Geografisch nummer en Weepee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
erikarckens
Member
Member

Ik heb zonet een account bij Weepee aangemaakt, en mijn Siemens A580 IP ingesteld; ik gebruik Weepee dus voor uitgaande oproepen, ik heb nog geen geografisch oif nomadisch nummer beschikbaar of aangevraagd. Alles werkt correct, behalve de displaynaam blijft anoniem, zelfs nadat ik in de klantgegevens bij Weepee mijn klant displaynaam in het juiste tabblad heb veranderd. Enig idee hoe ik dit kan doen werken?

Nog een vraag: Weepee vraagt een activatiekost van €18 voor een geografisch nummer. Is er dan geen jaarlijkse kost, zoals bij 3Starsnet (€20/jaar)?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Je leest het goed als "activatiekost" Dus 1 x 18€ betalen.

Je gsm provider of andere telefoonleverancier die de beller weergeeft, geeft geen naam weer als ik het goed voorheb.
Dit ga je enkel hebben bij andere VoIP providers. (niet zeker van)
Eenmaal je een nummer bij Weepee hebt aangevraagd wordt dit meegestuurd als je een oproep voert.

Mvg
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

erikarckens schreef:Nog een vraag: Weepee vraagt een activatiekost van €18 voor een geografisch nummer. Is er dan geen jaarlijkse kost, zoals bij 3Starsnet (€20/jaar)?
Er is inderdaad geen abonnementsgeld. Weepee krijgt een kleine vergoeding telkens iemand anders jou opbelt. :banana:(terminatietarief).
Ze hebben ook winst op jouw uitgaande gesprekken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

erikarckens schreef:Alles werkt correct, behalve de displaynaam blijft anoniem, zelfs nadat ik in de klantgegevens bij Weepee mijn klant displaynaam in het juiste tabblad heb veranderd.
Wat je daar ingeeft, verschijnt enkel op het scherm van andere WeePee gebruikers. Niet als je belt naar klanten van andere netwerken (vind ik ook wel logisch, aangezien je daar in kan schrijven wat je maar wil).
erikarckens schreef:Enig idee hoe ik dit kan doen werken?
Ja, door een echt nummer te kopen. Je kan toch niet verwachten dat je caller-ID werkt als je er geen nummer hebt?! :-)
erikarckens
Member
Member

En kan een Weepee DID geografisch nummer na verificatie gebruikt worden voor uitgaande oproepen via een betamax provider?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

erikarckens schreef:En kan een Weepee DID geografisch nummer na verificatie gebruikt worden voor uitgaande oproepen via een betamax provider?
Dat is zeker mogelijk. Soms zijn er probleempjes voor de verificatie. Dat ligt dan meestal aan de DTMF-instellingen in de ATA.
erikarckens
Member
Member

MarkDM schreef:
erikarckens schreef:En kan een Weepee DID geografisch nummer na verificatie gebruikt worden voor uitgaande oproepen via een betamax provider?
Dat is zeker mogelijk. Soms zijn er probleempjes voor de verificatie. Dat ligt dan meestal aan de DTMF-instellingen in de ATA.
Bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

MarkDM schreef: Dat is zeker mogelijk. Soms zijn er probleempjes voor de verificatie. Dat ligt dan meestal aan de DTMF-instellingen in de ATA.
Als je problemen zou hebben met DTMF in de ATA, kan je volgende work-around opzetten:
- in de WeePee usertool een doorschakeling activeren naar een vaste lijn, of naar je GSM.
- dan de registratie bij Betamax doen. Het controle telefoontje zal aankomen op het andere toestel: hier je verificatie code ingeven.
- na succesvolle verificatie, niet vergeten om de doorschakeling terug te annuleren.

Een andere work-around:
- Download X-Lite en registreer je WeePee account in X-Lite.
- doe de registratie bij Betamax: je X-Lite zal een binnenkomende oproep signaliseren. Via de PC je verificatie code ingeven.
- voordeel: je doet alles vanop dezelfde PC ...

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Weet er iemand wat het kost om met een gewone telefoonlijn vanuit het buitenland naar een geografisch weepee nr. te bellen ?
Is dat goedkoper dan de normale prijs die de oproeper zou betalen als hij van vast naar vast internationaal belt ?
Is het dezelfde prijs als vast -vast binnenland bv ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:Weet er iemand wat het kost om met een gewone telefoonlijn vanuit het buitenland naar een geografisch weepee nr. te bellen ?
Is dat goedkoper dan de normale prijs die de oproeper zou betalen als hij van vast naar vast internationaal belt ?
Is het dezelfde prijs als vast -vast binnenland bv ?
Dat hangt allemaal af van de maatschappij waarmee je belt in het buitenland. Meestal wordt er geen onderscheid gemaakt volgens de operator van de bestemming (tenzij naar GSM natuurlijk). Een oproep naar Weepee zal evenveel kosten als naar een Telenet of Belgacom vast nummer.

In België is het anders: Belgacom rekent een iets hoger tarief voor oproepen naar een ander nationale operator dan Belgacom zelf. Weepee is dan een ander netwerk zoals ook Telenet, Base (ex Tele2) ....
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

MarkDM schreef:Belgacom rekent een iets hoger tarief voor oproepen naar een ander nationale operator dan Belgacom zelf.
De oorzaak hiervan zijn wel de andere operatoren die hogere terminatietarieven hanteren.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”