Weet iemand of het kan om over te schakelen naar Scarlet One voor bestaande Belgacom Internet, telefoon en TV klanten ? Vermits Scarlet nu overgenomen is door Belgacom.
Het is omdat het toch nog 10 euro per maand goedkoper is voor meer datalimiet... 50 ipv 60.. en geen nieuwe activeringskost.
Kan je de BBOX2 VDSL2 modem behouden, moet je de decoder inruilen ? Is huur HD decoder eigenlijk inbegrepen in de 50 euro van Scarlet One ?
Scarlet One voor wie al BelgacomTV heeft
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had me geïnformeerd hiervoor. Het is mogelijk maar er komt een scarlet technieker een nieuwe modem installeren (de sagem, trouwens dezelfde modem als ik al heb maar ze willen dus absoluut hun eigen sagem met eigen firmware komen installeren). De huur van de decoder is inbegrepen en volgens hun site zou het HD zijn.
Ik heb er zelf van afgezien omdat er de laatste tijd nogal wat topics zijn over wisselende Internetsnelheid in piekuren en slechte pings. Als je daar niet mee inzit (ik ben een gamer en dat is dus belangrijk voor mij), dan zou ik ervoor gaan. Ik weet niet of je enekel dagen zonder net zal zitten.
Wees je er ook bewust van dat scarlet wegens de vele aanvragen tegenwoordig best een lange wachtlijst heeft voor nieuwe aansluitingen, ook al omdat ze overal een technieker sturen.
Ik heb er zelf van afgezien omdat er de laatste tijd nogal wat topics zijn over wisselende Internetsnelheid in piekuren en slechte pings. Als je daar niet mee inzit (ik ben een gamer en dat is dus belangrijk voor mij), dan zou ik ervoor gaan. Ik weet niet of je enekel dagen zonder net zal zitten.
Wees je er ook bewust van dat scarlet wegens de vele aanvragen tegenwoordig best een lange wachtlijst heeft voor nieuwe aansluitingen, ook al omdat ze overal een technieker sturen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
Bedankt voor de info.
Net zelf ook eens gebeld. Het is mogelijk maar inderdaad
- gehuurde decoder van belgacom binnendoen en nieuwe krijgen van scarlet (ik vermoed dezelfde)... alle opnames kwijt
- modem bbox2 was mijn eigendom maar mag ik niet meer gebruiken
- 50 euro kost voor nieuwe modem, installatie en activatie gratis
Ik vraag mij af of die sagem en de bbox2 veel verschillen ...?
Kan je op de sagem modem nog inloggen en linux shell starten en software installeren of usb disks mounten ? Want de bbox2 heeft wel mogelijkheden.
Scarlet one is 10 euro goedkoper dan belgacom pack tv, internet, telefoon.
Toch de moeite vind ik ...
Vooral omdat ze mij bij belgacom een grove loer gelapt hebben: eerst HD zenders gratis, dan niet meer, en 50 euro activitiekosten om over te schakelen naar Comfort (van Comfort + naar Comfort, beeld u in) om de HD zenders terug te krijgen.
Net zelf ook eens gebeld. Het is mogelijk maar inderdaad
- gehuurde decoder van belgacom binnendoen en nieuwe krijgen van scarlet (ik vermoed dezelfde)... alle opnames kwijt
- modem bbox2 was mijn eigendom maar mag ik niet meer gebruiken
- 50 euro kost voor nieuwe modem, installatie en activatie gratis
Ik vraag mij af of die sagem en de bbox2 veel verschillen ...?
Kan je op de sagem modem nog inloggen en linux shell starten en software installeren of usb disks mounten ? Want de bbox2 heeft wel mogelijkheden.
Scarlet one is 10 euro goedkoper dan belgacom pack tv, internet, telefoon.
Toch de moeite vind ik ...
Vooral omdat ze mij bij belgacom een grove loer gelapt hebben: eerst HD zenders gratis, dan niet meer, en 50 euro activitiekosten om over te schakelen naar Comfort (van Comfort + naar Comfort, beeld u in) om de HD zenders terug te krijgen.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Enkel voip... Voor die prijs...zeratul schreef:Andere vraag:
Heb je bij Scarlet One analoge telefoon of enkel VOIP ?
Want dat gaat niet in combinatie met ons alarmsysteem...
Ik weet niet hoe oud jullie alarmsysteem is. Bij ons is er geen vaste lijn nodig: er zit een module in die een SIM-kaart bevat en zo via GSM uitbelt. Deze module kan achteraf worden toegevoegd indien de centrale ervoor voorzien is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
De Belgacom prijs is maar 10 euro meer en daar zit wel een echte vaste lijn + voip lijn in inbegrepen...Goztow schreef:Enkel voip... Voor die prijs...zeratul schreef:Andere vraag:
Heb je bij Scarlet One analoge telefoon of enkel VOIP ?
Want dat gaat niet in combinatie met ons alarmsysteem...
Ik weet niet hoe oud jullie alarmsysteem is. Bij ons is er geen vaste lijn nodig: er zit een module in die een SIM-kaart bevat en zo via GSM uitbelt. Deze module kan achteraf worden toegevoegd indien de centrale ervoor voorzien is.
Zo een SIM module voor ons alarmsysteem zou 500 euro kosten volgens de installateur omdat het INCERT certified moet zijn en dan zit je nog met de miserie dat je een gsm abo nodig hebt of belwaarde moet opladen elke 6 maand.. niet ?
Hmm... ik zal voorlopig dan toch ook maar bij Belgacom blijven denk ik