Multi screen & multi video signal visualisation.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Voor een project dien ik bepaalde technische zaken op te zoeken maar ik geraak niet echt ver op 't Internet...
Wie weet kent er hier iemand wat meer van?!

Het gaat om een muur met meerdere tv lcd/led schermen, een 8-tal, later zal dit eventueel uitgebreid worden.
Er zijn 4 of meerdere video signalen die binnen moeten komen, (2 of 3x SAT, 2x Telenet Digitale TV, eventueel een projector en twee netwerk cameras die op een verschillende locatie staan. De signalen zelf zijn beschikbaar, maar men moet kunnen kiezen op welk tv scherm het signaal moet komen, dit op afstand via een interface of centrale server. Met een afstandsbediening is geen optie.

Bijvoorbeeld, SAT channel 1 op TV scherm 1. SAT2 op scherm 3, Telenet op scherm 2, netwerk camera 1 op scherm 4 enzovoort...
Maar men moet kunnen kiezen welk beeld op welk scherm komt, zonder de kabels te moeten wisselen.

Wat er reeds uitgedokterd werd is om met één centrale server te gaan werken met een PCIe kaart die 'analoge' signalen kan ontvangen, en bij ieder scherm een pc'tje te plaatsen die streamed vanaf die server en dus het beeld weergeeft op het bepaalde scherm.

In dit geval dient men dus eventueel met VNC of een ander programma in te loggen op die pc en de stream te kiezen.

Kent iemand hiervoor een betere oplossing?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Zoek eens op 'xantech' die hebben audio en video matrices in hun gamma, misschien kom je daar verder mee.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joe de Mannen schreef:Zoek eens op 'xantech' die hebben audio en video matrices in hun gamma
Google gewoon op 'video matrix switch'... meer dan een miljoen hits... keuze genoeg dus 8)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb er nog niet gezien die je op afstand kan aansturen... En een webcam (netwerk camera) op aansluiten zal niet meteen werken volgens mij :p
Eens zoeken op dat merk... Thanks.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ken schreef:Ik heb er nog niet gezien die je op afstand kan aansturen...
Wat het woordje "remote" in Google al niet kan doen... http://www.nti1.co.uk/avmtx-cat5.html
Ken schreef:En een webcam (netwerk camera) op aansluiten zal niet meteen werken volgens mij
Da's inderdaad niet eenvoudig gezien dergelijke video matrices meestal van videosignalen uitgaan... en niet van een netwerk stream. Je zal dus de webcam eerst terug moeten converteren naar VGA of zo (al zal dat niet eenvoudig zijn zonder PC... misschien via een klein Atom bordje of zo).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, een pctje zal zowieso van pas moeten komen. Kan niet anders voor die cameras, gezien ze soms ook op 200 tot 400km afstand zijn...
De goedkoopste oplossing blijkt toch de mijne zo te zien, met die matrix stuff is het al onmogelijk om die netwerk cameras te integreren zonder pctje.
En gezien de prijzen...

Alleen jammer dat onze oplossing in 4:3 formaat is en 16:9 niet meteen mogelijk is.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”