Fax via 3starsnet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Hoi,

Ik heb momenteel bij Telenet een shake met daarin volgende zaken: Telenet Basicnet, Freephone 24/24, iDTV HD Digicorder.
Telenet Basicnet: volstaat net voor mij qua volume. Ik heb het nu een 6-tal maanden en ben nog maar 1x over de limiet gegaan (deze maand).
Ik heb besloten dat de combinatie mij te duur uitkomt voor hetgeen het maar is (weinig volume).

Ik gebruik mijn telefoon vooral als faxlijn. Ik stuur per dag 1 of 2 faxen uit en krijg er ongeveer 1 per dag.
Om voor die telefoonlijn die nietveel gebruikt wordt dan ongeveer een 18 EUR te moeten betalen, vind ik wat teveel van het goede.
Daarom had ik gedacht aan 3starsnet: 20 EUR per jaar voor een nummer en je betaalt enkel een paar centen voor je gebruik naar andere netwerken. Door mijn laag gebruik van mijn faxtoestel zal dit bij mij maximum 2 EUR per maand zijn ofzo vermoed ik.
Ik had dus gedacht om 3starsnet aan te schaffen!

Nu had ik toch enige vragen over 3starsnet waar ik nog niet 100% zeker van ben:
1] Werkt dat goed met fax? Dus geen fax2mail toestanden via 3starsnet, maar ik wil gewoon mijn huidig faxtoestel op hun 'lijn' zetten? Gaat dat goed werken?
2] Het enige dat ik me van hardware voor 3starsnet moet aanschaffen is zo'n ATA? Er zijn al ATA's vanaf 39 EUR staat er op hun site. Dat is toch gewoon een toestel dat 2 in/uitgangen heeft hé? Een RJ45 naar de router of naar het Internet en de andere een RJ11 waar ik mijn toestellen in kan pluggen?
3] Maandelijks abonnementsgeld is er volgens mij niet? Enkel credits te kopen die onbeperkt geldig blijven en enkel bij te kopen als die op zijn hé? Er zijn al credits vanaf 9.99 EUR las ik.

Als dat allemaal goed werkt gooi ik Telenet hier buiten en ga ik naar Scarlet of DxADSL ofzo. Inclusief raw-copper kost me dat een 30 EUR ongeveer en ik heb een lijn waar ik wat meer comfort (lees: downloadvolume) heb. Ik heb via Internet net een Network Media Tank besteld, en als die geleverd is zal ik volgens mij wel wat meer gaan downloaden :lol:

Dan moet ik enkel aan Telenet nog de 8 EUR huur voor de box betalen en hun analoog kabelabo van rond de 13 EUR.
Totaliteitskostprijs per maand: 30 EUR (Scarlet of DxADSL inclusief raw copper) en de Telenet factuur = 51 EUR per maand ongeveer.
Iets goedkoper dan mijn huidige situatie: nu betaal ik rond de 55 EUR geloof ik, maar vooral: ik heb een betere Internetverbinding voor minder geld in totaliteit!

Zit ik een beetje op het juiste spoort?

Alvast bedankt!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

cyberbozzo schreef:1] Werkt dat goed met fax? Dus geen fax2mail toestanden via 3starsnet, maar ik wil gewoon mijn huidig faxtoestel op hun 'lijn' zetten? Gaat dat goed werken?
Hier werkt dat (in combinatie met een Telenet abonnement) goed.
cyberbozzo schreef:2] Het enige dat ik me van hardware voor 3starsnet moet aanschaffen is zo'n ATA? Er zijn al ATA's vanaf 39 EUR staat er op hun site. Dat is toch gewoon een toestel dat 2 in/uitgangen heeft hé? Een RJ45 naar de router of naar het Internet en de andere een RJ11 waar ik mijn toestellen in kan pluggen?
Ik zou alvorens de ATA te kopen eens navragen bij 3starsnet of de desbetreffende ATA geschikt is voor fax. De meeste, om niet te zeggen bijna allemaal, zijn fax compatibel maar je kan het toch maar beter vragen.
cyberbozzo schreef:3] Maandelijks abonnementsgeld is er volgens mij niet? Enkel credits te kopen die onbeperkt geldig blijven en enkel bij te kopen als die op zijn hé? Er zijn al credits vanaf 9.99 EUR las ik.
Geen abonnementsgeld en inderdaad credits vanaf 9,99 EUR.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Cyberbozzo,

Als je een ATA koopt let er dan op dat deze het T.38 protocol aankan. Dit is de meest betrouwbare manier om faxen over IP te versturen. Uiteraard moet je sip provider dit ook ondersteunen maar ik dacht dat 3starsnet dit doet.

VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb mijn analoge fax aan een Linksys PAP2 hangen en dat werkt perfect.
Afbeelding
Kost minder dan 50 euro.
En je hebt nog een 2de poort voor een analoge telefoon of zo.

