overschakeling van een crt naar lcd/plasma tv. tips?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
aangezien ik hier binnenkort digitale tv zou binnenkrijgen zou ik beginnen kijken voor m'n 20 jarige CRT tv up te daten naar een lcd/plasma-model
ik vroeg me af of er hier iemand praktische tips/ervaring heeft met bepaalde modellen en/of (web)shops?
ik zoek een lcd (of plasma?) van zo'n 40/42" - HD ready en met usb waar ik harde schijf kan aanhangen en divx kan van afspelen
voor de rest niet al te veel vereisten, behalve dan een zo goed mogelijk beeld/geluid
echt veel geld zou ik niet willen spenderen, zo'n 500-700€ ?
ik vroeg me af of er hier iemand praktische tips/ervaring heeft met bepaalde modellen en/of (web)shops?
ik zoek een lcd (of plasma?) van zo'n 40/42" - HD ready en met usb waar ik harde schijf kan aanhangen en divx kan van afspelen
voor de rest niet al te veel vereisten, behalve dan een zo goed mogelijk beeld/geluid
echt veel geld zou ik niet willen spenderen, zo'n 500-700€ ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dat USB-gedoe zou ik laten. Vanaf het moment dat je HighDef op je TV gezien hebt, ga je echt niet meer naar DivX kijken (spreek uit ervaring)
Voor de rest misschien eens kijken bij de Mediamarkt als je zo goedkoop uit wilt zijn. Daar hebben ze altijd koopjes van een vorige modellenreeks (bijna niemand koopt nog HD ready, dus die moeten nog uit stock verdwijnen)
Voor de rest misschien eens kijken bij de Mediamarkt als je zo goedkoop uit wilt zijn. Daar hebben ze altijd koopjes van een vorige modellenreeks (bijna niemand koopt nog HD ready, dus die moeten nog uit stock verdwijnen)
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Alvast één gouden tip: koop echt geen "HD Ready" scherm, maar betaal de - ondertussen erg marginale - meerprijs voor een Full HD versie...
Heb zelf sinds enige tijd een 52" Full HD plasma hangen en die heeft me amper 799€ gekost, dus dat moet lukken. Kijk eens naar de Samsung-reeks (prijs-kwaliteit zeer goed)? Of Toshiba? Verder heeft Tweakers ook een handige pricewatch.
Heb zelf sinds enige tijd een 52" Full HD plasma hangen en die heeft me amper 799€ gekost, dus dat moet lukken. Kijk eens naar de Samsung-reeks (prijs-kwaliteit zeer goed)? Of Toshiba? Verder heeft Tweakers ook een handige pricewatch.
Laatst gewijzigd door cloink 12 apr 2010, 10:05, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Vind ik ook,als je kan,koop een Full HD 1080 P toestel,als je tenminste een LCD neemt.
De plasma Tv is ook wel goed,maar verbruikt enorm veel energie,(50-70% meer)dan een LCD,plasma is vooral intressant als je maar een 'normale' tv kijker bent,(5 uur per dag max).Als je er nog een gameconsole bij hebt zou ik dit niet meer nemen,de kleuren van plasma 'verslijten' immers,een normaal gebruik word uitgerekend op 5 uur per dag,en dan kan zo een tv een 6 tot 8 jaar mee,indien je echter meer dan 5 uur per dag kijkt,dan lijd de levensduur eronder.
LED tv,dit zijn de nieuwste,en zuinigste toestellen,(ongeveer nog 50% zuiniger dan een lcd)geven zeer goed beeld,maar kosten nog wat meer,u mag rekenen bij deze toestellen op een goede 1000€.
In de Makro kan je dikwijls deze toestellen,van zeer goede merken kopen (Samsung,Sony,Philips,LG,Panasonic)tegen zeer goede prijzen.
De plasma Tv is ook wel goed,maar verbruikt enorm veel energie,(50-70% meer)dan een LCD,plasma is vooral intressant als je maar een 'normale' tv kijker bent,(5 uur per dag max).Als je er nog een gameconsole bij hebt zou ik dit niet meer nemen,de kleuren van plasma 'verslijten' immers,een normaal gebruik word uitgerekend op 5 uur per dag,en dan kan zo een tv een 6 tot 8 jaar mee,indien je echter meer dan 5 uur per dag kijkt,dan lijd de levensduur eronder.
LED tv,dit zijn de nieuwste,en zuinigste toestellen,(ongeveer nog 50% zuiniger dan een lcd)geven zeer goed beeld,maar kosten nog wat meer,u mag rekenen bij deze toestellen op een goede 1000€.
