Nieuwe laptop zonder vista licentie?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hey

weet hier iemand een internet shop of laptop merk waar je nog laptops kan kopen zonder Vista licentie, maar met een XP licentie of gwoon zonder besturingssysteem?
Het is mijn vriendin die een nieuwe laptop wil maar ze wil aboluut geen Vista.

We zouden een laptop kunnen kopen met vista licentie en die er af gooien en de xp licentie gebruiken van haar 'oude' laptop erop zetten, maar haar broer wil die laptop overkopen en dan kan hij hem niet meer gebruiken. De vista op die laptop zetten zou dan ook nog wel gaan, maar het is een gewone 1,6Ghz centrino processor, en Vista zal er wel wat zwaar voor zijn.

Alvast bedankt :wink:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Bji Dell kan je (in ieder geval vorig jaar in september toch nog) business laptops kopen zonder besturingsysteem of met XP of Linux.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

We zouden een laptop kunnen kopen met vista licentie en die er af gooien en de xp licentie gebruiken van haar 'oude' laptop erop zetten,
Licentie-technisch mag dat niet! Je mag (bij OEM tenminste, de key op de sticker op de laptop) enkel die Windows gebruiken op die originele computer, niet op een andere (ook al bezit je beide en ligt er eentje ongebruikt in de kast)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
We zouden een laptop kunnen kopen met vista licentie en die er af gooien en de xp licentie gebruiken van haar 'oude' laptop erop zetten,
Licentie-technisch mag dat niet! Je mag (bij OEM tenminste, de key op de sticker op de laptop) enkel die Windows gebruiken op die originele computer, niet op een andere (ook al bezit je beide en ligt er eentje ongebruikt in de kast)
dju, dan maar een laptop zonder licentie zoeken of met linux erop en dan ergens een xp licentie zoeken
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

hangt er vanaf welke Vista licentie het is, met sommige licenties mag je legaal XP ook installeren ...
Zal wel enkel met een business versie zijn ofzo, zeker al niet met een home premium ofzo.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ist ni beter eenjte te kopen met upgrade naar win7 later?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kijk eens naar de Dell Vostro 1720? Dell zal ook nog wel andere modellen hebben met XP vermoed ik.

Afbeelding
Bijlagen
Dell_Vostro_01.JPG
(61.67 KiB) 440 keer gedownload
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Bij hp (De business reeks zeker) krijg je nog altijd een geldige windows xp herstel cd bij. Dus je kan kiezen. Ofwel hou je vista ofwel installeer je xp.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tips, ik zal nog eens bij Dell en dan ook bij HP gaan kijken.
Bij de gewone reeksen van Dell was het niet. Hopelijk hebben de reeksen die het wel hebben ook een goeie grafische kaart.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Afgezien van legaal of niet.
Toch opletten: voor de nieuwste modellen zijn er dikwijls geen XP-drivers meer voor alle componenten. Als je iets kiest eerst goed checken of je er XP wel KAN op gebruiken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
proximusboy
Pro Member
Pro Member

bij toshiba kan je bij sommige modellen ook kiezen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Of een Compal laptop kopen, die kan je kopen zonder OS, net zoals ik gedaan heb ;)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Of een Compal laptop kopen, die kan je kopen zonder OS, net zoals ik gedaan heb ;)
waar heb jij die gekocht als ik vragen mag?
Ik vind momenteel enkel power4pc.be, maar vind ze nogal duur. Buiten België kopen betekend qwerty toetsenbord :-(
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:
AnD schreef:Of een Compal laptop kopen, die kan je kopen zonder OS, net zoals ik gedaan heb ;)
waar heb jij die gekocht als ik vragen mag?
Ik vind momenteel enkel power4pc.be, maar vind ze nogal duur. Buiten België kopen betekend qwerty toetsenbord :-(
Ik heb die daar toen ook gekocht bij power4pc, maar die zijn wel goed omhoog gegaan met hun prijs.
Die van mij is van net na nieuwjaar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel, wat je momenteel kan doen is bvb een HP business laptop kopen (die komt met Vista Business) en met de bijhorende dvd's downgraden naar een XP pro. Daarbij kan je ook vanaf 1 augustus een gratis upgrade aanvragen naar Windows 7 (levering eind okt). Licentietechnisch perfect in orde.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

je kan altijd de Vista licentie weigeren, dan zal je een bedrag terug krijgen , bv van Dell

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tips :-D
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

was ergens te lezen dan bijna alle fabrikanten moeilijk doen behalve 1 (weet ni meer welke)
je mag echter nog niet gebruik hebben gemaakt van uw windows en moet het terug sturen (ik denk dat die 1 MSI was)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

liger schreef:was ergens te lezen dan bijna alle fabrikanten moeilijk doen behalve 1 (weet ni meer welke)
je mag echter nog niet gebruik hebben gemaakt van uw windows en moet het terug sturen (ik denk dat die 1 MSI was)
Ik dacht dat dat op tweakers stond.
hgeert
Starter
Starter

Ik heb er ook te koop zonder besturingssysteem...

http://www.hgeert.be/laptops.html
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

een paar zaken:

* Een OEM licentie van 1 laptop overzetten naar een andere laptop mag niet. (zoals hierboven reeds vermeld)
* De aanschaf van Vista Business (of een toestel met Vista Business) geeft recht op een gratis downgrade naar XP Professional. (meeste leveranciers zoals bv sony rekenen wel administratiekosten aan)
* Toestellen zonder OS zijn vaak duurder dan hetzelfde toestel met OS. (omdat de leverancier meestal betaald wordt voor de pre-loaded software zoals een trial versie van een Antivirus etc)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”