Ik heb momenteel bij Telenet een shake met daarin volgende zaken: Telenet Basicnet, Freephone 24/24, iDTV HD Digicorder.
Telenet Basicnet: volstaat net voor mij qua volume. Ik heb het nu een 6-tal maanden en ben nog maar 1x over de limiet gegaan (deze maand).
Ik heb besloten dat de combinatie mij te duur uitkomt voor hetgeen het maar is (weinig volume).
Ik gebruik mijn telefoon vooral als faxlijn. Ik stuur per dag 1 of 2 faxen uit en krijg er ongeveer 1 per dag.
Om voor die telefoonlijn die nietveel gebruikt wordt dan ongeveer een 18 EUR te moeten betalen, vind ik wat teveel van het goede.
Daarom had ik gedacht aan 3starsnet: 20 EUR per jaar voor een nummer en je betaalt enkel een paar centen voor je gebruik naar andere netwerken. Door mijn laag gebruik van mijn faxtoestel zal dit bij mij maximum 2 EUR per maand zijn ofzo vermoed ik.
Ik had dus gedacht om 3starsnet aan te schaffen!
Nu had ik toch enige vragen over 3starsnet waar ik nog niet 100% zeker van ben:
1] Werkt dat goed met fax? Dus geen fax2mail toestanden via 3starsnet, maar ik wil gewoon mijn huidig faxtoestel op hun 'lijn' zetten? Gaat dat goed werken?
2] Het enige dat ik me van hardware voor 3starsnet moet aanschaffen is zo'n ATA? Er zijn al ATA's vanaf 39 EUR staat er op hun site. Dat is toch gewoon een toestel dat 2 in/uitgangen heeft hé? Een RJ45 naar de router of naar het Internet en de andere een RJ11 waar ik mijn toestellen in kan pluggen?
3] Maandelijks abonnementsgeld is er volgens mij niet? Enkel credits te kopen die onbeperkt geldig blijven en enkel bij te kopen als die op zijn hé? Er zijn al credits vanaf 9.99 EUR las ik.
Als dat allemaal goed werkt gooi ik Telenet hier buiten en ga ik naar Scarlet of DxADSL ofzo. Inclusief raw-copper kost me dat een 30 EUR ongeveer en ik heb een lijn waar ik wat meer comfort (lees: downloadvolume) heb. Ik heb via Internet net een Network Media Tank besteld, en als die geleverd is zal ik volgens mij wel wat meer gaan downloaden

Dan moet ik enkel aan Telenet nog de 8 EUR huur voor de box betalen en hun analoog kabelabo van rond de 13 EUR.
Totaliteitskostprijs per maand: 30 EUR (Scarlet of DxADSL inclusief raw copper) en de Telenet factuur = 51 EUR per maand ongeveer.
Iets goedkoper dan mijn huidige situatie: nu betaal ik rond de 55 EUR geloof ik, maar vooral: ik heb een betere Internetverbinding voor minder geld in totaliteit!
Zit ik een beetje op het juiste spoort?
Alvast bedankt!