webinterface fritzbox niet bereikbaar bij telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
achaos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb een fritzbox, maar de webinterface kan ik niet bereiken langs internetkant . Ik kan de fritzbox op een andere poort bereikbaar maken (use port range 450 to 499), maar al deze poorten zijn ook geblokkeerd bij telenet. Heeft iemand toevallig een oplossing. Portforwarding naar 127.0.0.1 werkt niet, iemand andere ideeën?
In de fritzbox zit namelijk een functie wake on lan , dat ik zeer veel gebruikte in mijn adsltijd.Maar daarvoor moet ik kunnen inloggen op de webinterace.

Groeten
achaos
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

achaos schreef:Ik heb een fritzbox, maar de webinterface kan ik niet bereiken langs internetkant . Ik kan de fritzbox op een andere poort bereikbaar maken (use port range 450 to 499), maar al deze poorten zijn ook geblokkeerd bij telenet. Heeft iemand toevallig een oplossing. Portforwarding naar 127.0.0.1 werkt niet, iemand andere ideeën?
In de fritzbox zit namelijk een functie wake on lan , dat ik zeer veel gebruikte in mijn adsltijd.Maar daarvoor moet ik kunnen inloggen op de webinterace.

Groeten
achaos
Telenet heeft een inkomende blokkering op alle poorten < 1024 behalve poort 113 (ident).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Die fritzbox is dat een adsl modem ?(die ken ik niet echt) die werkt toch niet op telenet... enkel het router gedeelte kan men mss gebruiken als die erbij is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
achaos
Plus Member
Plus Member

De fritzbox werkt heel goed met telenet, geen probleem. Ook hogere poorten naar lagere forwarden is geen probleem.
Maar de webinterface van de fritzbox is niet bereikbaar te maken voor een poort hoger als 1024 ,omdat de standaardinstellingen van de fritzbox dat blijkbaar niet toelaat.
Maar misschien door telnet wel is aan te passen, als iemand het al geprobeerd heeft hoor ik het graag.
Anders ga ik zelf eens op onderzoek uit, alhoewel ik daar niet echt een held in ben.
Maar ik zou graag terug de functie wake on lan gebruiken, om wat energie te kunnen uitsparen.

groeten
achaos
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

achaos schreef:Ik heb een fritzbox, maar de webinterface kan ik niet bereiken langs internetkant . Ik kan de fritzbox op een andere poort bereikbaar maken (use port range 450 to 499), maar al deze poorten zijn ook geblokkeerd bij telenet. Heeft iemand toevallig een oplossing. Portforwarding naar 127.0.0.1 werkt niet, iemand andere ideeën?
* Welke FritzBox ? 7050? 7170? andere ?
* Welke Firmware ?
* Gebruik je de FritzBox als "IP Client" of als "Router" ?

Indien 7050:
- Webinterface langs internetkant is geblokkeerd
- Workaround is de FritzBox een virtueel IP adres te geven (192.168.178.253)
- Dan doe je een portforwarding van een poort >1024 (vb 8080) naar poort 80 van de virtuele netwerkkaart 192.168.178.253
- Nu is de Webinterface van je FritzBox te bereiken op http://extern_ip:8080
- Gemakkelijkheidshalve kan je een dyndns account nemen, die je in de FritzBox instelt. Dan is de Webinterface van je FritzBox altijd te bereiken op http://achaos.dyndns.org:8080
- Deze workaround werkt niet vanaf Firmware 14.04.33. Je kan wel eventueel downgraden naar de 14.04.31 (via de recovery software: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... -image.exe)

Indien 7170:
- Webinterface te bereiken via een beveiligde verbinding (https), waarvan user-id en paswoord etc ... in te stellen is via de Webinterface.

Groeten,
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
achaos
Plus Member
Plus Member

philippe.deleye schreef:
* Welke FritzBox ? 7050? 7170? andere ?
* Welke Firmware ?
* Gebruik je de FritzBox als "IP Client" of als "Router" ?

Indien 7050:
- Webinterface langs internetkant is geblokkeerd
- Workaround is de FritzBox een virtueel IP adres te geven (192.168.178.253)
- Dan doe je een portforwarding van een poort >1024 (vb 8080) naar poort 80 van de virtuele netwerkkaart 192.168.178.253
- Nu is de Webinterface van je FritzBox te bereiken op http://extern_ip:8080
- Gemakkelijkheidshalve kan je een dyndns account nemen, die je in de FritzBox instelt. Dan is de Webinterface van je FritzBox altijd te bereiken op http://achaos.dyndns.org:8080
- Deze workaround werkt niet vanaf Firmware 14.04.33. Je kan wel eventueel downgraden naar de 14.04.31 (via de recovery software: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... -image.exe)

Indien 7170:
- Webinterface te bereiken via een beveiligde verbinding (https), waarvan user-id en paswoord etc ... in te stellen is via de Webinterface.

