Poivy (mijn huidige VoIP provider). Downloaden, installeren, paar instellingen configureren en bellen maar. Ik had mijn HTC via wifi met mijn netwerk gekoppeld. Kan handig zijn op vakantie waar er open wifi hotspots zijn (denk ik/hoop ik).
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Interessant, bedankt voor de tip. Kan je ook inkomend verkeer instellen (bvb Weepee account?). Wat is je ervaring wanneer je via GPRS/3G belt?

Ben van plan om binnen een tijdje een Samsung Galaxy S aan te schaffen. Moesten SIP calls hier vlot op kunnen draaien, dan is dat mooi meegenomen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik zelf al een hele tijd Sipdroid. Vind het echt goed werken!

Je kan 1 SIP account instellen, bij mij is dit mijn IP PBX waar verschillende accounts instaan zoals voipstunt en weepee voor inkomende
en uitgaande gesprekken. Je kan net evengoed weepee rechtstreeks instellen in Sipdroid, maar dan kan je bvb niet met betamax werken.

Over 3G bellen (base netwerk) gaat uitstekend, EDGE is in de meeste gevallen ook goed maar soms een beetje vertraging.

Zeker een aanrader!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Jack Daniels schreef:Gisteren even op mijn HTC Desire het programma "Sipdroid" geïnstalleerd. Werkt goed i.c.m. Poivy (mijn huidige VoIP provider).
Jack ...
Ik zie in je signature dat je ook een FritzBox 7110 hebt.

In principe zou je Sipdroid zo kunnen instellen dat je een SIP verbinding maakt met de FritzBox. Dan is jouw HTC eigenlijk een "binnenpost" van je FritzBox (toestel "610"). Dan moet je maar één provider instellen (= jouw FritzBox) en kan je alle in- en uitgaande providers gebruiken die je in de FritzBox hebt geconfigureerd.
Nadeel: met de huidige Firmware kan je dit alleen doen als je HTC met je eigen netwerk verbonden is.

Om dit ook van "extern" te kunnen gebruiken zijn er wijzigingen nodig die je niet via de Web interface kan instellen. Dat zal waarschijnlijk wel in een van volgende Firmware updates geïmplementeerd worden.
Als je Sipdroid vanuit het internet kan laten registreren op je eigen FritzBox, dan zou dat ook zeer handig kunnen zijn voor onderweg: je kan gewoon intern naar huis bellen (**1) of opgebeld worden (**610), binnenkomende oproepen beantwoorden, en uitbellen volgens de dialing rules van de FritzBox.

Groeten,
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

philippe.deleye schreef:
Jack Daniels schreef:Gisteren even op mijn HTC Desire het programma "Sipdroid" geïnstalleerd. Werkt goed i.c.m. Poivy (mijn huidige VoIP provider).
Jack ...
Ik zie in je signature dat je ook een FritzBox 7110 hebt.

In principe zou je Sipdroid zo kunnen instellen dat je een SIP verbinding maakt met de FritzBox. Dan is jouw HTC eigenlijk een "binnenpost" van je FritzBox (toestel "610"). Dan moet je maar één provider instellen (= jouw FritzBox) en kan je alle in- en uitgaande providers gebruiken die je in de FritzBox hebt geconfigureerd.
Nadeel: met de huidige Firmware kan je dit alleen doen als je HTC met je eigen netwerk verbonden is.

Om dit ook van "extern" te kunnen gebruiken zijn er wijzigingen nodig die je niet via de Web interface kan instellen. Dat zal waarschijnlijk wel in een van volgende Firmware updates geïmplementeerd worden.
Als je Sipdroid vanuit het internet kan laten registreren op je eigen FritzBox, dan zou dat ook zeer handig kunnen zijn voor onderweg: je kan gewoon intern naar huis bellen (**1) of opgebeld worden (**610), binnenkomende oproepen beantwoorden, en uitbellen volgens de dialing rules van de FritzBox.