Code: Selecteer alles

Features
Telephony
Two voice ports (RJ-11) for analog phones or Fax machines 
Impedance Agnostics - 8 Configurable Settings 
Call Waiting, Cancel Call Waiting, Call Waiting Caller ID 
Caller ID with Name/Number (Multi-national Variants) 
Caller ID Blocking 
Call Forwarding: No answer, Busy, All 
Do Not Disturb 
Call Transfer 
Three-way Conference Calling with Local Mixing 
Message Waiting Indication - Visual and Tone Based 
Call Return 
Call Back on Busy 
Call Blocking with Toll Restriction 
Delayed Disconnect 
Distinctive Ringing - Calling and Called Number 
Off-hook Warning Tone 
Selective/Anonymous Call Rejection 
Hot line and Warm Line Calling 
Speed Dialing of 8 Numbers/Addresses 
Music on Hold 

Specifications
DimensionsW x H x D :"3.98” x 3.98” x 1.10” (101mm x 101mm x 28mm) 
Unit Weight 5.40 oz. (0.153kg) 
Data Networking 
MAC Address (IEEE 802.3) 
IPv4 - Internet Protocol v4 (RFC 791) upgradeable to v6 (RFC 1883) 
ARP - Address Resolution Protocol 
DNS - A Record (RFC 1706), SRV Record (RFC 2782) 
DHCP Client - Dynamic Host Configuration Protocol (RFC 2131) 
ICMP - Internet Control Message Protocol (RFC792) 
TCP - Transmission Control Protocol (RFC793) 
UDP - User Datagram Protocol (RFC768) 
RTP - Real Time Protocol (RFC 1889) (RFC 1890) 
RTCP - Real Time Control Protocol (RFC 1889) 
DiffServ (RFC 2475), Type of Service - TOS (RFC 791/1349) 
SNTP - Simple Network Time Protocol (RFC 2030) 
Voice Gateway 
SIPv2: Session Initiation Protocol v2 (RFC 3261, 3262, 3263, 3264) 
SIP Proxy Redundancy - Dynamic via DNS SRV, A Records 
Re-registration with Primary SIP Proxy Server 
SIP Support in Network Address Translation Networks - NAT (incl. STUN) 
Secure (Encrypted) Calling via Pre-Standard Implementation of Secure RTP 
Codec Name Assignment 
Voice Algorithms 
G.711 (A-law and µ-law) 
G.726 (16/24/32/40 kbps) 
G.729 A 
G.723.1 (6.3 kbps, 5.3 kbps) 
Dynamic Payload 
Adjustable Audio Frames per Packet 
Security 
Password Protected System Reset to Factory Default 
Password Protected Admin and User Access Authority 
Provisioning/Configuration/Authentication: 
HTTPS with Factory Installed Client Certificate 
HTTP Digest - Encrypted Authentication via MD5 (RFC 1321) 
Up to 256-bit AES Encryption 
Physical Interfaces: 
1 10baseT RJ-45 Ethernet Port (IEEE 802.3) 
2 RJ-11 FXS Phone Ports - For Analog Circuit Telephone Device (Tip/Ring)  
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik voor die Linksys ga gaan (Linksys is betrouwbaar/goed spul en 50 EUR kan je niet voor sukkelen).

Toch nog één vraagje:
1] Degene die hier ervaring hebben met 3starsnet: is dat toch OK qua betrouwbaarheid/uptime? Dat het er eens uitligt kan ik geloven (TN heeft hier het voorbije jaar ook een dag of 2 in totaliteit down gelegen), maar niet teveel natuurlijk.
2] Hoe lang duurt zo'n "aansluiting" bij 3starsnet? Stel dat ik dat morgen aanvraag: hoe lang ongeveer voor alles actief is, ik vermoed eigenlijk slechts 2 dagen ofzo? Nummer porteren ga ik niet doen denk ik (ik krijg/zend enkel faxen naar 2 mensen/organisaties, daar kan ik mijn nummer wel laten veranderen indien nodig), voor de rest/kent gebruikt niemand mijn vaste lijn.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik ben persoonlijk heel tevreden van Weepee telecom. Nog nooit problemen gehad en alles werkt zoals het moet. Je kan eventueel fax software gebruiken en je kan ook een hardware fax gebruiken. Het is ook veel goedkoper indien je weinig belt of faxt. En je betaalt maar 1x voor je nummer ipv jaarlijks :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

cyberbozzo schreef:Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik voor die Linksys ga gaan (Linksys is betrouwbaar/goed spul en 50 EUR kan je niet voor sukkelen).

Toch nog één vraagje:
1] Degene die hier ervaring hebben met 3starsnet: is dat toch OK qua betrouwbaarheid/uptime? Dat het er eens uitligt kan ik geloven (TN heeft hier het voorbije jaar ook een dag of 2 in totaliteit down gelegen), maar niet teveel natuurlijk.
2] Hoe lang duurt zo'n "aansluiting" bij 3starsnet? Stel dat ik dat morgen aanvraag: hoe lang ongeveer voor alles actief is, ik vermoed eigenlijk slechts 2 dagen ofzo? Nummer porteren ga ik niet doen denk ik (ik krijg/zend enkel faxen naar 2 mensen/organisaties, daar kan ik mijn nummer wel laten veranderen indien nodig), voor de rest/kent gebruikt niemand mijn vaste lijn.
Ik gebruik 3starsnet al meer dan 2 jaar.
Nooit downtime gehad. Altijd goede support gehad van de helpdesk.
Ik heb bij hen 11 did nummers.
Aansluiting is nog dezelfde dag denk ik.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik gebruik een Cisco SPA9000 Voice System en heb 10 did en een 02 en 03 nummer bij 3starsnet en gebruik het nu 9 maanden zonder problemen.
De 02 en 03 nummers die ik heb zijn nieuwe nummers en die zijn dezelfde dag geactiveerd.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”