Wat heb je er voor over?
Hoi,
Ik ben aan het onderhandelen met Nomado om tot een mooi Voip pakket te komen voor userbase gebruikers.
De vraag is, hoeveel heb je er voor over?
De gedachte is een pakket dat omvat:
Did + Gratis landlijnen (fair-use om misbruik te voorkomen) bellen in heel Europa
Uiteraard heb je dan ook nummerweergave out-bound
Gratis doorschakeling (belkost natuurlijk, de doorschakeling zelf is gratis) naar ander nummer bij ontbreken internet, bv naar je GSM.
Doorschakelen naar Voicemail (gratis) bij bezet of geen Internet
3 Voice-kanalen tegelijkertijd (voor meer moet je naar een zaken-account)
Beltegoed verloopt niet
Eigenlijk kan je het vergelijken met Betamax + DID maar dan voor een vast bedrag per jaar.
Nu is de vraag: Is daar belangstelling voor en zo ja, hoeveel wil je daar per jaar aan geven?
Je belt dus heel het jaar gratis naar vaste lijnen!
Ik had al iets in gedachten, maar dat heeft invloed op mij.
Ik ben aan het onderhandelen met Nomado om tot een mooi Voip pakket te komen voor userbase gebruikers.
De vraag is, hoeveel heb je er voor over?
De gedachte is een pakket dat omvat:
Did + Gratis landlijnen (fair-use om misbruik te voorkomen) bellen in heel Europa
Uiteraard heb je dan ook nummerweergave out-bound
Gratis doorschakeling (belkost natuurlijk, de doorschakeling zelf is gratis) naar ander nummer bij ontbreken internet, bv naar je GSM.
Doorschakelen naar Voicemail (gratis) bij bezet of geen Internet
3 Voice-kanalen tegelijkertijd (voor meer moet je naar een zaken-account)
Beltegoed verloopt niet
Eigenlijk kan je het vergelijken met Betamax + DID maar dan voor een vast bedrag per jaar.
Nu is de vraag: Is daar belangstelling voor en zo ja, hoeveel wil je daar per jaar aan geven?
Je belt dus heel het jaar gratis naar vaste lijnen!
Ik had al iets in gedachten, maar dat heeft invloed op mij.
Je hebt daar aandelen ofzo?
Kleine reminder, de naam userbase of userbase.be mag in wezen voor niets commercieel gebruikt worden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van userbase vzw. Voor contact gegevens zie http://userbase.be/userbase/vzw
Kleine reminder, de naam userbase of userbase.be mag in wezen voor niets commercieel gebruikt worden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van userbase vzw. Voor contact gegevens zie http://userbase.be/userbase/vzw
Neen, helemaal niks.gr4vity schreef:Je hebt daar aandelen ofzo?
Ik ben alleen met ze aan de praat geraakt en probeer een mooie deal te maken voor Userbase gebruikers.
Is daar iets mis mee?
Het enige belang dat ik erbij heb is dat het voor mij ook goedkoper word, want ik bel nogal veel naar het buitenland en heb out-bound nummerweergave nodig.
Zoals ik zei, zolang de naam userbase, userbase.be of ub (en/of afgeleiden) niet commercieel gebruikt worden is er geen probleem. Anders zal Nomado hier een aanvraag voor moeten doen bij het bestuur van de VZW en krijgt hier antwoord van na een stemming van het dagelijks bestuur. De reden hiervan is dat wij vanuit de VZW een visie hebben die het niet toelaat om geassocieerd te worden met commerciële producten en of diensten.
Een tip die ik je geef voor de toekomst; doe steeds een animo check bij de andere gebruikers. Je weet nu nog niet of er iemand geïnteresseerd is maar hebt reeds contact met Nomado over het collectief begrip userbase gebruikers.
Ik begrijp met alle respect de bedoeling van je onderhandelingen, maar wens je enkel attent te maken op de visie van de VZW die dit forum (en dus ook de gebruikersgroep) beheerd. Indien Nomado met een goed voorstel kan komen hebben we hier absoluut geen probleem mee (en moedigen dit in zekere maten aan), zolang ook onze rechten gehandhaafd worden.
