Ik heb sinds kort een Mobistar MyForiPhone (My30) abbo, maar loop tegen wat problemen aan met de SMTP mailserver als ik op een 2G of 3G verbinding zit.
Op m'n iPhone heb ik m'n eigen smtp ingesteld (mail.weyland.be, user/pass met SSL). Maar daar wil m'n iPhone niet op verbinden als ik via 2G of 3G verbonden ben. Via WIFI uiteraard wel.
Maandag ga ik de support van Mobistar eens bellen, maar misschien weet er hier al iemand een oplossing voor?
Mobistar 3G/2G smtp mailserver
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Als je echt je eigen mailserver wilt blijven gebruiken zal je die ook via een andere poort toegankelijk moeten maken (de alternatieve poort van het smtp protocol is 587 - http://www.faqs.org/rfcs/rfc2476.html). Of je zal gprsmail.mobistar.be moeten gebruiken. Andere SMTP-servers zijn niet toegelaten op poort 25 bij mobistar.
- selder
- Moderator
Dat is een non-oplossing, want die SMTP van Mobistar werkt alleen als je via Mobistar verbonden bent...
En ik ga niet ofwel de hele tijd zitten wachten totdat m'n iPhone doorheeft dat hij een andere SMTP moet gebruiken, ofwel zelf de hele tijd manueel van smtp zitten te veranderen...
Maar ik heb wel al een oplossing gevonden: http://weyland.be/wrdprss/index.php/201 ... orkaround/
[
Post made via mobile device ]
En ik ga niet ofwel de hele tijd zitten wachten totdat m'n iPhone doorheeft dat hij een andere SMTP moet gebruiken, ofwel zelf de hele tijd manueel van smtp zitten te veranderen...
Maar ik heb wel al een oplossing gevonden: http://weyland.be/wrdprss/index.php/201 ... orkaround/
[

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- selder
- Moderator
Standaard stelt de mail app op de iPhone zelf 587 voor, en daarmee werkt het ook niet. Heb een ticket via onze account manager op het werk opengedaan, eens zien wat er van komt...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
ach, mobistar ... ik zal blij zijn als ik ze kwijt ben.
Zit al maanden te sukkelen met vpn access vanop iphone. Ze blijven bij hoog en bij laag beweren dat het aan de vpn setup zelf, ligt, terwijl die meer als een jaar perfect heeft gewerkt, en dat nog steeds doet met een proximus sim >_>
Ik ben dus niet verbaasd dat je er geen nuttig antwoord uit kan krijgen op vlak van je mailprobleem.
ben infeite altijd redelijk tevreden van ze geweest (al klant sinds de tijd van de "095" nummers nog...), maar het laatste jaar ist me beke te gortig aant worden, spijtig genoeg zit ik nog vast tot december (nog zoiets dat ter discussie staat - OYO liep van 12/2008 tot 12/2009 , heb *niks* getekend van promo of verlenging, ik en dealer zijn van mening dat ik maandelijks moet kunne opzeggen, mobistar blijft vasthouden dat ik dit jaar volledig moet uitdoen >_>
Klantenservice my ass ja.
Zit al maanden te sukkelen met vpn access vanop iphone. Ze blijven bij hoog en bij laag beweren dat het aan de vpn setup zelf, ligt, terwijl die meer als een jaar perfect heeft gewerkt, en dat nog steeds doet met een proximus sim >_>
Ik ben dus niet verbaasd dat je er geen nuttig antwoord uit kan krijgen op vlak van je mailprobleem.
ben infeite altijd redelijk tevreden van ze geweest (al klant sinds de tijd van de "095" nummers nog...), maar het laatste jaar ist me beke te gortig aant worden, spijtig genoeg zit ik nog vast tot december (nog zoiets dat ter discussie staat - OYO liep van 12/2008 tot 12/2009 , heb *niks* getekend van promo of verlenging, ik en dealer zijn van mening dat ik maandelijks moet kunne opzeggen, mobistar blijft vasthouden dat ik dit jaar volledig moet uitdoen >_>
Klantenservice my ass ja.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.