Dragon NaturallySpeaking?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Iemand ervaring met Dragon NaturallySpeaking? Het zou het beste spraakherkenningspakket van het ogenblik zijn.

Ikzelf moet voor vertalingen vaak relatief lange teksten typen en dit interesseert me wel, om tijd te winnen. Idealerwijs zou ik het ook wensen te gebruiken om in verschillende talen te kunnen typen (maar dat is wsl niet evident).

Hoe accuraat is de herkenning voor Vlamingen? Is het de moeite er 200 € voor op te hoesten?

Ik dacht dat Meon dit al gebruikt (zoekfunctie ;) )? Kan hij misschien ook zijn ervaringen delen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Goh. Lang geleden dat ik dat nog gebruikt heb. Was omdat een gebruiker hier dat pakket wilde hebben en zelf ook mee gespeeld toen. Ik neem aan dat het pakket ondertussen nog verder verbeterd is, maar actuele status weet ik niet. Ik weet dat er hier iemand zelfs cursus voor is gaan volgen van een halve dag. Zijnde: hoe werken met het pakket voor optimaal resultaat...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Wat waren dan je ervaringen? Of die van eender wie eigenlijk. Kan je er echt tijd mee winnen? Of is het zo dat het eindresultaat zo bedroevend is dat je meer tijd stopt in nalezen / verbeteren dan het typen zelf?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb maar een uurtje training gedaan (als je al die training wilt doen ben je inderdaad makkelijk enkele uren zoet). Stemherkenning ging eigenlijk behoorlijk goed, maar echt volledig keyboard-loos dicteren was het toch niet. Een correctie maken is sneller met de hand dan enkel met spraak.
Ah ja, als je vloekt op dat stom ding typt hij dat ook vrolijk uit eh :-D
"In het bos daar staat een buisje, nee huisje zei ik stom ding, oeps, wacht ik moet nog af..."
:-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”