BASE: opgezegde optie wordt aangerekend.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Een paar weken geleden heb ik volgende klacht neergelegd bij de ombudsman voor Telecom:

** begin **

Beste,

Op 2/10/2009 heb ik mijn gsm-abonnement bij BASE laten omzetten naar een prepaid-kaart.
Ik had de optie 'onbeperkt smsen' voor 10 euro / maand. Deze optie kan steeds onmiddellijk opgezegd worden vanaf de volgende facturatieperiode.

Mijn facturatieperiode begint steeds op de 10e van de maand. Toch staat de optie nog steeds vermeld op mijn factuur.

Toen ik contact hierover opnam met de klantendienst van BASE, bevestigde men mij dat een dergelijke stopzetting van een optie binnen de 2 werkdagen plaatsvindt.
Toch is de omzetting pas op 12/10 uitgevoerd. Het enige antwoord van BASE is dat ik zelf naar de BASE shop dien te gaan om te weten waarom het te laat is doorgeven.

Met andere woorden: BASE geeft toe dat er een interne vertraging is opgelopen die niet mocht hadden gebeuren.
Toch dien ik voor deze fout te betalen en word ik van de ene dienst naar de andere gestuurd.

Vandaar dat ik me ook tot U richt om deze zaak aan te kaarten bij BASE. Het niet betwiste bedrag zal op vervaldatum van de factuur betaald worden.

** einde **

Via de ombudsman heb ik nog niks vernomen, maar gisteren heb ik wel een creditnota ontvangen van BASE.
Alleen jammer dat het een creditnota is van 9,99 EUR :bang:
Nu zou ik dus nog 1 cent moeten betalen...

Ik wou het even meedelen, mocht iemand hetzelfde meemaken.
Eén raad: hou het gesprek met Base kort, want dat levert toch niets op, behalve dat ze toegeven dat er inderdaad iets niet klopt, maar dat de factuur nu eenmaal betaald moet worden. Maar je moet kunnen melden aan de ombudsdienst dat je het eerst hebt aangekaart bij je provider.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ofwel betaal je die cent, ofwel doe je zoals ceurrix en bel je er voor naar je provider tot de toegeven en vraag je bovendien nog eens een morele schadevergoeding voor de problemen! Ik zou het eerste doen...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het gaat me niet om die cent. Ik wou de situatie van die aangerekende optie vertellen, zodat anderen er mss iets aan hebben als ze in die situatie komen.

Wat die cent betreft, die ga ik voorlopig niet betalen. Base maakt een afrondingsfout hé. En principieel betaal ik niet voor fouten van een leverancier. Als ze een herinnering sturen, zal ik hem wel betalen, maar dan is BASE wel meer kwijt aan verzendkosten :wink:

Bij de omschakeling van TELE2 naar BASE hebben ze ook een fout van enkele euro's gemaakt in de facturatieperiode. Dat is 3 weken geleden aangekaart bij BASE. Nog 1 weekje wachten of ze reageren, dan forward ik die mail ook naar de ombudsdienst.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

10 / 1,21 = 8,264462809917355371900826446281

8,26 * 1.21 = 9,9946
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zoals ik zei: een afrondingsfout. Ik heb niet beweerd dat BASE die bewust gemaakt heeft hé.

Die optie is 10 EUR BTW incl.
De factuur bedraagt 27,52 EUR BTW incl.
Ik betaal 17,52 EUR BTW incl en de optie van 10 EUR BTW incl is kwijtgescholden.

Dan heb ik toch geen openstaande schuld meer?
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Mogelijk een technische of eeen menselijke fout, maar toch geen reden om een klacht in te dienen bij de Ombudsdient? Ik zou bijvoorbeeld eerder een aangetekende brief sturen of een e-mail. Indien daarop na 5 dagen geen antwoord komt, bellen en vragen waarom niet. Dan word je brief snel beantwoord en indien jij geen fout hebt gemaakt, krijg je je geld terug.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Allé, even kort samengevat als ik het begrijp: Er werd een optie opgezegd voor het einde van de huidige facturatieperiode, maar BASE verwerkt die pas in een nieuwe facturatieperiode waardoor je zogezegd een extra maand langer moet betalen. Je neemt contact op met BASE, die de fout toegeeft en crediteert het teveel aangerekende bedrag (wat ze volgens mij zelf automatisch doen, zonder dat je ze op de hoogte brengt). Ik zie nu eigenlijk wel niet het probleem van het probleem. Het is toch fantastisch als een fout wordt toegegeven en je terugbetaald wordt wat je teveel moest betalen?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hallo Lithion,

Als het zo gegaan zou zijn, had ik er ook geen melding van gemaakt. Mijn contact met Base heeft niks uitgehaald: ze gaven toe dat het niet gegaan was zoals hoorde, maar stelden toch geen creditnota op en gingen het ook niet zelf intern onderzoeken. Ik moest zelf naar de Base winkel waar ik mijn opzeg deed om te achterhalen waarom het te laat werd behandeld.
Ieder bedrijf kan intern fouten maken, maar dan stuur je je klant niet op onderzoek uit waar het precies fout gelopen is. Dan zoek je dat zelf intern uit.

Het is door de tussenkomst van de ombudsman dat Base plots bereid was om me het verkeerde bedrag te crediteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”