JIMmobile = 3G?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
chridarl
Member
Member

Ik ben aan het uitkijken om over te stappen van operator waarbij ik graag een data abonnement had genomen. Daarbij twijfel ik tussen:

Base: postpaid 0 (0.18€/min - 0.10€/SMS) + surf & mail 10 (10€ - 500MB - 30 dagen) + 3G
MobileVikings: 15€/herlaadbeurt (0.24 €/min - 0.10€/SMS) + internetverkeer 1GB inbegrepen (30 dagen geldig) + 1000 SMS inbegrepen (30 dagen geldig) + 3G vanaf eind maart?
Jimmobile: herladen (0.3€/min - 0.08€/SMS) + internet (5€ - 500MB - 30 dagen) + EDGE? - is hier 3G beschikbaarheid?
of nog een andere...

Ik zou graag via een sip account over EDGE of 3G bellen met mijn smartphone, maar twijfel of EDGE voldoende kwaliteit bied, en had daarom graag een 3G abonnement. Het lijkt me het meest aangewezen om voor JIMmobile te gaan maar ik kan nergens terugvinden of 3G beschikbaar is bij hen?

Iemand suggesties of ervaringen met één van deze abonnementen/prepaids ?
Alvast bedankt
Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps :(
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Base, MV en JIM gebruiken allemaal hetzelfde netwerk. Dus ik vermoed dat als je bij de ene operator 3G hebt, je het ook bij de andere hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

neen t'is niet omdat Base klanten 3G snelheden krijgen; dat dan alle Base virtuele operatoren dat ook kunnen...
de uitleg kun je hier vinden : http://mobilevikings.com/blog/3g-was-su ... ive-today/

en vandaag 25 maart -> 3G bij Mobile vikings (met een maand vertraging dus :-)
chridarl
Member
Member

Heeft er iemand ervaring met het bellen via VOIP over EDGE?
Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps :(
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

skynetbbs schreef:neen t'is niet omdat Base klanten 3G snelheden krijgen; dat dan alle Base virtuele operatoren dat ook kunnen...
de uitleg kun je hier vinden : http://mobilevikings.com/blog/3g-was-su ... ive-today/

en vandaag 25 maart -> 3G bij Mobile vikings (met een maand vertraging dus :-)
Bedankt, wist ik niet. En dat als MV gebruiker ;)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Bij Cherry hebben ze sinds vandaag ook 3G dus zou goed kunnen dat het al bij JIM Mobile is ook
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

chridarl schreef:Heeft er iemand ervaring met het bellen via VOIP over EDGE?

Ja, dat is zo goed als onmogelijk.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Mobile Viking schreef:

Ik heb daar nochtans andere ervaringen mee. De eerste seconde van de oproep hoef je inderdaad niet veel te zeggen want dan hoor je elkaar
gewoon nog niet. Nadien verloopt het gesprek echter vlekkeloos. Heel af en toe gebeurt het dat er heel even zo'n robotstem doorkomt, maar echt zelden.

Het gebruik van de juiste codecs is bij edge natuurlijk heel belangrijk. Ik heb tot nu toe de beste ervaringen met SPEEX (11kb) .
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik krijg hier met mn windows mobile toestel een verbinding met het G(3) netwerk (is best snel met speedtest 1500 kbps) -- met android nog niet geprobeerd (win mo is niet echt betrouwbaar).

edit: Geraak niet op het 3G netwerk met android, zal dus nog op edge zijn (ale hier toch).

Mss eens vragen op het jim forum, als dat al bestaat.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

gregmans schreef:
Mobile Viking schreef:
Ik heb daar nochtans andere ervaringen mee. De eerste seconde van de oproep hoef je inderdaad niet veel te zeggen want dan hoor je elkaar
gewoon nog niet. Nadien verloopt het gesprek echter vlekkeloos. Heel af en toe gebeurt het dat er heel even zo'n robotstem doorkomt, maar echt zelden.
Het gebruik van de juiste codecs is bij edge natuurlijk heel belangrijk. Ik heb tot nu toe de beste ervaringen met SPEEX (11kb) .
ook bij Weepee kun je G729 klappen wat ook de nokia Eserie telefoons ondersteunen; is ook een performante codec hiervoor
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Allo RTL, Mobile Vikings en Cherry zitten sinds gisteren ook op het 3G netwerk ... over de andere MVNO weet ik het niet zeker. JIM Mobile is vrij 'close' met BASE (zeker sinds TMF naar Proximus is gegaan) ... dus zou wel best kunnen dat zij ook al toegang krijgen tot het 3G netwerk - iemand zou het moeten testen - maar ik heb hier niet direct een JIM SIM liggen.
Maar BASE is wel in staat (technisch gezien) om sommige MVNO's al dan niet toe te laten op hun 3G netwerk.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