Een tip die ik je geef voor de toekomst; doe steeds een animo check bij de andere gebruikers. Je weet nu nog niet of er iemand geïnteresseerd is maar hebt reeds contact met Nomado over het collectief begrip userbase gebruikers.
Ik begrijp met alle respect de bedoeling van je onderhandelingen, maar wens je enkel attent te maken op de visie van de VZW die dit forum (en dus ook de gebruikersgroep) beheerd. Indien Nomado met een goed voorstel kan komen hebben we hier absoluut geen probleem mee (en moedigen dit in zekere maten aan), zolang ook onze rechten gehandhaafd worden.
Wel, ik had er met ze over en de de vraag van hen was: Hoe proberen we zoiets uit?
Toen was mijn voorstel om het aan te bieden aan userbase gebruikers bij wijze van proef.
Had net zo goed een ander forum kunnen zijn.
Ik had ze voorgesteld te gaan vragen wat voor bedrag erop geplakt zou moeten worden, dit om ervoor te zorgen dat ik en het idee niet meteen worden uitgelachen.
Het heeft niets met userbase van doen en ook de naam wordt niet gebruikt.
Het is enkel een vraag aan de gebruikers hier en of er interesse bestaat.
Kan me niet voorstellen dat userbase tegen zoiets zou zijn.
Zelf ben ik al jaren op zoek naar de beste oplossing en zo goedkoop mogelijk, net zoals velen hier.
Nu blijkt er bij Nomado belangstelling te zijn voor een formule, die naar mijn mening, iedereen hier eigenlijk al gebruikt maar dan eenvoudiger.
Immers, Betamax is goedkoop, maar veranderen doorlopend prijzen en voorwaarden, niet echt super handig...maar wel de free-days.
Weepee geeft gratis (bijna) DID, maar je moet telkens Betamax ernaast houden voor goedkoop bellen (en je modem moet het kunnen)
Verder is nummerweergave outbound vrijwel niet te doen met Betamax.
Wel, omdat ik toch met ze aan het praten was heb ik ze een aantal voorstellen gedaan en ze staan er positief tegenover.
Het enige dat ik niet weet is hoeveel met voor zoiets over heeft.
Rekenende vanuit Betamax zou zoiets kunnen naar mijn idee voor een 50 tal euri per jaar, maar dat is het bedrag dat ik in mijn hoofd heb.
Ik weet niet wat anderen aan belkosten hebben, vandaar dus de vraag.
Maar als dit hier niet kan, wel geen probleem, zoek ik een ander forum waar het wel kan.
Toen was mijn voorstel om het aan te bieden aan userbase gebruikers bij wijze van proef.
Had net zo goed een ander forum kunnen zijn.
Ik had ze voorgesteld te gaan vragen wat voor bedrag erop geplakt zou moeten worden, dit om ervoor te zorgen dat ik en het idee niet meteen worden uitgelachen.
Het heeft niets met userbase van doen en ook de naam wordt niet gebruikt.
Het is enkel een vraag aan de gebruikers hier en of er interesse bestaat.
Kan me niet voorstellen dat userbase tegen zoiets zou zijn.
Zelf ben ik al jaren op zoek naar de beste oplossing en zo goedkoop mogelijk, net zoals velen hier.
Nu blijkt er bij Nomado belangstelling te zijn voor een formule, die naar mijn mening, iedereen hier eigenlijk al gebruikt maar dan eenvoudiger.
Immers, Betamax is goedkoop, maar veranderen doorlopend prijzen en voorwaarden, niet echt super handig...maar wel de free-days.
Weepee geeft gratis (bijna) DID, maar je moet telkens Betamax ernaast houden voor goedkoop bellen (en je modem moet het kunnen)
Verder is nummerweergave outbound vrijwel niet te doen met Betamax.
Wel, omdat ik toch met ze aan het praten was heb ik ze een aantal voorstellen gedaan en ze staan er positief tegenover.