Groeten,
Philippe.
Philippe, hij heeft volgens de signature een 7170 en geen 7110. Kan het met een 7170 ook? Zo ja, dan is dat voor mij ook heel interessant om eens uit te testen! Heb je ook enig idee welke settings je dan moet veranderen via telnet (of een link naar een site waar dit uitgelegd staat ofzo)? Nogmaals dank voor al je hulp aan Fritzbox-gebruikers :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ja, ik heb een 7170. Bedankt Philippe voor de uitvoerige bespreking, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het als een "spielerei" geïnstalleerd heb om te zien of het programma een kwalitatief goed resultaat gaf en of het niet te moeilijk in te stellen was. Gesprekskwaliteit is inderdaad goed te noemen en instellen is piece of cake. Ik zal mij later eens meer verdiepen in de mogelijkheden van Sipdroid i.c.m. Fritzbox.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BMaster schreef: Philippe, hij heeft volgens de signature een 7170 en geen 7110. Kan het met een 7170 ook? Zo ja, dan is dat voor mij ook heel interessant om eens uit te testen! Heb je ook enig idee welke settings je dan moet veranderen via telnet (of een link naar een site waar dit uitgelegd staat ofzo)? Nogmaals dank voor al je hulp aan Fritzbox-gebruikers :-)
Ik bedoelde een 7170, typo ...

Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, maar het schijnt te lukken. Zie ook de userbase topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 97#p328125

3 stappen:
1) eerst een SIP telefoon aanmelden op de FritzBox, volgense de normale procedure (intern). Je kan ook de procedure doorlopen zonder een SIP telefoon, dan zal het aanmelden "mislukken", maar je gaat gewoon door met het creëren van dit nieuw apparaat (620)
2) tweede stap is een telnet sessie, waar je op het einde van de file voip.cfg het volgende moet wijzigen:

Code: Selecteer alles

extension_number = 620;
tx_packetsize_in_ms = 0;
reg_from_outside = yes;
in de laatste regel moet je "no" vervangen door "yes" (of de regel toevoegen indien deze afwezig is)
mer uitleg vind je op http://www.faq4mobiles.de/forum/nokia/7 ... tzbox.html en eventueel ook http://www.ippf.eu/showthread.php?t=202229)
3) dan moet je de telefoon laten registreren op je FritzBox van buitenaf. Je moet het volgende ingeven:
registrar = fritz.box (of het intern IP van de FritzBox)
proxy = jouw extern IP adres (of dyndns naam)

Ik zal dit eerstdaags eens testen, en ook wat Duitse Fora nalezen, er schijnen nog wat problemen te zijn (zoals: de telefoon registreert wel, je kan uitbellen (het belt bij de bestemmeling), je kan oproepen ontvangen (jouw SIP telefoon belt), maar .... je hoort niets (dus nog wat werk aan de winkel). Maar schijnbaar werkt avm naar een oplossing via de Webinterface.

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jack Daniels schreef: Ja, ik heb een 7170. Bedankt Philippe voor de uitvoerige bespreking, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het als een "spielerei" geïnstalleerd heb om te zien of het programma een kwalitatief goed resultaat gaf en of het niet te moeilijk in te stellen was. Gesprekskwaliteit is inderdaad goed te noemen en instellen is piece of cake. Ik zal mij later eens meer verdiepen in de mogelijkheden van Sipdroid i.c.m. Fritzbox.
Heb je het al aan de praat gekregen om vanuit het internet (extern) te verbinden ??
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nee, nog niet geprobeerd. Gewoon gisteren "op e rappeke" even geïnstalleerd. Zal jouw beschrijving dit weekend ter harte nemen en één en ander uitproberen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Merci voor de links, maar ik versta geen woord duits, dus die sites kan ik niet echt gebruiken :-)

Ik heb het net eens geprobeerd, maar dan enkel via de wlan, dus nog niet via het externe IP adres van de fritzbox. Het lijkt wel min of meer te werken, maar heb toch enkele rare dingen gemerkt:

- als ik met de gsm (met sipdroid dus) bel naar **1, dan belt de vaste telefoon, maar als ik dan ophang tijdens het bellen, dan heeft de fritzbox dit blijkbaar niet door want de vaste telefoon bleef gewoon verder bellen
- als ik met sipdroid naar m'n vrouw haar gsm bel (dus via fritzbox -> poivy) dan hoor ik haar slechts heel stil, en zij hoort zichzelf terug... nogal lastig.

