Traffiek van oude sessie bij nieuwe maand

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Blijkbaar kan je beter de internet sessie afsluiten voor het einde van de reset, anders start je de nieuwe maand met de traffiek van die oude sessie :roll:

Mijn resetdag is de 28ste, dus ik dacht gisteren nog gauw mijn 100GB te benaderen (92GB), maar ik zie vandaag dat die extra 3GB van gisteren bij mijn volume van de nieuwe periode staat, hoewel ik uitdrukkelijk alle traffiek om 23:50 gestopt had. Eigenlijk is dit niet eerlijk, hé :|

EDIT : hoe open je een ticket bij Scarlet?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Had dit vorige maand ook voor bij Belgacom. Een dag later stond het wel goed aangerekend (gelukkig maar). Natuurlijk weet ik niet of de 'teller' bij Scarlet nu ook op dezelfde manier werkt als bij Belgacom.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Je kan proberen hoor, maar verwacht niet al te veel reactie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Na enkele dagen wachten is het volume nog steeds bij de nieuwe maand gerekend. Tja, ik kan maar eens proberen om er wat duidelijkheid over te krijgen, dus ik heb op hun FAQ (onderaan de pagina van een vraag) via de 'Contacteer ons' knop de volgende vraag gesteld:
Goeiedag,

Mijn volume reset dag is de 28ste, maar ongeveer 3GB aan volume dat ik tussen 22u30 en 23u50 op de 27ste April 2010 verbruikt heb, staat toch bij het volume van de nieuwe maand gerekend, hoewel ik expliciet om 23u50 alle traffiek gestaakt had.

Mijn vraag is: kan dit gecorrigeerd worden, of kan er een verklaring op de site gezet worden die aangeeft wanneer verbruikt volume van een vorige maand toch nog bij de nieuwe maand geteld wordt?

Alvast bedankt voor Uw antwoord via email.
Waarschijnlijk gaan ze zeggen dat je de internetsessie volledig moet afsluiten, of op z'n minst aangeven hoe lang de berekenings-sessies zijn. EDPnet heeft onlangs hun systeem daaromtrent aangepast met een goeie uitleg erbij, dus we kunnen hier eens vergelijken tussen helpdesks van ISPs.

Overigens, Scarlet's Twitter en Facebook accounts bieden ook mogelijkheden om hen te contacteren (maar zelf ben ik er geen lid van).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Excuses voor de double post, maar hier is het (snelle :-) ) antwoord van de Scarlet helpdesk:
Het antwoord is:
Beste,

Traffiek word nooit realtime gemeten en zal pas worden verwerkt binnen een termijn van maximum 48u.

Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
Mijn 'na enkele dagen' openingszin in de vorige post is natuurlijk verkeerd (ik werk blijkbaar op internettijd) :oops: Misschien nog even wachten tot morgen om de 48 uur te laten passeren. [Ik zal deze post editen met het resultaat indien er geen reply bijkomt]

---------------------
EDIT (28 Mei 2010, dus maand later):

Die 3GB is er niet meer afgegaan :roll: En vannacht heb ik enkele uren op smallband gestaan, hoewel de volumereset om middernacht zou moeten gebeuren -- router resets hielpen hierbij niet. Gelukkig lijkt het volume dat ik gisteren verbruikt heb, deze keer niet bij het nieuwe volume geteld te zijn (om 23u30 een router-reset gedaan na een download van 5GB), maar jammer genoeg bleef het volume van de oude maand toch nog doortellen na die router-reset en vloog ik daardoor op smallband, ergens na middernacht, tot 7u00.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”