De bedoeling is om na te gaan hoeveel het zou kosten om in een pand waar geen coax bekabeling aanwezig is, toch telenet te krijgen.
Volgens deze brochure: http://media.tn-media.be/others/pdf/bro ... G09_NL.pdf
Stap1: Telenet bekabeling is aanwezig in onze gemeente (zo kijken we nu TV)
Stap2: Voorzie de buitenbekabeling. Is waar het schoentje knelt.
Een bovengronds distributiekastje is er zover ik weet niet, een paal al zeker niet, blijft dus nog over: Verbinding met een aftakdoos op een gevel.
Hoe kan ik te weten komen of er zo een is en waar deze is? Als deze gevonden is, hoeveel kost het dan om een simpele coax kabel te trekken van dit kastje naar een ruimte in het pand zelf? Moet dit ook met buizen zijn zoals ze in deze folder beschrijven?
Als deze kabel het pand eenmaal binnen is, moet er dan verder nog iets gebeuren om enkel internet hiervoor te gebruiken?
Misschien zijn dit stomme vragen maar ik heb echt geen idee hoe hier het beste aan te beginnen, alle reacties welkom!
Haalbaarheid nieuwe coax kabel voor installatie
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Euh, eerst vraag je...
... en dan schrijf je...jorgo schreef:een pand waar geen coax bekabeling aanwezig is, toch telenet te krijgen.
Dus je hebt reeds een coaxkabel van Telenet binnen liggen ?jorgo schreef:(zo kijken we nu TV)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
Nee, het gaat hier over 2 gebouwen:
-een pand waar enkel adsl2+ en telefonie is, geen coax
-een woning met coax adsl2+ telefonie etc
Dit was misschien onduidelijk maar enkel om aan te geven dat Telenet wel degelijk mogelijk is, beide panden liggen namelijk op enkele km afstand in dezelfde gemeente.
-een pand waar enkel adsl2+ en telefonie is, geen coax
-een woning met coax adsl2+ telefonie etc
Dit was misschien onduidelijk maar enkel om aan te geven dat Telenet wel degelijk mogelijk is, beide panden liggen namelijk op enkele km afstand in dezelfde gemeente.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als het een rijhuis is zie je de coax wel over je gevel lopen (en zie je aan ieder huis bijna een klein doosje met onderdaan de voorziening om de coax aan te sluiten), in het andere geval moet je normaal de grijze paddestoelen vinden.jorgo schreef:Hoe kan ik te weten komen of er zo een is en waar deze is?
Het leggen van de coax van aan de 'tap' tot waar je hem binnen wil is je eigen verantwoordelijkheid, het aansluiten zal gebeuren door een Telenet technieker (de prijs kan ik niet vinden, maar ik veronderstel 50 euro activate... maar bel anders eens 0800 66 041). Dergelijke buiten coax (type PE6 of PE11) kan je normaal vinden in de betere doe het zelf zaak. Indien hij bovengronds wordt aangesloten ligt hij niet in een buis, ondergronds best wel.jorgo schreef:Als deze gevonden is, hoeveel kost het dan om een simpele coax kabel te trekken van dit kastje naar een ruimte in het pand zelf? Moet dit ook met buizen zijn zoals ze in deze folder beschrijven?
Telenet contacteren voor een installatie.jorgo schreef:Als deze kabel het pand eenmaal binnen is, moet er dan verder nog iets gebeuren om enkel internet hiervoor te gebruiken?