In de Makro kan je dikwijls deze toestellen,van zeer goede merken kopen (Samsung,Sony,Philips,LG,Panasonic)tegen zeer goede prijzen.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Holy crap, weer een die zich laten ompraten heeft door de verkoopspraatjes. Plasma verbruikt in de praktijk maar marginaal meer dan een LCD, bijvoorbeeld omdat bij Plasma een zwart vlak, geen energie gebruikt. Tevens is de kleurweergave, de kijkhoek en het zwarte heel wat beter dan bij LCD televisies. Indien je ook nog TV via de kabel kijkt zonder digitale TV, is je beeld op een plasma ook een pak beter dan op een LCD.fluppie schreef:Vind ik ook,als je kan,koop een Full HD 1080 P toestel,als je tenminste een LCD neemt.
De reden waarom winkels vooral LCD's aanprijzen is omdat daar een veel grotere winstmarge op zit dan op plasma TV's !!
Een plasma is nog altijd superieur aan LCD qua beeldkwaliteit, en zelfs een LED Tv is nog altijd minderwaardig (vooral de kijkhoek !).
Een goeie onlineshop is http://www.iishop.be , goeie prijzen, goeie service.
Grtz,
Sasuke
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Kan ik alleen maar beamen!!!!Sasuke schreef:Holy crap, weer een die zich laten ompraten heeft door de verkoopspraatjes. Plasma verbruikt in de praktijk maar marginaal meer dan een LCD, bijvoorbeeld omdat bij Plasma een zwart vlak, geen energie gebruikt. Tevens is de kleurweergave, de kijkhoek en het zwarte heel wat beter dan bij LCD televisies. Indien je ook nog TV via de kabel kijkt zonder digitale TV, is je beeld op een plasma ook een pak beter dan op een LCD.fluppie schreef:Vind ik ook,als je kan,koop een Full HD 1080 P toestel,als je tenminste een LCD neemt.
De reden waarom winkels vooral LCD's aanprijzen is omdat daar een veel grotere winstmarge op zit dan op plasma TV's !!
Een plasma is nog altijd superieur aan LCD qua beeldkwaliteit, en zelfs een LED Tv is nog altijd minderwaardig (vooral de kijkhoek !).
Een goeie onlineshop is http://www.iishop.be , goeie prijzen, goeie service.
Grtz,
Sasuke
Ik heb mijn plasma Panasonic ook gekocht bij iishop, en ben ook heel tevreden over hen. (maar ik woon ook in buurt en kende de vroegere winkel ook

Ook het opzicht van Plasma tov LCD tov Led. Voor mij heeft idd plasma nog steeds de beste kwaliteit. Elke dag geniet ik hier nog van, ook wanneer iemand eens komt meekijken en de comments alleen zijn van: waaauw.
Verbruik: het zal wel aan verschillende factoren liggen, maar sinds 1j de plasma en we krijgen 8€ electriciteit terug

Maar het allerbelangrijkste: GA KIJKEN IN DE WINKEL. Ik kan nu wel zeggen dat die van mij mooi beeld heeft en die van de gebuur niet, maar voor jou kan het andersom zijn. Punt.
-
- Elite Poster
Sommige mensen willen nog altijd dat hun TV in een soort 'kast' staat,en dan spelen de afmetingen ook een rol,en in de winkel waar ik mijn toestel toen gekocht heb (Makro Eke) waren er ook geen plasma toestellen te krijgen die klein genoeg waren.Alsook de LED TV was veel te groot (en toen,een goed jaar geleden,veel te duur).
Belangrijk is dus,voor je zo een TV aanschaft,beslissen of ze aan de muur komt,op en soort 'tafeltje',of in een of ander 'kast'. Het systeem waarmee je zo een TV aan de muur bevestigd kost ook al gauw een 60€.
Sorry als ik hier de idruk gegeven heb dat plasma slechter zou zijn,dit was absoluut mijn bedoeling niet.
Belangrijk is dus,voor je zo een TV aanschaft,beslissen of ze aan de muur komt,op en soort 'tafeltje',of in een of ander 'kast'. Het systeem waarmee je zo een TV aan de muur bevestigd kost ook al gauw een 60€.
Sorry als ik hier de idruk gegeven heb dat plasma slechter zou zijn,dit was absoluut mijn bedoeling niet.
