Momenteel hebben wij een goldshake (tv+internet+telefoon). Afgelopen weekend heb ik mijn Generation Internet abonnement besteld. Uiteindelijk zou ik bij Telenet enkel de tv willen houden. Het telefoonnummer moet worden overgedragen naar Weepee. De installatiedatum van Belgacom zou 2 april worden, dus als ik nu mijn opzegbrief naar Telenet stuur met de melding dat ik tegen eind april wil overstappen op enkel tv, zou dat ruimschoots moeten overlappen.
Maar nu mijn vraag: ik zou graag nu reeds mijn telefoonnummer overdragen naar Weepee. Zonet heb ik een chatsessie gehad met telenet (verbazingwekkend hoe kort ik heb moeten wachten trouwens!) en de persoon aldaar beweert dat dit geen probleem zou zijn, Telenet zou me geen nieuw jaarcontract aansmeren als ik nu mijn telefoonnummer verhuis (in de veronderstelling dat mijn opzegbrief ook nu vertrekt natuurlijk).
Iemand een gelijkaardige ervaring gehad? Persoonlijk heb ik een beetje schrik ervan, de Telenet administratie een beetje kennende... De chatsessie heb ik in ieder geval naar mezelf laten mailen voor alle zekerheid, moest ik het er toch op wagen.
overstap shake naar enkel tv
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik denk ook niet dat je bang moet zijn voor een nieuw jaarcontract. De log van de chatsessie is een verstandige move.
Het zal wel adminstratief een ingewikkelde rekening worden ....
* vanaf begin april zeg je de telefoon op. Dus internet+tv (een of andere shake) ...
* vanaf eind april zeg je internet op (tv alleen). Dus terug een ander abonnement ...
Success
Het zal wel adminstratief een ingewikkelde rekening worden ....
* vanaf begin april zeg je de telefoon op. Dus internet+tv (een of andere shake) ...
* vanaf eind april zeg je internet op (tv alleen). Dus terug een ander abonnement ...
Success

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Maar de opzegtermijn is wel een maand, dus ik zou nu mijn brief sturen met de melding dat ze eind april alles behalve tv mogen stoppen. En er ook ineens in vermelden dat de telefoonnummer al eerder zal overgenomen worden door een andere operator. Ingewikkeld wordt het zowiezo, vandaar ook mijn vrees... Telenet kan de eenvoudigste zaken al laten mis lopen, dus ik hou m'n hart vast