Volgende keer eens via het externe ip proberen....
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BMaster schreef:Merci voor de links, maar ik versta geen woord Duits, dus die sites kan ik niet echt gebruiken :-)
Hier volgt een beknopte vertaling voor de ingreep in de FritzBox.
Er word verondersteld dat je de SIP telefoon al hebt geregistreerd, met andere woorden er is een entry voor toestel 620.

telnet sessie openen:
telnet fritz.box (of telnet 192.168.178.1)
paswoord ingeven.

nu zéér zorgvuldig tewerk gaan (anders kan de FritzBox de geest geven):
cat /var/flash/voip.cfg >> /var/tmp/voip.cfg (Enter)
nvi /var/tmp/voip.cfg (Enter)
i (Enter)
In de tekst staat (redelijk ver onderaan):
extension_number = 620;
daaronder staat:
reg_from_outside = no; deze "no" door "yes" vervangen, dus:
reg_from_outside = yes;

daarna op ESC drukken, en vervolgens:
:w (Enter)
:q (Enter)

Nu moeten we alles terug naar de flash kopiëren (indien er iets scheef gelopen zou zijn, kan je op dit punt nog altijd de stroomstekker uittrekken ...), anders ga hier verder:

cp /var/tmp/voip.cfg /var/flash/voip.cfg (Enter)
/sbin/reboot (Enter)

De Fritzbox zal nu opnieuw opstarten.
Vanaf dit ogenblik zou de FritzBox van buiten uit bereikbaar moeten zijn.

PS - Ik kan zelf niets van Linux, ik heb gewoon de Duitse tekst vertaald. Ik neem derhalve geen verantwoordelijkheid voor gecrashte FritzBoxen ;)

Philippe.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de vertaling! Van zodra ik eens tijd (en goesting) heb, probeer ik het zeker uit!
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Ok, zonet heb ik het getest! Config file aanpassen is eenvoudig (als je een beetje oplet natuurlijk).

Het werkt via een externe connectie. Maar aangezien ik Mobile Vikings heb, en dus slechts Edge heb en geen 3G is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Er zit zeer veel vertraging op de lijn (ik hoor de persoon aan de andere kant van de lijn zonder veel vetraging, maar zij horen mij pas enkele seconden later!). Ik heb het nog even via WiFi geprobeerd en de vertraging is dan zo goed als verdwenen. Lastig blijft wel dat de andere kant zichzelf luid en duidelijk terug hoort, en dat is toch echt irritant....
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BMaster schreef:Lastig blijft wel dat de andere kant zichzelf luid en duidelijk terug hoort, en dat is toch echt irritant....
Vraag is natuurlijk of dit probleem te wijten is aan Siproid, ofwel aan de set-up van de FritzBox als SIP registrar.
Misschien moet je die die Siproid eens testen met een echte provider in plaats van met jouw FritzBox als SIP server ?
Dan weet je meteen of het aan Siproid ligt of niet ...

Philippe.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Gisteren even op mijn HTC Desire het programma "Sipdroid" geïnstalleerd. Werkt goed i.c.m. Poivy (mijn huidige VoIP provider). Downloaden, installeren, paar instellingen configureren en bellen maar. Ik had mijn HTC via wifi met mijn netwerk gekoppeld. Kan handig zijn op vakantie waar er open wifi hotspots zijn (denk ik/hoop ik).
OK. Ik heb dus gisteren ook Sipdroid geïnstalleerd op mijn Galaxy S. Ik heb vervolgens deze tutorial gevolgd om een PBXES account aan te maken om mijn cheapvoip account hieraan te koppelen. Helaas lukt het mij niet om een telefoongesprek te voeren. Ik krijg steeds een stem te horen die zegt dat ik later eens opnieuw moet proberen...

On a sidenote: ook met Fring lukt het me niet... :cry:

Welke specifieke instellingen heb jij gebruikt?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Maglor schreef:
Jack Daniels schreef:Gisteren even op mijn HTC Desire het programma "Sipdroid" geïnstalleerd. Werkt goed i.c.m. Poivy (mijn huidige VoIP provider). Downloaden, installeren, paar instellingen configureren en bellen maar. Ik had mijn HTC via wifi met mijn netwerk gekoppeld. Kan handig zijn op vakantie waar er open wifi hotspots zijn (denk ik/hoop ik).
OK. Ik heb dus gisteren ook Sipdroid geïnstalleerd op mijn Galaxy S. Ik heb vervolgens deze tutorial gevolgd om een PBXES account aan te maken om mijn cheapvoip account hieraan te koppelen. Helaas lukt het mij niet om een telefoongesprek te voeren. Ik krijg steeds een stem te horen die zegt dat ik later eens opnieuw moet proberen...

