Ik heb hier nog een oude pentium 233MHz - 64MB ram - 2 GB harde schijf, die ik heb omgetoverd tot oude game computer, er staat alleen DOS 6.22 op.
In deze computer zit een Ati rage kaart en onder bijvoorbeeld Commander Keen 4, etc. geeft het een schokkend beeld, dit zou komen door de videokaart, dus vroeg ik me af of er iemand weet waar je nog die hele oude videokaarten kan vinden (niet AGP, maar PCI), zoals een Trident of een S3 met 1 MB geheugen erop ?
oude videokaart
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Tof, maar daar heeft hij niks aan.
Voodoo2's waren 3D bufferkaarten zonder eigen video-part, en specifiek voor 3D-Glide API. Commander Keen 4 met zijn 2D gaat daar nougabollen mee zijn.
Denk dat ik ergens nog wel een PCI Vanta of TNT heb liggen : daar heb je dan wel iets aan. Ik zal ook eens de kelder induiken : als ik nog zoiets heb, post ik het hier maandag avond wel en mag je hem "in het Genkse" komen oppikken.
Voodoo2's waren 3D bufferkaarten zonder eigen video-part, en specifiek voor 3D-Glide API. Commander Keen 4 met zijn 2D gaat daar nougabollen mee zijn.

Denk dat ik ergens nog wel een PCI Vanta of TNT heb liggen : daar heb je dan wel iets aan. Ik zal ook eens de kelder induiken : als ik nog zoiets heb, post ik het hier maandag avond wel en mag je hem "in het Genkse" komen oppikken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb nog een s3 virge pci met 4MB geheugen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Wil je die ook wegdoen ?crapiecorn schreef:Ik heb nog een s3 virge pci met 4MB geheugen.

Dat zijn de oude kaarten die ik bedoel.
Een voodoo2 heb ik hier ook liggen en als ik het me goed herinner dan werkt een voodoo2 alleen onder Windows en niet onder DOS.