Het enige dat ik niet weet is hoeveel met voor zoiets over heeft.
Rekenende vanuit Betamax zou zoiets kunnen naar mijn idee voor een 50 tal euri per jaar, maar dat is het bedrag dat ik in mijn hoofd heb.
Ik weet niet wat anderen aan belkosten hebben, vandaar dus de vraag.
Maar als dit hier niet kan, wel geen probleem, zoek ik een ander forum waar het wel kan.
Lees jij wel wat ik schrijf? Ik zeg toch niet dat je dit niet mag op het forum van userbase. Ik haal enkel aan dat userbase geen commerciële verbintenis maakt met Nomado en dat Nomado dus in geen geval de naam userbase, userbase.be of ub (en/of afgeleiden) mag gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van het dagelijks bestuur van de VZW.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3698
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Ik zou zeggen: mits de QOS ook wat hoger is dan Betamax: iets duurder dan Betamax? D.w.z. ongeveer 100€ per jaar ofzo? Max. 120€ (10€/mnd).
ooh. shiny.
@gr4vity, ik heb nu al heel de tijd aangegeven dat het niets met userbase te maken heeft en ook niet gaat hebben, noch word er iets verwacht van userbase.
Cloink, hoeveel minuten heb jij in gedachten als fair use?
Er was gedacht als gemiddelde van 600 minuten per maand, echter dit is het totaal van de pakket-gebruikers, dus ga je er fors boven, zeg 3000 minuten per maand gedurende maanden dan is het geen fair use meer.
We zijn er nog niet over uit, want ik had voorgesteld aan ze dat dit het gemiddelde is over alle gebruikers...beetje lastige formule, maar het komt erop neer dat als je een zware maand hebt dat het geen consequenties heeft.
Daarom willen we het ook eerst eens bezien hoe het gaat, maar de mensen die het aangaan zouden het kunnen blijven gebruiken...ook al zou het gestopt zijn (als Nomado het als niet winstgevend zou zien)
Niet vergeten dat het enkel naar landlijnen is in de EU, dus GSM etc komt er nog bij....
Je kan de 50? euro dan ook niet opbellen, dat is gewoon wat het per jaar kost.
Ik zelf zou in zo'n geval op een 70~80 euro per jaar uitkomen, incl GSM verkeer.
Dat is voor mij goedkoper dan nu en zeker handiger, aangezien ik veel landlijnen bel in Europa.
Wel weet ik dat er voor een nummer-overdracht een extra bedrag van ongeveer 15 euro bijkomt, eenmalig, kan niet anders en is kostprijs.
Wat er gebeurd als je continu boven de fair use uitkomt moet ik ook nog bespreken.
Hoeveel minuten heb jij in gedachten? Want ik had daar nog niet eens aan gedacht, wat als je altijd boven de FU uit blijft komen? (maar goed dan nog, de FU is berekend op alle gebruikers te samen, dus als er bv 1000 gebruikers zijn, kan er 1000 x 600 minuten gebruikt worden, echter er zijn er ook die minder gebruiken, dus blijft er over)
Omdat ze een boel nog niet weten, willen ze een proef opstarten met de gebruikers hier (en die proef blijft geldig ook al is het negatief!)
Cloink, hoeveel minuten heb jij in gedachten als fair use?
Er was gedacht als gemiddelde van 600 minuten per maand, echter dit is het totaal van de pakket-gebruikers, dus ga je er fors boven, zeg 3000 minuten per maand gedurende maanden dan is het geen fair use meer.
We zijn er nog niet over uit, want ik had voorgesteld aan ze dat dit het gemiddelde is over alle gebruikers...beetje lastige formule, maar het komt erop neer dat als je een zware maand hebt dat het geen consequenties heeft.
Daarom willen we het ook eerst eens bezien hoe het gaat, maar de mensen die het aangaan zouden het kunnen blijven gebruiken...ook al zou het gestopt zijn (als Nomado het als niet winstgevend zou zien)
Niet vergeten dat het enkel naar landlijnen is in de EU, dus GSM etc komt er nog bij....
