Gezocht: Backup-software

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb me een leuk extern diskje gekocht voor backups (dedicated voor backups dus) en ben op zoek naar 'bruikbare' backupsoftware. Een mooie interface is geen voorwaarde. Wat ik graag wél zou hebben is:
- Geen archiefbestand (dus graag de bestanden benaderbaar met standaard software buiten de backupsoftware om)
- Versies
- Backups naar externe disk
- Scheduling

Staan bijgevolg op m'n lijstje: Robocopy, Syncback, SyncToy. Het besturingssysteem is Windows Server 2003 en ik heb Volume Shadow Copy aan staan.
Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox (<- feel free to sign up and explore, dankzij referral krijg je 250 MB extra gratis storage). Dus dat je files lokaal staan en dat op de achtergrond op een externe locatie (in dit geval zou dat een externe schijf moeten zijn) versies bijhoudt van die files.

Mocht VSC nu z'n data op een externe schijf kunnen opslaan was het ideaal geweest, maar helaas.
Dusss.. ik sta open voor ideeën en oplossingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox
Bestaat daar eigenlijk geen opensource versie van... ik heb op het werk namelijk nog GB's genoeg, en een deftige backup :lol:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Vroeger heb ik wel gebruik gemaakt van VersionBackup, maar die hebben geen gratis versie meer, mocht dat een vereiste zijn.

Goodsync is ook degelijk en hebben een goede support en regelmatige updates.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Ik gebruik Cobian Backup http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm; lijkt op syncBack.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

r2504 schreef:
meon schreef:Het leukste zou zijn een systeem zoals Dropbox
Bestaat daar eigenlijk geen opensource versie van... ik heb op het werk namelijk nog GB's genoeg, en een deftige backup :lol:
Al gevonden (al is het wel geen opensource versie van Dropbox, maar van hetzelfde concept)... http://www.ifolder.com/ifolder
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Cool die iFolder. Helaas is er enkel een (suse)linux-serverkant. Maar cool dat het bestaat en gratis is.
Ik denk dat een robocopy-scriptje gescheduled laten lopen uiteindelijk nog het eenvoudigste gaat zijn, nee?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”