- xenne
- Elite Poster
alvast bedankt voor de info.
ivm webshops. bestellen uit nederland lijkt goedkoper, sturen die naar belgie? en zo ja, hoe zit het dan met garantie?
ik zou wel full hd pakken. liefst geen LG of Philips, slechte ervaring mee.
de tv die ik uiteindelijk koop zal ik wel eens live gezien moeten hebben, maar de bestelling zal ik wellicht wel online doen? want er zit toch blijkbaar gemakkelijk 100€ verschil op. tenzij je ingaat op een schitterend aanbod van mediamarkt/makro ofzo...
enfin, er is geen haast bij - ga eens goed rondkijken, en paar modellen selecteren die ik dan hier zal voorstellen
mocht er iemand een schitterend aanbod (prijs/kwaliteit) weten mag hij het altijd laten weten
ivm webshops. bestellen uit nederland lijkt goedkoper, sturen die naar belgie? en zo ja, hoe zit het dan met garantie?
ik zou wel full hd pakken. liefst geen LG of Philips, slechte ervaring mee.
de tv die ik uiteindelijk koop zal ik wel eens live gezien moeten hebben, maar de bestelling zal ik wellicht wel online doen? want er zit toch blijkbaar gemakkelijk 100€ verschil op. tenzij je ingaat op een schitterend aanbod van mediamarkt/makro ofzo...
enfin, er is geen haast bij - ga eens goed rondkijken, en paar modellen selecteren die ik dan hier zal voorstellen
mocht er iemand een schitterend aanbod (prijs/kwaliteit) weten mag hij het altijd laten weten

- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Och, over 3 maanden zijn die fullhd's ook weer "out" door de 3Dtv. Met een gewone hd-ready kom je er volgens mij voor gewoon gebruik ook wel.fluppie schreef:Vind ik ook,als je kan,koop een Full HD 1080 P toestel,als je tenminste een LCD neemt.
Kan je op usb ook geen hd-materiaal zetten?
Laatst gewijzigd door Dfrog 12 apr 2010, 18:18, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
I'm with dfrog!Dfrog schreef:Och, over 3 maanden zijn die fullhd's ook weer "out" door de 3Dtv. Met een gewone hd-ready kom je er volgens mij voor gewoon gebruik ook wel.fluppie schreef:Vind ik ook,als je kan,koop een Full HD 1080 P toestel,als je tenminste een LCD neemt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Als je video bestanden via USB op je flatscreen wil afspelen kan je beter uitkijken naar een mediaplayer zoals deze van Western Digital. Ze spelen de meeste formats af en ondersteunen bijna alle codecs tot FullHD. Kost nog geen 100€.
Je kan er perfect een externe harddisk aanhangen die NTFS geformateerd is en grote bestanden bevat.
http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30
Ik gebruik er zelf een sedert eind 2008 tot mijn grote tevredenheid. Er verschijnen regelmatig updates op hun website.
Je kan er perfect een externe harddisk aanhangen die NTFS geformateerd is en grote bestanden bevat.
Ik gebruik er zelf een sedert eind 2008 tot mijn grote tevredenheid. Er verschijnen regelmatig updates op hun website.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik heb mn 1080P plasma daar ook gekocht, plasma plat leggen in de wagen kon geen kwaad volgens hen (in de handleiding/doos stond wel iets anders).Dafke schreef:
Kan ik alleen maar beamen!!!!
Ik heb mijn plasma Panasonic ook gekocht bij iishop, en ben ook heel tevreden over hen. (maar ik woon ook in buurt en kende de vroegere winkel ook)
Maar het allerbelangrijkste: GA KIJKEN IN DE WINKEL. Ik kan nu wel zeggen dat die van mij mooi beeld heeft en die van de gebuur niet, maar voor jou kan het andersom zijn. Punt.
Kijken in de winkel heeft gewoon geen zin om diverse redenen (ga maar pro revieuws lezen).
tip: 3-4 HDMI aansluitingen zijn echt wel het minumum (1-2 aansluitingen voor digitale tv, 1'tje voor de pc en 1 voor een camera e.d. op aan te sluiten). Koop een degelijke sound installatie, het geluid uit die smalle plasma's is niet bijzonder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik gebruik een pc (33W verbruik in idle), wat zo zijn voordelen heeft & zeker de meerprijs waard is.tonym schreef:Als je video bestanden via USB op je flatscreen wil afspelen kan je beter uitkijken naar een mediaplayer zoals deze van Western Digital. Ze spelen de meeste formats af en ondersteunen bijna alle codecs tot FullHD. Kost nog geen 100€.
- xenne
- Elite Poster
zie eerste post, ik denk aan 40 of 42" , groter mag ook, maar gezien m'n budget zal dat niet meer lukkenfluppie schreef:Xenne,heeft u enig idee welke afmetingen van TV scherm u gaat nemen ??