Je kan de 50? euro dan ook niet opbellen, dat is gewoon wat het per jaar kost.
Ik zelf zou in zo'n geval op een 70~80 euro per jaar uitkomen, incl GSM verkeer.
Dat is voor mij goedkoper dan nu en zeker handiger, aangezien ik veel landlijnen bel in Europa.
Wel weet ik dat er voor een nummer-overdracht een extra bedrag van ongeveer 15 euro bijkomt, eenmalig, kan niet anders en is kostprijs.
Wat er gebeurd als je continu boven de fair use uitkomt moet ik ook nog bespreken.
Hoeveel minuten heb jij in gedachten? Want ik had daar nog niet eens aan gedacht, wat als je altijd boven de FU uit blijft komen? (maar goed dan nog, de FU is berekend op alle gebruikers te samen, dus als er bv 1000 gebruikers zijn, kan er 1000 x 600 minuten gebruikt worden, echter er zijn er ook die minder gebruiken, dus blijft er over)
Omdat ze een boel nog niet weten, willen ze een proef opstarten met de gebruikers hier (en die proef blijft geldig ook al is het negatief!)
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5740
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
gr4vity, denk dat we het allemaal nu wel doorhebben hoor. Deze discussies horen trouwens beter thuis in een PM (na een eerste reply) dan dat dit topic nu voor de helft bestaat uit een off-topic gesprek.gr4vity schreef:Ik geef toch enkel een reminder van de visie van de VZW?BasMSI schreef:@gr4vity, ik heb nu al heel de tijd aangegeven dat het niets met userbase te maken heeft en ook niet gaat hebben, noch word er iets verwacht van userbase.
@TS: Lijkt mij wel interessant, als ik moet betalen zou ik rond de 7,5 EUR per maand nog te verantwoorden vinden

Grtz,
Sasuke
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3698
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Dat lijkt me fair, zondermeer. Bij Betamax is het 300 minuten per week en dus het dubbele per maand. Dat gezegd zijnde: ik zou meer dan voldoende hebben aan die 600 minuten per maand. De mogelijkheid tot een eenmalige uitschuiver zonder meerkost spreekt aan.BasMSI schreef:Cloink, hoeveel minuten heb jij in gedachten als fair use?
Er was gedacht als gemiddelde van 600 minuten per maand, echter dit is het totaal van de pakket-gebruikers, dus ga je er fors boven, zeg 3000 minuten per maand gedurende maanden dan is het geen fair use meer.
En wat zouden de tarieven naar GSM's zijn? Meerbepaald Belgische nummers.
ooh. shiny.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3698
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Hmm, bellen naar Mobistar en Base is best duur... 
Als ze allemaal richting de 0,10€/min konden komen, dan schakel ik direkt over (naar bovenvermeld abo-type hé) !

Als ze allemaal richting de 0,10€/min konden komen, dan schakel ik direkt over (naar bovenvermeld abo-type hé) !
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja, hoe bepaal je een waarde van zoiets hé... persoonlijk betaal ik nu 50 euro bij Telenet voor internet en telefonie, zou ik daar telefonie afhalen dan kost het me nog steeds 43 euro... maw. mijn telefonie kost me nu ook maar 7 euro/maand, dan ga ik nooit overstappen naar iets wat ik nog altijd als onbetrouwbaarder beschouw voor dezelfde prijs. Ik weet dat deze vergelijking nogal kort door de bocht is, maar het is alvast hoe ik het persoonlijk bekijk.Sasuke schreef:@TS: Lijkt mij wel interessant, als ik moet betalen zou ik rond de 7,5 EUR per maand nog te verantwoorden vinden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik denk dat daar geen eenduidig antwoord op is, het is namelijk afhankelijk van de belgewoonte van de persoon.BasMSI schreef:Voor welke prijs stap je dan wel over, dat is de vraag.
