oude videokaart

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik heb hier nog een oude pentium 233MHz - 64MB ram - 2 GB harde schijf, die ik heb omgetoverd tot oude game computer, er staat alleen DOS 6.22 op.
In deze computer zit een Ati rage kaart en onder bijvoorbeeld Commander Keen 4, etc. geeft het een schokkend beeld, dit zou komen door de videokaart, dus vroeg ik me af of er iemand weet waar je nog die hele oude videokaarten kan vinden (niet AGP, maar PCI), zoals een Trident of een S3 met 1 MB geheugen erop ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik had hier indertijd nog een voodoo2 kaart liggen, kzou eens moeten kijken of die nog in de kelder ligt...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tof, maar daar heeft hij niks aan.

Voodoo2's waren 3D bufferkaarten zonder eigen video-part, en specifiek voor 3D-Glide API. Commander Keen 4 met zijn 2D gaat daar nougabollen mee zijn. :D

Denk dat ik ergens nog wel een PCI Vanta of TNT heb liggen : daar heb je dan wel iets aan. Ik zal ook eens de kelder induiken : als ik nog zoiets heb, post ik het hier maandag avond wel en mag je hem "in het Genkse" komen oppikken.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb nog een s3 virge pci met 4MB geheugen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

crapiecorn schreef:Ik heb nog een s3 virge pci met 4MB geheugen.
Wil je die ook wegdoen ? ;)
Dat zijn de oude kaarten die ik bedoel.
Een voodoo2 heb ik hier ook liggen en als ik het me goed herinner dan werkt een voodoo2 alleen onder Windows en niet onder DOS.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”