Al een paar keer gedaan, 't is uiteindelijk enkel maar een gimmick: Video-bellen met de GSM.
Alleen: ik kan nergens hier kosten van terugvinden op de resp. websites (Belgacom Proximus, Mobistar - Base heeft geen 3G en dus ook geen videobellen).
Gelden hier dezelfde voorwaarden en kosten als voor enkel spraak? Of gaat dit af van je data-bundel?
Belkosten videofonie (over 3G)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb juist gelezen (en ook geverifieerd) dat 3G videobellen in de telefoonkosten inbegrepen is (het is dus gratis met andere woorden) bij proximus en mobistar. Is er trouwens een mogelijkheid om dit 3G videobellen te testen of te gebruiken op een of andere manier?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Gewoon ipv "Oproep" kiezen voor "Video-oproep" ? Zowel op m'n SonyEricsson K850i als op m'n Nokia 5800XM maak je net zo makkelijk een video-oproep als een spraak-oproep.
De ontvangende partij moet natuurlijk ook wel video-bellen ondersteunen. De SonyEricsson stelt als dat mislukt als alternatief voor een video-opname te maken en dan door te MMS'en.
De ontvangende partij moet natuurlijk ook wel video-bellen ondersteunen. De SonyEricsson stelt als dat mislukt als alternatief voor een video-opname te maken en dan door te MMS'en.
-
- Elite Poster
Heb ondertussen iemand met een geschikte gsm gevonden om het te testen. Blijkbaar kan je ook videobellen met 3G beveiligingscamera's. Zijn er ook andere toepassingen waarbij dit werkt (skype achtige dingen bijvoorbeeld)?
-
- Elite Poster
Spijtig dat base (en dus ook mobie vikings) nog geen 3G heeft. Heb wel gehoord dat ze eind dit jaar nog mee zouden starten (grootsteden), maar dan duurt het misschien nog wel 2 jaar voordat er een fatsoenlijke 3G dekking is.
Het ambetante van proximus is dan weer dat ze geen edge hebben. Bij internetten hier thuis springt het voordurend van 3G (UMTS/HSDPA) naar GPRS wat nog wel een grotere nachtmerrie dan edge is. Had mobistar geen uitgebouwd edge als 3g netwerk?
Het ambetante van proximus is dan weer dat ze geen edge hebben. Bij internetten hier thuis springt het voordurend van 3G (UMTS/HSDPA) naar GPRS wat nog wel een grotere nachtmerrie dan edge is. Had mobistar geen uitgebouwd edge als 3g netwerk?
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste,
De prijs van videotelefonie is dezelfde als van een gewoon telefoongesprek via GSM. Meer info: http://customer.proximus.be/nl/3G_Video ... index.html
Vriendelijke groet,
Eva
De prijs van videotelefonie is dezelfde als van een gewoon telefoongesprek via GSM. Meer info: http://customer.proximus.be/nl/3G_Video ... index.html
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Proximus: overal GPRS, sommige plekken EDGE, meer plekken HSDPAAvenger 2.0 schreef:Het ambetante van proximus is dan weer dat ze geen edge hebben. Bij internetten hier thuis springt het voordurend van 3G (UMTS/HSDPA) naar GPRS wat nog wel een grotere nachtmerrie dan edge is. Had mobistar geen uitgebouwd edge als 3g netwerk?
Mobistar: overal EDGE, sommige plekken UMTS, meeste plekken HSDPA
Base: overal EDGE
-
- Elite Poster
Alleen spijtig dat zowal proximus als mobistar geen betaalbare data prijzen hebben. Bij base (en zijn virtuele providers) is prepaid toch stukken goedkoper. Denk bv aan JIM mobile (5 euro voor 500MB) en MV (15 euro bundel met 1GB). Vraag me af of dit in de nabije toekomt zal veranderen, zeker met al die goedkope smartphones zoals de cookie en star die massaal verkocht worden. Met prijzen als 5 euro per MB of 5 euro per uur maak je namelijk niemand gelukkig...meon schreef:Proximus: overal GPRS, sommige plekken EDGE, meer plekken HSDPAAvenger 2.0 schreef:Het ambetante van proximus is dan weer dat ze geen edge hebben. Bij internetten hier thuis springt het voordurend van 3G (UMTS/HSDPA) naar GPRS wat nog wel een grotere nachtmerrie dan edge is. Had mobistar geen uitgebouwd edge als 3g netwerk?
Mobistar: overal EDGE, sommige plekken UMTS, meeste plekken HSDPA
Base: overal EDGE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 18 keer
Wat ik dan weer spijtig vind aan Proximus is dat je terugvalt op GPRS indien je in minder bevolkte gebieden terecht komt. Daar waar je bij BASE tenminste nog kan genieten van EDGE.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Spijtig genoeg is dat niet zo. Ik heb Mobile Vikings (base netwerk) en heb zo goed als altijd edge ontvangst.meon schreef: Base: overal EDGE
Alleen als ik thuis zit heb ik plots GPRS...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Kun je met GPRS eigenlijk nog vlot gmail bekijken? (surfen zit er niet meer in wss?)gregmans schreef:Spijtig genoeg is dat niet zo. Ik heb Mobile Vikings (base netwerk) en heb zo goed als altijd edge ontvangst.meon schreef: Base: overal EDGE
Alleen als ik thuis zit heb ik plots GPRS...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Gmail website is te bekijken met GPRS maar enkel het oorspronkelijke laden duurt dan extreem lang.
Eens dat de website volledig geladen is, is het vrij doenbaar om tussen je verschillende mails en mappen te bladeren.
Opera is inderdaad een geweldige browser die alles via hun eigen proxy stuurt om daar alle afbeeldingen te comprimeren
en flash standaard te disablen. Perfect voor als je met GPRS of EDGE surft. Dus niet enkel opera mini maar ook opera voor
op de pc heeft deze optie
.
Eens dat de website volledig geladen is, is het vrij doenbaar om tussen je verschillende mails en mappen te bladeren.
Opera is inderdaad een geweldige browser die alles via hun eigen proxy stuurt om daar alle afbeeldingen te comprimeren
en flash standaard te disablen. Perfect voor als je met GPRS of EDGE surft. Dus niet enkel opera mini maar ook opera voor
op de pc heeft deze optie