Win7 x64 en Wifi met Ralink chipset

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Blijkbaar zijn er serieuze driver issues met de Ralink kaarten (bvb Linksys WMP54G, D-Link DWL501 etc ..) wanneer je een x64 systeem hebt met meer dan 3Gb RAM. Zowiezo zijn de kaarten al vrij moeilijk te installeren (eerst oude Ralink driver manueel forceren, dan updaten), maar er zitten nog andere adders onder het gras:

1. Microsoft bied via Windows Update ook een signed driver aan --> Deze driver is stabiel, maar heeft om de 60 seconden een connection-reset en de connectiesnelheid is gelimiteerd tot +/- 4Mbit
2. Als je meer dan 3Gb RAM hebt met de laatste officiele drivers, dan blokkeert je OS wanneer je intensieve netwerktaken uitvoert (bvb torrents, streaming, online gaming ...)

Op dit moment heb ik dus 3 oplossingen:
1. Genoegen nemen met 3Mbit en veel lag
2. Een latje RAM geheugen uit m'n PC halen --> Werkt perfect dan
3. Een andere kaart kopen

Deze post heb ik maar gemaakt voor andere mensen die misschien ook nog een populaire 54Mbit kaart hebben, die hebben bijna allemaal een Ralink chipset.

Ralink bied op hun eigen website 64bit drivers aan, maar ook deze hebben het +3Gb probleem. Het probleem is reeds een tijd bekend op internet, maar Ralink antwoord niet op mails hierover. Goe bezig .. Opgelet dus, dit is met ALLE Ralink kaarten !!

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik had hetzelfde probleem met de wusb54gp v4 ontvanger van linksys.
Na wat googlen heb ik op 1 of andere russische of roemeense site een driver gevonden en sinsdien werkt alles perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”