Ik heb al een 2 tal jaar een Sagem modem van Belgacom voor ons internet, TV en Telefoon (I-Talk).
Ik heb ook een Xbox waarmee ik regelmatig online game. Daarnaast heb ik nog een pc, server en printer staan die allemaal over netwerk werken.
De printer, PC en server hangen aan een switch die dan weer verbonden is met de LAN1 poort van de sagem modem.
Aan de LAN2 poort hangt mijn xbox.
Aangezien ik mijn server ook al NAS gebruik, heb ik altijd mijn films, muziek en foto's daarop geplaatst. Ik kon deze altijd bekijken via mijn Xbox.
Sinds vandaag krijgt mijn xbox mijn netwerk niet meer te zien. Enkel mijn laptop die via het draadloos verbonden is met de router, kan ik benaderen vanaf mijn xbox. Alles wat aan LAN1 hangt is onzichtbaar. (Xbox Live werkt wel gewoon).
Het lijkt dus dat er geen commnunicatie mogelijk is tussen LAN1 en LAN2 wat mijn xbox betreft.
Wanneer ik mijn laptop verbind met LAN2, zie ik wel mooi alles van het netwerk van LAN1.
Ik vind het heel vreemd dat dit plots vandaag niet meer lukt om de shares van mijn server te benaderen vanaf mijn xbox.
Ik heb niets veranderd in mn modem, niet op mijn server. Ondertussen ook elk aparaat laten rebooten (ook de modem), maar alles blijft exact het zelfde.
Ik merkte dat sinds vandaag belgacom iets veranderd heeft aan de digitale tv, het kan toevallig zijn, maar het lijkt mij op dit moment verdacht dat de problemen op het zelfde moment gestart zijn.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen. alvast bedankt
Belgacom Sagem modem probleempjes
Heb ik ook geprobeerd, alle aparaten krijgen netjes een ip-adres dus daar zit het probleem niet volgens mij. Gateway en dns worden ook netjes ingevuld.ulixes schreef:Al geprobeerd om DHCP uit te schakelen op de b-box en alle apparaten een vast ip-adres te geven?
Mijn server heeft sowiso een vast ip.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Ik had zowel mijn PC (met PS3 Media Server) en PS3 op de BBOX-2 aangesloten, dit werkte perfect.
Echter, net zoals TS, werkt dit plotseling niet meer, zonder enige wijziging op de verschillende media.
Nu werkt dit ook enkel als ik mijn laptop/pc wireless verbindt met de BBOX2.
Ik heb zowel mijn PC als PS3 herinstalleert en de BBOX2 naar fabrieksinstellingen gereset,
dit echter zonder enig resultaat.
Voorlopig heb ik dan maar alles (PC, PS3) op een oude router aangesloten en deze verbonden met de BBOX2.
Dit geeft geen problemen.
Dus indien iemand hier dit al heeft meegemaakt en een oplossing voorhanden heeft, hoor ik dit ook graag.
Ik had zowel mijn PC (met PS3 Media Server) en PS3 op de BBOX-2 aangesloten, dit werkte perfect.
Echter, net zoals TS, werkt dit plotseling niet meer, zonder enige wijziging op de verschillende media.
Nu werkt dit ook enkel als ik mijn laptop/pc wireless verbindt met de BBOX2.
Ik heb zowel mijn PC als PS3 herinstalleert en de BBOX2 naar fabrieksinstellingen gereset,
dit echter zonder enig resultaat.
Voorlopig heb ik dan maar alles (PC, PS3) op een oude router aangesloten en deze verbonden met de BBOX2.
Dit geeft geen problemen.
Dus indien iemand hier dit al heeft meegemaakt en een oplossing voorhanden heeft, hoor ik dit ook graag.

Interessant om horen, misschien dat ik mijn sagem dan ook maar ga inruilen. Vind het wel maar heel raar dat dit zo plots zonder verklaring voorkomt.
Ik had hier al gans mijn netwerk omgebouwd om van het probleem vanaf te zijn, maar de oude setup zou toch weer handiger zijn hier.
Ik had hier al gans mijn netwerk omgebouwd om van het probleem vanaf te zijn, maar de oude setup zou toch weer handiger zijn hier.