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Meestal is het in Nederland inderdaad (fors) goedkoper, doch niet altijd. Een grote TV is nl. aardig duur om te verzenden en dus wordt zo al een deel van uw "winst" teniet gedaan. Ikzelf vond mijn TV bij de lokale Media Markt voor 30€ duurder dan de goedkoopste online winkel in NL en dat was het me niet waard. Hier geldt dus: case-by-case oordelen (en dus vooraf je model kiezen).xenne schreef:ivm webshops. bestellen uit nederland lijkt goedkoper, sturen die naar belgie? en zo ja, hoe zit het dan met garantie?
De garantie is bij de meeste fabrikanten Europees geregeld en dus in orde, maar ook hier: altijd even per fabrikant checken...
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
Ik heb mijn toestel in Makro gekocht,maar nu,in de folder tot 20 april staan alleen Philips & LG toestellen in promo,en daar heeft u het niet zo voor.
Als u daar nu toch een koopje wilt doen,moet u iemand zoeken in uw keninssen kring die ook de 'kortingsbons' toegestuurd krijgt,via pc, daar staat nu een Samsung toestel, van 81 cm,full hd,normaal voor 500€,maar met zo een bon krijgt u 100€ korting.(U moet het toestel dan wel aankopen met de Makro kaart van die persoon).
Als u dit niet ziet zitten,moet u even wachten,tot na 20 april.
Als u daar nu toch een koopje wilt doen,moet u iemand zoeken in uw keninssen kring die ook de 'kortingsbons' toegestuurd krijgt,via pc, daar staat nu een Samsung toestel, van 81 cm,full hd,normaal voor 500€,maar met zo een bon krijgt u 100€ korting.(U moet het toestel dan wel aankopen met de Makro kaart van die persoon).
Als u dit niet ziet zitten,moet u even wachten,tot na 20 april.
- xenne
- Elite Poster
dank voor de info, en wat moet je precies doen of gedaan hebben om in aanmerking te komen voor die bons...?fluppie schreef:Als u daar nu toch een koopje wilt doen,moet u iemand zoeken in uw keninssen kring die ook de 'kortingsbons' toegestuurd krijgt
en er is geen haast bij zenne, deze week weinig tijd gehad om mijn zoektocht in te zetten, volgende week ziet er beter uit
moet ook zeggen dat m'n crt plots na 20 jaar toch tekenen van verval begint te vertonen, hij voelt wellicht de hete adem van de lcd/plasma
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb ook via een onlineshop mijn samsung full hd gekocht,geloof redcoon.nl/.be.
Allemaal zeer vlot verlopen en die samsung is een super tv.Je moet van het design houden(bordeauxkleurige rand maar niet fel).
En als ik jou was zou ik voor Led gaan,de prijzen vallen best wel mee.Zelfde variant welke ik heb maar dan in Led was 150 euro duurder.
maar toen hadden ze helaas nog geen Led,voor die prijs.
Allemaal zeer vlot verlopen en die samsung is een super tv.Je moet van het design houden(bordeauxkleurige rand maar niet fel).
En als ik jou was zou ik voor Led gaan,de prijzen vallen best wel mee.Zelfde variant welke ik heb maar dan in Led was 150 euro duurder.

Live life to the Max
-
- Elite Poster
Voor de Makro kortingsbonnen te ontvangen moet u aan deze voorwaarden voldoen:
-U moet een Makro kaart hebben
-Uw E- Mail adres moet bij Makro gekend zijn
-Zodoende ontvangd u ook altijd uw (Makro)folder on line,meestal al de Zondag
-Daardoor krijgt u ook nog reklame met speciale kortingsbonnen
-Deze reklame gaat over alles en nog wat,
tafels,stoelen,ijskasten,fototoestellen, tv's,wijn,computers,hifi instalaties,...enz.
-Als u intresse hebt in een van die kortingsbonnen,is het voldoende hem
af te printen,en met uw makro kaart,samen met de print v.d.kortingsbon het produkt aan te kopen.
U moet de bon en kaart dan laten zien aan de kassa,en je krijgt de vermindering.
De Makro kortingsbonnen zijn nu nog geldig tot 24 April,daarna komen er andere,
met andere aanbiedingen natuurlijk
-U moet een Makro kaart hebben
-Uw E- Mail adres moet bij Makro gekend zijn
-Zodoende ontvangd u ook altijd uw (Makro)folder on line,meestal al de Zondag
-Daardoor krijgt u ook nog reklame met speciale kortingsbonnen
-Deze reklame gaat over alles en nog wat,
tafels,stoelen,ijskasten,fototoestellen, tv's,wijn,computers,hifi instalaties,...enz.