Niet iedereen heeft de behoefte naar gans Europa/Wereld te kunnen bellen, dus voor die mensen is het ook geen meerwaarde. Langs de andere kant heb je mensen die gans de dag thuis zitten en uren bellen met vrienden/vriendinnen en er dus ook niet komen met 600 gratis minuten/maand. Ik kan me ook inbeelden dat sommige mensen louter VoIP zouden gebruiken om goedkoop voor andere mensen bereikbaar te zijn (je vaste lijn buitengooien en enkel nog een GSM hebben is een beetje egoistisch).
Dus tja... 5 euro/maand ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb er niet veel voor over.
Ik bel nooit naar het buitenland, dus aan dat heb ik al niets.
*Gratis bellen naar nationale vaste lijnen. (600min/maand is meer dan voldoende)
*Goedkoop bellen naar nationale gsm
En vooral dat laatste vind ik niet zo goed bij Nomado.
Ik bel nooit naar het buitenland, dus aan dat heb ik al niets.
*Gratis bellen naar nationale vaste lijnen. (600min/maand is meer dan voldoende)
*Goedkoop bellen naar nationale gsm
En vooral dat laatste vind ik niet zo goed bij Nomado.
Klopt Nomado is duurder dan Betamax voor GSM, maar de kwaliteit is veel beter.
Bij Betamax had ik constant echo of geruis, dit heb ik bij Nomado niet voor.
Mijn belangrijkste reden voor naar hun te gaan was het afraken van Belgacom!
En Telenet is geen optie omdat die Internet Limieten hanteert uit de middeleeuwen en ze blokkeren poorten.
Dan mag van mij de GSM iets duurder zijn, dat verdien ik dik terug middels mijn zeer lage Internet kosten
De een heeft Dommel, ik heb Evonet...maar in alle gevallen ben je van BGC en hun uitstekende kanten-service vanaf
BTW, BGC heeft nog altijd niet in de gaten dat mijn nummer niet meer bij hun zit! Ben dus weeral met ze in gevecht.
Bij Betamax had ik constant echo of geruis, dit heb ik bij Nomado niet voor.
Mijn belangrijkste reden voor naar hun te gaan was het afraken van Belgacom!
En Telenet is geen optie omdat die Internet Limieten hanteert uit de middeleeuwen en ze blokkeren poorten.
Dan mag van mij de GSM iets duurder zijn, dat verdien ik dik terug middels mijn zeer lage Internet kosten

De een heeft Dommel, ik heb Evonet...maar in alle gevallen ben je van BGC en hun uitstekende kanten-service vanaf

BTW, BGC heeft nog altijd niet in de gaten dat mijn nummer niet meer bij hun zit! Ben dus weeral met ze in gevecht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2427
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Met mijn huidig belgedrag betaal ik jaarlijks zo'n 30 euro voor mijn weepee/poivy combinatie.
Klachten over ruis/echo heb ik niet, dus voor mij is er geen reden om er meer aan uit te geven.
Klachten over ruis/echo heb ik niet, dus voor mij is er geen reden om er meer aan uit te geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Nog maar eens ... caller-id is 2 keer niks met Betamax. Begrijp niet vanwaar dit komt.BasMSI schreef: Verder is nummerweergave outbound vrijwel niet te doen met Betamax.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2427
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb even moeten zoeken omdat mijn fritzbox blijkbaar niet het juiste protocol ondersteunde.ditCh schreef:Nog maar eens ... caller-id is 2 keer niks met Betamax. Begrijp niet vanwaar dit komt.BasMSI schreef: Verder is nummerweergave outbound vrijwel niet te doen met Betamax.
Maar even een doorschakeling naar een gsm opgezet en toen lukte het perfect.
Dus dat het even zoeken was, lag niet direct aan Betamax. Zij hebben een procedure zodat ze zeker zijn dat je caller-id ook effectief van jou is, dat kan ik alleen maar toejuichen. Wss zal het bij Nomado dan even simpel/omslachtig zijn hé.
Omdat ik dat al bijna een jaar heb geprobeerd.ditCh schreef:Nog maar eens ... caller-id is 2 keer niks met Betamax. Begrijp niet vanwaar dit komt.BasMSI schreef: Verder is nummerweergave outbound vrijwel niet te doen met Betamax.
