Office Line of Turboshake

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben een beetje aan't twijfelen voor onze 2de internet lijn (de eerste is een scarlet ADSL unlimited), ik dacht eerst aan een 2de ADSL lijn (EDPNET OFfice) maar 1Mbit upload zou moeilijk haalbaar zijn op ons adres...

Ofwel wordt het een Office line (84€/maand incl BTW) + eventueel telefoon & TV (+/- 20€/maand), totaal een goeie 105€/maand
20Mbit / 1Mbit - 60GB - 1 fixed IP - alle poorten open - business support

Ofwel een Shake+ TurboNet XL & digital TV (HD Digicorder) ( +/- 75€/maand incl btw)
25Mbit / 1.25Mbit - 100GB - 4 Dyn IP's - gewone support

Nu had ik nog volgende vragen:
Is de Business support iets waard?
Is er prioritair verkeer op het netwerk voor de Office lines of is dat allemaal't zelfde?
Veranderen de IP's bij telenet veel? (Dyndns zou goed werken voor de toepassingen die wij nodig hebben (vooral remote desktop)
Is nachtsurfen actief op alle internet abonnementen (incl officenet, shakes, e.d....? of is dat alleen bij consumenten dingen... ik vind er nieveel info over terug...
Wat is jullie ervaring met deze zaken?
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Ik denk dat jullie best belgecom pro compact gaan nemen.
Voordelen:
- Goedkoop
- Snellere download
- Goede upload
- VDSL
- Vast ip
- Geen download/upload limiet
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Op ons adres is nog geen VDSL mogelijk... helaas, anders had ik zeker gekozen voor een EDPNET Office, of eventueel pro compact...
De max haalbare upload zou een 700Kbps zijn volgens edpnet...
Echt goedkoop vind ik de pro compact niet, 86€ ex BTW + nog een telefoonlijn,

Dan lijkt mij telenet office voordeliger...
Het enige vervelende is de limiet van 60GB, maar die kan ik wel wat 'omzeilen' door grote downloads via m'n scarlet te plannen...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Als er geen VDSL mogelijk is zal je nooit die 20Mbit hebben van de office line, dan blijf je steken op adsl... met mss maar een 4Mbit profiel.
Bij telenet veranderd het IP bijna nooit, ik heb nu al meer dan zes maand hetzelfde IP adres.
TurboNet is 100 GB .... eventueel te verdubbelen tijdens het nachtsurfen.(0.u.00 tot 10u.00 tellen de downloads maar aan de helft)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Patje schreef:Bij telenet veranderd het IP bijna nooit, ik heb nu al meer dan zes maand hetzelfde IP adres.
Ik heb drie jaar hetzelfde gehad tot ik een andere router kocht... het grappige was dat m'n oude router naar m'n ouders is gegaan, en dat die sindsdien al enkele jaren m'n IP-adres hebben. Enige ellende aan Telenet is de gesloten poorten :evil:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

speciall schreef:Op ons adres is nog geen VDSL mogelijk... helaas, anders had ik zeker gekozen voor een EDPNET Office, of eventueel pro compact...
De max haalbare upload zou een 700Kbps zijn volgens edpnet...
Echt goedkoop vind ik de pro compact niet, 86€ ex BTW + nog een telefoonlijn,

Dan lijkt mij telenet office voordeliger...
Het enige vervelende is de limiet van 60GB, maar die kan ik wel wat 'omzeilen' door grote downloads via m'n scarlet te plannen...
Goedkoop is pro compact niet, maar het is dan ook een bedrijfsabonnement. Voordeel tegenover Telenet is dat Pro Compact ongelimiteerd volume is.

Wat je kan doen is je Scarlet verbinding opzeggen en enkel betalen voor Pro Compact. Het product is nog uit te breiden met twee SLA's. Wanneer VDSL2 mogelijk gaat zijn, ga je kunnen overschakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”