Ik heb me een leuk extern diskje gekocht voor backups (dedicated voor backups dus) en ben op zoek naar 'bruikbare' backupsoftware. Een mooie interface is geen voorwaarde. Wat ik graag wél zou hebben is:
- Geen archiefbestand (dus graag de bestanden benaderbaar met standaard software buiten de backupsoftware om)
- Versies
- Backups naar externe disk
- Scheduling
Staan bijgevolg op m'n lijstje: Robocopy, Syncback, SyncToy. Het besturingssysteem is Windows Server 2003 en ik heb Volume Shadow Copy aan staan.
Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox (<- feel free to sign up and explore, dankzij referral krijg je 250 MB extra gratis storage). Dus dat je files lokaal staan en dat op de achtergrond op een externe locatie (in dit geval zou dat een externe schijf moeten zijn) versies bijhoudt van die files.
Mocht VSC nu z'n data op een externe schijf kunnen opslaan was het ideaal geweest, maar helaas.
Dusss.. ik sta open voor ideeën en oplossingen.
Gezocht: Backup-software
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Bestaat daar eigenlijk geen opensource versie van... ik heb op het werk namelijk nog GB's genoeg, en een deftige backupmeon schreef:Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Vroeger heb ik wel gebruik gemaakt van VersionBackup, maar die hebben geen gratis versie meer, mocht dat een vereiste zijn.
Goodsync is ook degelijk en hebben een goede support en regelmatige updates.
Goodsync is ook degelijk en hebben een goede support en regelmatige updates.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Al gevonden (al is het wel geen opensource versie van Dropbox, maar van hetzelfde concept)... http://www.ifolder.com/ifolderr2504 schreef:Bestaat daar eigenlijk geen opensource versie van... ik heb op het werk namelijk nog GB's genoeg, en een deftige backupmeon schreef:Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Cool die iFolder. Helaas is er enkel een (suse)linux-serverkant. Maar cool dat het bestaat en gratis is.
Ik denk dat een robocopy-scriptje gescheduled laten lopen uiteindelijk nog het eenvoudigste gaat zijn, nee?
Ik denk dat een robocopy-scriptje gescheduled laten lopen uiteindelijk nog het eenvoudigste gaat zijn, nee?