Maar goed, kan me nu niet schelen en de topic gaat daar ook niet over.
Feit is wel dat Nomado alle input aan het verwerken is en ik heb reeds de ontwerp website gezien.
Persoonlijk ben ik heel tevreden met het resultaat, zeker omdat ik ook mijn prijs enorm omlaag heb weten te krijgen zonder de Betamax toestanden.
En daar was het me om te doen.
Zodra de website en het aanbod klaar is zal ik het posten, zal niet lang duren.
Dan doe je mee of niet, maakt mij geen pukkel uit.
Feit is dan dat je een eenvoudige VoIP oplossing hebt die ook goedkoop is en van goede kwaliteit.
Niet iedereen kijkt primair naar de prijs, zoals gezegd, het gaat mij er primair om Belgacom en Telenet buiten de deur te houden, als wel als een nomadische telefoon te hebben.
Belgacom en Telenet werken alles tegen op Internet en Telecom gebied, dat is voor mij reden om ze te mijden waar ook mogelijk

-
- Moderator
- Berichten: 18445
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Misschien kan jij Nomado helpen om hun website in behoorlijk Nederlands te vertalen.BasMSI schreef: Feit is wel dat Nomado alle input aan het verwerken is en ik heb reeds de ontwerp website gezien.
Persoonlijk ben ik heel tevreden met het resultaat ...
Hun huidige website puilt uit van de fouten tegen het Nederlands ...
Als ze werkelijk iets willen aanbieden aan de Nederlandstalige gebruikers van dit Forum, zouden ze hier wel mogen op letten.
PS ...
Ik vind het tof van jou om je in te zetten om voor anderen (en jezelf) bij Nomado een goed aanbod en/of betere tarieven te bedingen. Maar kan je daarbij aub je kritiek op alles wat géén Nomado is laten ? (of in een andere topic je gal uit te spuwen). Nu lijkt het allemaal wel een beetje op sluikreklame voor Nomado.
Zoals we al in een eerdere (gesloten) discussie aanhaalden, zijn er bij iedere provider voor- en nadelen. Voor sommigen van ons werkt de combinatie WeePee / Betamax perfect. Jouw kritiek op Betamax (wisselende tarieven, problemen met nummerweergave, slechte kwailiteit) zijn totaal ongegrond wat mij betreft.
Wat betreft kosten:
Mijn huidig belpatroon kost mij 70 EUR/jaar. Dit is louter GSM (Belgie + Duitsland), gezien vaste lijnen in mijn Freedays zitten (inbound WeePee, outbound Betamax en WeePee voor gesprekken naar WeePee)
Als ik dus vb 5 EUR/maand zou moeten betalen voor het Nomado aanbod (= 60 EUR/jaar) + GSM gesprekken aan Nomado tarieven (>100 EUR/jaar), dan zou mij dat meer dan het dubbele kosten van wat ik nu betaal (exclusief nummerportatie). Hiervoor zou ik niet overstappen.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb ze allang aangeboden om het Nederlands te verbeteren.
Helaas hebben ze het te druk.
Trouwens ik heb jou eerst je mening in een PM gevraagd, maar omdat er geen antwoord kwam heb ik het dan maar publiek gevraagd.
En aangaande gal spuien, Belgacom en Telenet waren gister weer op het journaal, en niet omdat ze het zo netjes doen
En Betamax wisselt wel tarieven, iedereen weet dat, zodra een website veel gebruikt wordt dan schroeven de tarieven omhoog.
Heb dat zelf ook al 2 keer mogen meemaken, iedereen hier weet dat.
En ja, voor GSM alleen is Betamax beter, als je de tarieven in de gaten houdt, want die zijn de ene maand 10 cent en de volgende 24!
Helaas hebben ze het te druk.
Trouwens ik heb jou eerst je mening in een PM gevraagd, maar omdat er geen antwoord kwam heb ik het dan maar publiek gevraagd.