On a sidenote: ook met Fring lukt het me niet... :cry:

Welke specifieke instellingen heb jij gebruikt?
Kijk anders ook eens op de XDA forums, staat er uitgebreid uitgelegd.
Spijtig dat gesprekken over voip niet echt denderend zijn als ze niet over wifi verlopen (bellen aan 4cent/minuut via voip naar gsm's).
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Maglor schreef: Ik heb dus gisteren ook Sipdroid geïnstalleerd op mijn Galaxy S. Ik heb vervolgens deze tutorial gevolgd om een PBXES account aan te maken om mijn cheapvoip account hieraan te koppelen. Helaas lukt het mij niet om een telefoongesprek te voeren. Ik krijg steeds een stem te horen die zegt dat ik later eens opnieuw moet proberen...
CheapVoip ondersteunt geen SIP (volgens hun FAQ).
Best eens proberen met een andere Betamax clone die wel SIP ondersteunt (vb PoivY, VoipCheap, ...).

Philippe.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Nochtans wordt hierhet tegendeel beweerd. Maar ik zal het inderdaad eens met een andere account proberen. Heb ook nog een Justvoip account.

EDIT: net geprobeerd met Justvoip. Daar werkt het wel. Alleen is de kwaliteit via EDGE niet echt om over naar huis te schrijven :P (lees: onwerkbaar). Het lijkt er dus idd op dat CheapVoip geen SIP ondersteunt... :s
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Maglor schreef:Nochtans wordt hier het tegendeel beweerd....
EDIT: net geprobeerd met Justvoip. Daar werkt het wel. Het lijkt er dus idd op dat CheapVoip geen SIP ondersteunt...
haha ... wat hebben we vandaag geleerd ? Dat je niet altijd iedereen mag geloven :lol: .
Philippe.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Tja, 't was het proberen waard he. :-)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Aangezien ik ook eindelijk een android phone heb, heb ik vandaag ook Sipdroid geïnstalleerd en een account aan gemaakt bij Poivy (en belkrediet opgeladen).

Nu lukt het mij echter niet om te verbinden.

Dit is wat ik ingeef in Sipdroid:
SIP account1:
Authorization Username: mijn poivy username
Password: mijn poivy password
Server or Proxy: sip.poivy.com
Domain: poivy.com
Usernamse or Caller ID: (leeggelaten, aangezien dezelfde als de Authorisation username)
Port: 5020
Protocol: UDP
Use WLAN: aangevinkt
alle rest: uitgevinkt.

Dan verbind ik dus met mijn wifi, en open ik Sipdroid.
Die geeft in de linkerbovenhoek een geel bolletje: Registering.... Na een 20-tal seconden wordt die gele bolletje een rood bolletje: registration failed (Timeout).
En dan terug geel... enzoverder.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Er is ook een alternatief voor sipdroid, dat nog eenvoudiger is ook: (blauw-wit icoontje in de market, geef eens sip in). Via wifi bellen gaat perfect, alleen ondersteund justvoip (betamx) geen HD audio. Heb de fritz app ook gebruikt, niet bruikbaar, ruis.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Aangezien ik ook eindelijk een android phone heb, heb ik vandaag ook Sipdroid geïnstalleerd en een account aan gemaakt bij Poivy (en belkrediet opgeladen).

SIP account1:
Authorization Username: mijn poivy username
Password: mijn poivy password
Server or Proxy: sip.poivy.com
Domain: poivy.com niet nodig
Usernamse or Caller ID: (leeggelaten, aangezien dezelfde als de Authorisation username)
Port: 5020 (5060?)
Protocol: UDP
Use WLAN: aangevinkt
alle rest: uitgevinkt.

Dan verbind ik dus met mijn wifi, en open ik Sipdroid.
Die geeft in de linkerbovenhoek een geel bolletje: Registering.... Na een 20-tal seconden wordt die gele bolletje een rood bolletje: registration failed (Timeout).
En dan terug geel... enzoverder.

greetz,

Nob
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ik heb eens gezocht en CSIPSimple gevonden, daarmee werkt het! Bedankt voor de tip.

*deleting sipdroid*
-> Sipdroid integreerde wel mooi met je reeds bestaande contacten... Dat doet CSIPSimple blijkbaar niet, wel spijtig...

Bij Port had ik inderdaad 5060 staan (typfout gemaakt in mijn vorige post). Zonder die domeinnaam had ik al geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Ik heb eens gezocht en CSIPSimple gevonden, daarmee werkt het! Bedankt voor de tip.