Groeten,
Philippe.
Bedankt voor het meedenken, het is een 7170 in routerfunctie , de laatste firmware.
De externe webinterfacepoort is enkel aan te passen aan poort 450 tot 499 , maar dan kan ik niet inloggen daar telenet poorten onder 1024 blokkeerd. Portforwarding werkt niet naar de eigen fritzbox.

groeten
Achaos
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

achaos schreef: Bedankt voor het meedenken, het is een 7170 in routerfunctie , de laatste firmware.
De externe webinterfacepoort is enkel aan te passen aan poort 450 tot 499 , maar dan kan ik niet inloggen daar telenet poorten onder 1024 blokkeerd. Portforwarding werkt niet naar de eigen fritzbox.
Dan kan je alleen maar gaan voor de oplossing met de "virtuele netwerkkaart"
- Via http://www.the-construct.com/?p=pseudoimage kan je een gepersonaliseerd "image" aanmaken. Kies voor "Virtuelle Netzwerkkarte einrichten"
- Deze file als "Firmware" naar je FritzBox updaten. Nu heeft je FritzBox een bijkomend IP adres waarop je de Webinterface kan bereiken: 192.168.178.253
- Nu kan je wel een portforwarding instellen naar poort 80 van de virtuele netwerkkaart (misschien lukt het ook naar poort 443 om via een beveiligde verbinding in te loggen)

Als je vanuit het Internet inlogt op de webinterface (portforwarding naar poort 80) heb je natuurlijk geen veilige verbinding, de "veiligheid" gebeurt op 2 manieren:
* de gebruikte poort is een soort PIN kode (alleen jij weet welke poort je forward).
* de Webinterface zelf beveiligen met een paswoord.

PS - Je FritzBox updaten met niet officiele (Pseudo) Firmware natuurlijk op eigen risiko :wink:
Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

philippe.deleye schreef: Dan kan je alleen maar gaan voor de oplossing met de "virtuele netwerkkaart"
Net even getest:
- FritzBox 7170, FW 29.04.76
- Pseudo-image als Firmware ingeladen (zie bijlage)
pseudo_update_virtual_ip.image.tar
Image virtuele netwerkkaart
(10 KiB) 54 keer gedownload
- Portforwarding ingesteld (zie screenshot)
FritzBox Port Forwarding.jpg
Port forwarding
(39.23 KiB) 95 keer gedownload
- Web interface is nu te bereiken op <mijn.ip>:9828
Groeten,
Philippe.
achaos
Plus Member
Plus Member

philippe.deleye schreef:
philippe.deleye schreef: Dan kan je alleen maar gaan voor de oplossing met de "virtuele netwerkkaart"
Net even getest:
- FritzBox 7170, FW 29.04.76
- Pseudo-image als Firmware ingeladen (zie bijlage)
pseudo_update_virtual_ip.image.tar
- Portforwarding ingesteld (zie screenshot)
FritzBox Port Forwarding.jpg
- Web interface is nu te bereiken op <mijn.ip>:9828
Groeten,
Philippe.
Het werkt!ik heb een exotische poort genomen. Ik ga die site nog eens goed bekijken voor andere interessante instellingen.
Ik heb wel Firmware version 58.04.76 , de Engelstalige versie dus.

groeten
achaos
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

achaos schreef:Het werkt!ik heb een exotische poort genomen. Ik ga die site nog eens goed bekijken voor andere interessante instellingen.
Blij te horen.

Een andere interessante instelling is de "Callmessage":
a) je instaleert in de FritzBox de feature "Callmessage"
b) je instaleert op al je PC's het programmatje "Traymessage" (JAVA)
Bij iedere binnenkomede oproep krijg je op de PC een klein pop-up venstertje met info (nummer van de beller, welke lijn, eventueel naam en adres ...). Je kan deze info ook sturen naar je Xbox, Deambox, SAT receiver "Relook" etc ...)

Pas op: sommige van de features wijzigen de "OEM" in de FritzBox naar "AVM". Dit is dodelijk voor een Engelse FritzBox, gezien OEM = AVME. Wijzigen van OEM kan tot gevolg hebben dat je niet meer aan de Webinterface geraakt.
Het wijzigen van OEM is belangrijk voor de Duitse Boxen. Hiermee kan je de "Branding" wijzigen van "1&1" naar "AVM" (Sommige FritzBoxen, ter beschikking gesteld door ISP's hebben een eigen Firmware met beperkingen; deze beperkingen kunnen afgezet worden door de Branding te wijzigen)

Philippe.
achaos
Plus Member
Plus Member

philippe.deleye schreef:
achaos schreef:Het werkt!ik heb een exotische poort genomen. Ik ga die site nog eens goed bekijken voor andere interessante instellingen.
Blij te horen.

Een andere interessante instelling is de "Callmessage":
a) je instaleert in de FritzBox de feature "Callmessage"
b) je instaleert op al je PC's het programmatje "Traymessage" (JAVA)
Bij iedere binnenkomede oproep krijg je op de PC een klein pop-up venstertje met info (nummer van de beller, welke lijn, eventueel naam en adres ...). Je kan deze info ook sturen naar je Xbox, Deambox, SAT receiver "Relook" etc ...)

Pas op: sommige van de features wijzigen de "OEM" in de FritzBox naar "AVM". Dit is dodelijk voor een Engelse FritzBox, gezien OEM = AVME. Wijzigen van OEM kan tot gevolg hebben dat je niet meer aan de Webinterface geraakt.
Het wijzigen van OEM is belangrijk voor de Duitse Boxen. Hiermee kan je de "Branding" wijzigen van "1&1" naar "AVM" (Sommige FritzBoxen, ter beschikking gesteld door ISP's hebben een eigen Firmware met beperkingen; deze beperkingen kunnen afgezet worden door de Branding te wijzigen)

Philippe.
Ik had al door dat ik moest opletten! Die traymessage is iets leuk voor op mijn werk ,daar heb ik "ken je beller".
Ik heb nu de de vpn-functie van mijn fritzbox ontdekt , dat is veiliger. Alles wordt veiliger tussen mijn werk en thuisnetwerk.
Op mijn werk heb ik een 7140. Die openvpn lijkt me ook wel iets om mijn 2 fritzboxen met elkaar te verbinden.

groeten
achaos
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”