ChelloExtremer schreef:dus zou wel best kunnen dat zij ook al toegang krijgen tot het 3G netwerk - iemand zou het moeten testen - maar ik heb hier niet direct een JIM SIM liggen.
Ik heb hier niet direct een 3G modem/gsm liggen.

Als ze wel degelijk 3G hebben, dan vind ik dat een redelijk goede deal: €5/500Mb.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:
ChelloExtremer schreef:dus zou wel best kunnen dat zij ook al toegang krijgen tot het 3G netwerk - iemand zou het moeten testen - maar ik heb hier niet direct een JIM SIM liggen.
Ik heb hier niet direct een 3G modem/gsm liggen.

Als ze wel degelijk 3G hebben, dan vind ik dat een redelijk goede deal: €5/500Mb.

In Brugge moet ik m'n gsm instellen op 3G only om het te kunnen gebruiken;
maar als ik dan naar Izegem/Roeselare rij heb ik geen ontvangst meer :(
Hopelijk moet ik dit niet meer doen in de nabije toekomst :)
chridarl
Member
Member

Ik heb voor JIMmobile gekozen, maar moet nog wachten tot mijn nummer is overgezet om te testen. Ik houd jullie op de hoogte.
Lukt het niet, dan kan ik nog altijd terug overstappen :-)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

ChelloExtremer schreef:Allo RTL, Mobile Vikings en Cherry zitten sinds gisteren ook op het 3G netwerk ... over de andere MVNO weet ik het niet zeker. JIM Mobile is vrij 'close' met BASE (zeker sinds TMF naar Proximus is gegaan) ... dus zou wel best kunnen dat zij ook al toegang krijgen tot het 3G netwerk - iemand zou het moeten testen - maar ik heb hier niet direct een JIM SIM liggen.
Maar BASE is wel in staat (technisch gezien) om sommige MVNO's al dan niet toe te laten op hun 3G netwerk.
Jim is geen MVNO, maar een product van Base. Ze staan dus niet 'close' bij mekaar, het is van Base zelf.
Of Base hier nu 3G op actief heeft gezet, weet ik niet, aan de mensen met Jim om het uit te testen.

Eigen ondervindingen: ik heb Base met een data abonnement van 10 euro / maand.
Ik moet op mijn iPhone de 3G functie telkens aan en uit zetten voor hij het UMTS netwerk van Base vind.
In Brussel centrum heb ik op bepaalde plaatsen al actief 3G, evenals in Antwerpen.
Wanneer ik daar speedtests doe, kom ik meestal rond de 450Kbps uit. (wat meer dan normaal is, want Base zet een capping op 500Kbps voor de eerst komende periode)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb jim mobile en een HTC Hero, dus ook Android. En als ik op de Brusselse ring rij dan krijg ik als verbinding de 'H' van Hspda, dus ja jim mobile heeft 3G en het kan ook met een Android telefoon.

Waar ik woon is er nog geen 3G en als ik aan het rijden ben kan ik het dus ook niet echt testen, maar het gaat dus wel
chridarl
Member
Member

Braindamage schreef:Ik heb jim mobile en een HTC Hero, dus ook Android. En als ik op de Brusselse ring rij dan krijg ik als verbinding de 'H' van Hspda, dus ja jim mobile heeft 3G en het kan ook met een Android telefoon.

Waar ik woon is er nog geen 3G en als ik aan het rijden ben kan ik het dus ook niet echt testen, maar het gaat dus wel
Dat is het antwoord waarop ik zat te wachten :wink: ! Bedankt! :banana: :banana:
(Heb ook een Hero, dus het zou moeten werken)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”