En aangaande gal spuien, Belgacom en Telenet waren gister weer op het journaal, en niet omdat ze het zo netjes doen

En Betamax wisselt wel tarieven, iedereen weet dat, zodra een website veel gebruikt wordt dan schroeven de tarieven omhoog.
Heb dat zelf ook al 2 keer mogen meemaken, iedereen hier weet dat.
En ja, voor GSM alleen is Betamax beter, als je de tarieven in de gaten houdt, want die zijn de ene maand 10 cent en de volgende 24!
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15142
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat mij nog dwars zit is de nummerportering. Ik lees dit forum regelmatig en zie dat het te vaak mis loopt hierbij. Dan weer kan niemand je bereiken, of kunnen enkel Telenetnummers je niet bereiken, enzovoort. Dan weer heb je een Dommel die een product levert (homeconnect) dat voor een persoon niet goed werkt en ze "gijzelen" het telefoonnummer. Ik mag er, net als vele mensen met mij, niet aan denken dat ik mijn telefoonnummer zou kwijtgeraken. Wat indien Nomadus, ik wens het hen zeker niet toe, failliet gaat?
Ik vermoed dat velen zoals mij denken?
Ik vermoed dat velen zoals mij denken?
Ik begrijp het probleem, ik zat daar zelf ook mee.
Mijn nummer heb ik wel laten porteren en dat ging heel gemakkelijk, enkel wil Belgacom het niet begrijpen dat het nummer bij ze weg is.
Anyway, ik heb de vraag voorgelegd en ze zijn lid van een groep van carriers die onderling afspraken hebben mocht zoiets gebeuren.
In dat geval kan je naar een andere aangesloten carrier stappen en die zal je nummer dan overnemen.
Je bent je nummer dus niet zomaar kwijt er moet wel iets meer gebeuren.
In ieder geval zijn ze het aan het navragen want zoiets heeft zich nog niet voorgedaan aangezien het nog maar pas kan.
Het probleem is dat er wettelijk niets over te vinden is, ik heb gezocht en kan niets vinden.
Ook bij het Bipt niet.
Maar de nummer portering gaat op de volgende manier, dus denk ik dat je zo van provider naar provider hoppen (kan ook verklaren waarom Belgacom blijft volhouden dat ik nog bij ze zit)
Je vult een papier in bij je nieuwe provider en die maakt het ergens naar over, vanaf dat moment zit je met je nummer bij die provider.
Wil je naar een ander dan vult je daar een formulier in (hetzelfde formulier) en je bent naar de andere provider.
Denk niet dat ze je nummer kunnen gijzelen.
Ik heb het ook al eens met een GSM gedaan en ook dat ging op dezelfde manier.
Mijn nummer heb ik wel laten porteren en dat ging heel gemakkelijk, enkel wil Belgacom het niet begrijpen dat het nummer bij ze weg is.
Anyway, ik heb de vraag voorgelegd en ze zijn lid van een groep van carriers die onderling afspraken hebben mocht zoiets gebeuren.
In dat geval kan je naar een andere aangesloten carrier stappen en die zal je nummer dan overnemen.
Je bent je nummer dus niet zomaar kwijt er moet wel iets meer gebeuren.
In ieder geval zijn ze het aan het navragen want zoiets heeft zich nog niet voorgedaan aangezien het nog maar pas kan.
Het probleem is dat er wettelijk niets over te vinden is, ik heb gezocht en kan niets vinden.
Ook bij het Bipt niet.
Maar de nummer portering gaat op de volgende manier, dus denk ik dat je zo van provider naar provider hoppen (kan ook verklaren waarom Belgacom blijft volhouden dat ik nog bij ze zit)
Je vult een papier in bij je nieuwe provider en die maakt het ergens naar over, vanaf dat moment zit je met je nummer bij die provider.
Wil je naar een ander dan vult je daar een formulier in (hetzelfde formulier) en je bent naar de andere provider.
Denk niet dat ze je nummer kunnen gijzelen.
Ik heb het ook al eens met een GSM gedaan en ook dat ging op dezelfde manier.