Hoe Mobistar te doen stoppen met telefoon-terreur?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Weet iemand hoe je Mobistar kan stoppen?
Ze bellen ons elke maand een of meerdere keren met spam maar weigeren te stoppen met bellen.

Heb al een klacht meer gelegd op ecops, maar die verwijzen naar Robinson lijst, daar ook ingeschreven.
Maar niks hoor, Mobistar BLIJFT bellen!

Iemand die weet wat nu te doen? Ik wordt gek van die lui!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Veranderen van nummer (en best tegelijk van operator)? GSM afleggen? Niet opnemen (als ze met privé nummers bellen)?

...

Trouwens ook een goed idee om uw nummer als privé te registreren en niet overal rond te delen. Van allerhande verkoopspraktijken en stalkings heb ik hoegenaamd nog nooit last gehad.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En als dat niet werkt, kan je je nog steeds amuseren met het 'tegenscript' (heeft hier al ergens gestaan, dacht ik)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Krijg je telefoon van mobistar of van mobistar-resellers die beweren dat ze mobistar zijn?

En wat is dan het onderwerp van de telefoontjes?
Ben je zelf klant bij Mobistar? Ben je dat ooit geweest?
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vroeger had ik ook dat Mobistar mij steeds belde om over te schakelen op een abonnement (ik had een tempo herlaadkaart)
Ik zei dan dat ik er geen wou en uiteraard liepen ze dan heel hun lijstje af om je toch te strikken.
En dat herhaalde zich een paar keer, ik was het dan zo beu dat ik een heel boze mail gestuurd heb naar hen met Test Aankoop in CC en het was plots gedaan...

Ik zou al beginnen met gewoon inhaken als ze zeggen dat ze van Mobistar zijn en zien of dat helpt.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben geen klant bij Mobistar, wel ooit geweest maar dat was heel rap over.

Het zijn telefoontjes of ze de zaakvoeder mogen spreken, of ze iets mogen vragen, of je een GSM gebruikt etc...noem maar op.

Elke keer geven we aan niet meer gebeld te willen worden, en krijg je te horen dat ze verschillende databases gebruiken dat het niet mogelijk is.
Als je dan vraag een verantwoordelijke te spreken dan haken ze in.

Ze bellen met GSM nummers, 089-xxxx nummers, zonder nummer etc, terug bellen op die nummers heb ik al geprobeerd, krijg je niets aan de lijn.

Mobistar zelf bellen lost niets op en ze mailen gaat ook al niet.

Je krijgt het gewoon niet voor elkaar Mobistar te laten stoppen met hun terreur.
Terwijl het wettelijk helemaal niet mag.

Belgacom en Telenet deden het vroeger ook, maar na beiden te werwittigen is het opgehouden.
Mobistar niet, dat gaat al jaren en jaren door, en ze laten zich door niemand of niks tegenhouden.

Ze noemen altijd de naam Mobistar....dus ergens is het Mobistar of betalen ze die lui commissie.
Maar ze hebben er zeker mee te maken want altijd proberen ze je Mobistar producten aan te smeren.
En aangezien hun naam altijd valt hou ik ze verantwoordelijk voor dat gebel.

@Nick, ik haak altijd direct in, helpt niet, dan bellen ze nog een keer of een paar uur later.
Naar welk email-adres bij Mobistar mailde jij? Zou hun graag even boze mail sturen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Alle privé-nummers blokkeren, zoals ik gedaan heb. Sindsdien geen enkele marketingcall meer. En kers op de taart: de GSM van mijn schoonmoeder heeft ook een privé-nr :P.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Alle privé-nummers blokkeren, zoals ik gedaan heb. Sindsdien geen enkele marketingcall meer. En kers op de taart: de GSM van mijn schoonmoeder heeft ook een privé-nr :P.
Ze bellen tegenwoordig MET nummer.

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

In die gevallen zijn dat vrijwel zeker gewoon winkels die bellen.
Vergelijkbare situatie: kreeg telefoon, neem op "Hallo, met Belgacom" terwijl ik op display Essec Maasmechelen zag staan (naamweergave-optie bij Belgacom). Ik maak hun attent dat zij niet Belgacom zijn. Uiteraard zeggen ze dat in naam van Belgacom bellen, maar voor zover ik weet mogen zij niet beweren Belgacom te zijn!

Zelfde verhaal met Mobistar van jou. Veel kans dat dit niet Mobistar is en dat dergelijke telefoontjes (toch niet in die bewoordingen) toegestaan worden door Mobistar!

Hmm, 089.... Doet me weer aan die Essec denken :-)
Allé ja, ik denk dat je op de verkeerde aan het schieten bent deze keer.
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Is te lang geleden om nog te weten naar welk adres, blijkbaar is nu allemaal via contact formulieren.
Ik heb eens vlug op het net gezien en zag dit: [email protected]
http://www.iphoneclub.nl/forum/f18/ipho ... eiken.html (is wel van 2007)

En een Mobistar Center in uw buurt, zou je niet kunnen naar hen stappen?

Eigenlijk schandalig hoe slecht die telecommunicatie bedrijven bereikbaar zijn!
Langs telefoon: 10min+ voor je iemand aan lijn krijgt
Via email: lukt meestal niet omdat ze met contactformulieren werken
En antwoorden laten meestal lang op zich wachten of zelf geen antwoord! grrrrrr...
Succes!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ben er ook bang voor.
Maar ergens moet het toch mogelijk zijn die lui aan te pakken?

Zal misschien het beste Unknown maar blokkeren...kan me klanten kosten...naja dan is het maar zo.

Afbeelding
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Ik zou eerst al eens proberen je in te schrijven op de Robinson lijst: http://www.robinson.be/index_nl.htm

Deze lijst MOET door bedrijven die lid zijn bij het BDMA (Belgian Direct Marketing Association) gerespecteerd worden, men mag er dus niet naar bellen (of niets naar sturen in geval van de Post blokkeer lijst). Het BDMA heeft het overgrote deel van de Direct Marketing bureau's in BE als lid, dus het kan een goed begin zijn.

Just my 2 cents.

Cheers
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Daar is hij al op ingeschreven (1ste post).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

BasMSI schreef: Zal misschien het beste Unknown maar blokkeren...kan me klanten kosten...naja dan is het maar zo.
Unknown blokkeren is natuurlijk zeer drastisch, vooral als je toch af en toe normale telefoons verwacht zonder nummer.
Met mijn FritzBox gaan alle binnenkomende oproepen zonder nummer naar een aparte mailbox. Hier krijgt de oproeper te horen dat wij geen anonieme telefoons beantwoorden, maar ze de mogelijkheid hebben om naam en telefoonnummer achter te laten, zodat we hen kunnen terugbellen. De FritzBox stuurt deze berichten direct door naar mijn e-mail.
In de meeste gevallen laten callcenters hun telefoonnummer niet achter, en haken in. Bekenden, die om een of andere reden hun nummer verborgen hebben spreken gewoon een boodschap in.
PS. Mensen met een privénummer die mij willen opbellen kunnen #31* <nummer> # vormen zodat ze éénmalig wel hun telefoonnummer meesturen.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel ik heb ondertussen een brief van de FOD ontvangen dat mijn klacht gegrond is en onderzocht gaat worden.
Blijkbaar hebben nog veel meer mensen een klacht bij e-cops neergelegd.

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

kan je niet bellen naar je huidige provider en dat nummer waarmee ze bellen laten blokkeren?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”