-Als u intresse hebt in een van die kortingsbonnen,is het voldoende hem
af te printen,en met uw makro kaart,samen met de print v.d.kortingsbon het produkt aan te kopen.
U moet de bon en kaart dan laten zien aan de kassa,en je krijgt de vermindering.
De Makro kortingsbonnen zijn nu nog geldig tot 24 April,daarna komen er andere,
met andere aanbiedingen natuurlijk
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Makro, Makro... Daar is de service naverkoop al even brak dan bij de doorsnee online retailer.
Gewoon eerst je gewenst model kiezen en van via tweakers.net/pricewatch of kieskeurig.be een online shop kiezen. Gegarandeerd goedkoper uit (met hier en daar een uitzondering die de regel bevestigt).
Gewoon eerst je gewenst model kiezen en van via tweakers.net/pricewatch of kieskeurig.be een online shop kiezen. Gegarandeerd goedkoper uit (met hier en daar een uitzondering die de regel bevestigt).
ooh. shiny.
- xenne
- Elite Poster
zonet oude crt aangesloten op belgacom tv... serieus verschil moet ik zeggen ... nu begint het echt wel te kriebelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
idd, prima toestelletje voor weinig geld, speelt ongeveer alle formaten,subs...ect (prima fullHD weergave ) enkel jammer geen DTS audio..( njet via toslink aan mijn panasonic home theater, kan alleen alleen dolby digtal aantonym schreef:Als je video bestanden via USB op je flatscreen wil afspelen kan je beter uitkijken naar een mediaplayer zoals deze van Western Digital. Ze spelen de meeste formats af en ondersteunen bijna alle codecs tot FullHD. Kost nog geen 100€.

Nu ik dacht dat modellen lcd tv's met een usb poort die video bestanden (divx) afspelen wel iets meer kosten ?
Ik heb me onlangs een LG 42" fullHD lcd aangeschaft voor 599 € bij eldi.(ook usbpoort maar speelt geen video bestanden af) (hier toch wel positieve ervaringen van familie/vrienden ivb dit merk ?)
Kan je die slechte ervaringen eens wat toe lichten xenne, klinkt zo ernstig

Heerlijk die 1080p movies met dat WDTV toestelletje

- xenne
- Elite Poster
ik heb maar eigenlijk maar één slechte ervaring met LG - dvd recorder.... kwaliteit van de opnames vind ik nogal zwak + dvd speelt geen enkel schijfje meer af
ik heb wat zitten kijken, en bij de modellen van LG kan je meestal wel een harde schijf in de usb steken en zo films afspelen, bv de LG 42LH5000 vanaf €665
ik heb wat zitten kijken, en bij de modellen van LG kan je meestal wel een harde schijf in de usb steken en zo films afspelen, bv de LG 42LH5000 vanaf €665
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
achzo idd, dat model speelt via usb meerdere codecs zelfs .mkv hmm nice...wel externe hd met voeding gebruiken bij deze (zal later ook es wat spelen met die usb poort op mijn model, heb er eig nog nix ingeplugd 

- xenne
- Elite Poster
hier snel 2 types neerposten
SONY KDL-46EX402 (of z'n kleiner broertje de Sony KDL-40EX402)
Samsung LE46B550
beide LCD van 46" ongeveer hetzelfde van prijs - een maatje kleiner zou ook wel mogen
iemand ervaring mee?
SONY KDL-46EX402 (of z'n kleiner broertje de Sony KDL-40EX402)
Samsung LE46B550
beide LCD van 46" ongeveer hetzelfde van prijs - een maatje kleiner zou ook wel mogen
iemand ervaring mee?
-
- Elite Poster
Ik heb een Samsung,de 5 serie,maar wel een kleiner model,ik heb dit toestel nu een klein jaar,en ben er echt tevreden van (tot nu toe).Sony zou ook erg goed zijn,ik denk dat beiden aan elkaar gewaagd zijn.
- xenne
- Elite Poster
nog altijd aan het rondkijken, heb ondertussen de LED tv's van Samsung eens in levende lijve gezien, kan die gerust ook toevoegen aan m'n lijste
bv de UE40B6000 , UE40C6000 - de goedkopere uit het LED gamma
bv de UE40B6000 , UE40C6000 - de goedkopere uit het LED gamma
-
- Elite Poster
Xenne die LED van Samsung zijn iderdaad de top,vorig jaar kostte die nog een goede 1400€ ,dus die prijzen zijn nu ook in dalende lijn.Messchien kan u tijdens de solden zo een toestel aan een intressante prijs op de kop tikken.