Verschil Scarlet vdsl2 internet en BGC vdls2 ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Weet er iemand of er een technisch verschil is tussen een Belgacom vdsl2 internetaansluiting en een scarlet vdsl2 internetaansluiting ?
Het scarlet netwerk werd verkocht en scarlet is nu BGC. Is er dan geen verschil meer behalve de prijs en de geleverde modem (bbox2 - sagem) ?
Of gaat het hier toch nog om verschillende infrastructuur ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik denk zelfs dat de modems ook hetzelfde zijn hoor, gewoon een andere behuizing.
Ik denk dat je geen lelijkere vindt ^^ en het draadloos is ook niet zo schitterend.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

als vdsl2 beschikbaar is zal je die krijgen bij belgacom bij scarlet niet er zijn genoeg mensen die klagen
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Proximusboyke, mag ik je vragen te trachten wat hoofdletters en leestekens te gebruiken in je artikels? Dit is echt moeilijk lezen.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hier is Scarlet automatisch ADSL door VDSL2 komen vervangen, inclusief nieuwe modem. De technieker die langskwam werkt voor een onderaannemer die zowel de installaties voor Scarlet als voor Belgacom doet, dus geen enkele verschil daarin. Overigens heeft de technieker zelf aangeraden - als je een draadloze router in huis hebt - om de wifi van de Sagem-modem niet te gebruiken en het draadloze vanuit de router te laten lopen, wegens de mindere kwaliteit van de wifi in de modem (802.11g in plaats van 802.11n). Hij heeft dat dan ook netjes op die wijze geïnstalleerd, zelfs op mijn Mac en Airport, wat bij de meeste IT'ers niet zo evident is.
Volgens "mijn scarlet" beschouwen ze dit ook als een nieuw contract terwijl ik helemaal geen nieuw contract of wijziging had gevraagd. Bij ontvangst van de eerste factuur stel ik evenwel vast dat ze aan de oude voorwaarden blijven factureren (zelfs iets minder), dus ook mijn 24u/24 inbegrepen telefoongesprekken blijven geldig zonder 5 euro meerprijs. Ik vermoed dat dit te maken met de verpichting de oude voorwaarden na de overname gedurende drie jaar te laten gelden voor bestaande klanten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:als vdsl2 beschikbaar is zal je die krijgen bij belgacom bij scarlet niet er zijn genoeg mensen die klagen
Waar haal je die info ???
Bij scarlet krijg je vdsl2 als je scarlet one neemt en het beschikbaar is.
Anders is scarlet wel zeer onnozel bezig: alle bestaande adsl2+ klanten van scarlet one worden zonder dat ze het vragen omgeschakeld naar vdsl2 en krijgen een andere scarlet box. De oude adsl2+ box mag je houden want "daar doen ze niks meer mee"

De box van scarlet en belgacom is dezelfde : beide sagem fast
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”