Router D-Link DI 634M 108G met wireless probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Beste Userbasers,

ik heb van een vriend een hele tijd geleden een D-Link 634M 108G MIMO 2XR router gekregen, met de belofte dat ik hier eens 'zou naar kijken' om hem te herstellen, hij deed raar... (de router he, niet die maat!).

Nu ben ik daar eindelijk mee bezig...

Wat gebert er: toestel start op, maar zelfs na verschillende resets en firmware-installs heb ik - ofwel géén wireless signaal, op geen enkele band, -ofwel wél een wireless signaal, met de naam Zhirizau en met WEP-beveiliging. Ik kan in de web-interface mooi een andere naam ingeven, toch blijft die naam en wep pertinent staan...
Nou is die naam bij mijn weten nooit zo ingesteld geweest bij mijn maat (ik deed daar alle instellingen)... En ik krijg ze er dus ook niet uit...

VRAAG: hoe is die naam daarin gekomen?? Vermoeden van hack?? Dit model van D-link zou nogal vulnerable zijn hiervoor.. En, hoe kan ik daar weer firmware opzetten zodat ik weer alles zelf kan instellen?? Is deze firmware sowieso nog beschikbaar?? Ik lees hier en daar dat dit model 'discontinued' is...

Iemand die mij kan helpen (ik schrijf 'mij' want ik vermoed dat mijne maat ondertussen zijn router vergeten is, zou leuk zijn als ik die weer werkende kan teruggeven na 3 jaar...).

Alvast bedankt aan iedereen die kan helpen!!

Edit: wat tikfoutjes verwijderd.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien eens Google'n op "D-Link 634M firmware" ?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Misschien eens Google'n op "D-Link 634M firmware" ?
Heb ik gedaan hoor, versie 1.21 is diegene die ik nu heb, ik heb ondertussen een versie 2.1 gevonden maar die wil hij niet accepteren als geldige firmware... Bizar...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

Is ondertussen opgelost, uuuuuren zitten klooien en doen, bleek dat ik domweg niet lang genoeg wachtte alvorens terug in te loggen na opstart met nieuwe firmware. Bizar maar is zo, je moet 500 seconden wachten. Nu kan ik alles instellen zoals het hoort en luistert ie ook naar de veranderingen!

Alvast bedankt!

KRL
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”