Pagina 1 van 1

Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 13 jun 2010, 00:23
door selder
Ik heb sinds kort een Mobistar MyForiPhone (My30) abbo, maar loop tegen wat problemen aan met de SMTP mailserver als ik op een 2G of 3G verbinding zit.

Op m'n iPhone heb ik m'n eigen smtp ingesteld (mail.weyland.be, user/pass met SSL). Maar daar wil m'n iPhone niet op verbinden als ik via 2G of 3G verbonden ben. Via WIFI uiteraard wel.

Maandag ga ik de support van Mobistar eens bellen, maar misschien weet er hier al iemand een oplossing voor?

Re: Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 13 jun 2010, 02:16
door gr4vity
Als je echt je eigen mailserver wilt blijven gebruiken zal je die ook via een andere poort toegankelijk moeten maken (de alternatieve poort van het smtp protocol is 587 - http://www.faqs.org/rfcs/rfc2476.html). Of je zal gprsmail.mobistar.be moeten gebruiken. Andere SMTP-servers zijn niet toegelaten op poort 25 bij mobistar.

Re: Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 13 jun 2010, 12:22
door selder
Dat is een non-oplossing, want die SMTP van Mobistar werkt alleen als je via Mobistar verbonden bent...
En ik ga niet ofwel de hele tijd zitten wachten totdat m'n iPhone doorheeft dat hij een andere SMTP moet gebruiken, ofwel zelf de hele tijd manueel van smtp zitten te veranderen...

Maar ik heb wel al een oplossing gevonden: http://weyland.be/wrdprss/index.php/201 ... orkaround/

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 15 jun 2010, 01:21
door gr4vity
Er stond blijkbaar een fout in mijn bericht. Als je je mailserver laat luisteren op 587 werkt het wel. Mobistar blokkeert bij mijn weten enkel poort 25. En op deze manier gebruik je gewoon je eigen mailserver.

Re: Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 15 jun 2010, 11:54
door selder
Standaard stelt de mail app op de iPhone zelf 587 voor, en daarmee werkt het ook niet. Heb een ticket via onze account manager op het werk opengedaan, eens zien wat er van komt...

Re: Mobistar 3G/2G smtp mailserver

Geplaatst: 15 jun 2010, 19:26
door FlashBlue
ach, mobistar ... ik zal blij zijn als ik ze kwijt ben.

Zit al maanden te sukkelen met vpn access vanop iphone. Ze blijven bij hoog en bij laag beweren dat het aan de vpn setup zelf, ligt, terwijl die meer als een jaar perfect heeft gewerkt, en dat nog steeds doet met een proximus sim >_>

Ik ben dus niet verbaasd dat je er geen nuttig antwoord uit kan krijgen op vlak van je mailprobleem.

ben infeite altijd redelijk tevreden van ze geweest (al klant sinds de tijd van de "095" nummers nog...), maar het laatste jaar ist me beke te gortig aant worden, spijtig genoeg zit ik nog vast tot december (nog zoiets dat ter discussie staat - OYO liep van 12/2008 tot 12/2009 , heb *niks* getekend van promo of verlenging, ik en dealer zijn van mening dat ik maandelijks moet kunne opzeggen, mobistar blijft vasthouden dat ik dit jaar volledig moet uitdoen >_>

Klantenservice my ass ja.