*deleting sipdroid*
-> Sipdroid integreerde wel mooi met je reeds bestaande contacten... Dat doet CSIPSimple blijkbaar niet, wel spijtig...

Bij Port had ik inderdaad 5060 staan (typfout gemaakt in mijn vorige post). Zonder die domeinnaam had ik al geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
? bij mij werken ze beide.

Je gaat naar contacten in Android, dan bel je en kies je voor csipsimple of sipdroid, dat is toch veel eenvoudiger dan een ander programma te openen (alleen die notifier is irritant, je kan die niet uitschakelen).
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ja, vanuit die richting werkt het wel, maar als ik bvb de applicatie open heb staan en ik tik een bestaand telefoonnummer in, dan herkent de applicatie dit niet vanuit mijn contacten en dat kon Sipdroid wel.

Nu ja, echt belangrijk is dat niet, want je werkt inderdaad beter gewoon vanuit je contacten.

greetz,

Nob
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Aangezien ik ook eindelijk een android phone heb, heb ik vandaag ook Sipdroid geïnstalleerd en een account aan gemaakt bij Poivy (en belkrediet opgeladen).

Domain: HIER NIKS INVULLEN
Usernamse or Caller ID: HIER JE GSM NUMMER INVULLEN IN INTERNATIONAAL FORMAAT
Port: 5060 (EN NIET 5020)

Bij advanced options "stun server" uitvinken
G722 HD voice "never"
Ik werk ook met Poivy via mijn Android toestel (HTC Desire). Werkt perfect bij mij
Verder nog een opmerking: werkt je wifi wel? Kan je dus verbinding maken met je router of PC? Bij mij staat er een vast IP adres ingesteld in mijn HTC. Als ik een dynamisch gebruik werkt het niet, maar dat heeft vermoedelijk te maken met het feit dat de beveiliging in mijn router enkel en alleen dat IP adres toelaat op mijn draadloze netwerk.
Bij username (caller id) ben je dus best dat je daar je GSM nummer invoert. Zonder dat nummer ziet de andere partij niet wie er belt als je via VoIP gaat. Als je daar je tel. nr. invult, dan ziet men wel wie er belt en wordt er eventueel de naam weergegeven als jou nummer in het adresboek staat van de andere partij.
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
....
Jack Daniels schreef: Bij advanced options "stun server" uitvinken
G722 HD voice "never"
Ik werk ook met Poivy via mijn Android toestel (HTC Desire). Werkt perfect bij mij
Verder nog een opmerking: werkt je wifi wel? Kan je dus verbinding maken met je router of PC? Bij mij staat er een vast IP adres ingesteld in mijn HTC. Als ik een dynamisch gebruik werkt het niet, maar dat heeft vermoedelijk te maken met het feit dat de beveiliging in mijn router enkel en alleen dat IP adres toelaat op mijn draadloze netwerk.
Bij username (caller id) ben je dus best dat je daar je GSM nummer invoert. Zonder dat nummer ziet de andere partij niet wie er belt als je via VoIP gaat. Als je daar je tel. nr. invult, dan ziet men wel wie er belt en wordt er eventueel de naam weergegeven als jou nummer in het adresboek staat van de andere partij.
Ok, ik heb Sipdroid nog een kans gegeven en nu werkt het! Het enige verschil met de instellingen van de laatste keer dat ik geprobeerd heb, is dat ik bij caller id mijn GSM nummer heb ingevoerd. Bedankt!
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Vandaag mijn HTC Desire HD binnen gekregen.
Sipdroid werkt perfect via 3starsnet voor uitgaande gesprekken.
Nu nog uitvissen hoe ik inkomende gesprekken op de DHD kan binnenkrijgen ...
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Ik weet niet of dit crossposts toegelaten zijn, indien niet verwijder ik dit bericht wel.

Zouden jullie je VoIP ervaringen ook even willen posten in http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 10&start=0 ? Zou die thread onder het stof willen halen en wat meer ervaringen verzamelen om me te helpen bij een mogelijke overstap.

Alvast bedankt!
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand ervaring met sipdroid op een iphone?

Iemand ervaring met Siphon?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik merk dat een bluetooth headset niet werkt met sipdroid of met skype.
Is er een workaround?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
silencer
Elite Poster
Elite Poster

CsipSimple heeft een update uit: werkt zeer goed nu (widget aan/uitzetten van bepaalde provider,...)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”