Ik zoek software die op de achtergrond alle data die door de Windows printspooler of simpelweg over gelijk welke geselecteerde printerpoort gaat kan 'capturen' of 'dupliceren' en naar een andere poort kan doorsturen. Want alles wat er door de ene geselecteerde poort gaat moet dus (min of meer) gelijktijdig ook door de andere geselecteerde poort.
De bedoeling is om alle gemaakte prints op een specifieke locale pc met een vaste printer door te sturen naar een 2de 'virtuele' printer die alles logt. Die 2de virtuele printer is in feite een module met een seriële poort die dan alles doorstuurt naar een interne server.
Iemand die zo'n software kent?
Ik ben nog steeds op zoek maar ik ben er nog steeds niet op gevallen.
Duplicate printing LPT1-->COM1
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Wij gebruiken dit :
http://www.printdistributor.com/
Je kan een virtual printer aanmaken die dan een aantal andere acties met je data uithaalt , waaronder ook naar x andere printers doorsturen.
In Printers and Faxes zie je dan Printer1 , Printer2 en DoublePrinter.
Als je naar DoublePrinter stuurt , komt het er simultaan uit op 1 & 2
wij hebben dat in Combinatie met RPM Select , die printopdrachten "Vangt" en daar dan ook vanalles mee kan uitspoken.
http://www.printdistributor.com/
Je kan een virtual printer aanmaken die dan een aantal andere acties met je data uithaalt , waaronder ook naar x andere printers doorsturen.
In Printers and Faxes zie je dan Printer1 , Printer2 en DoublePrinter.
Als je naar DoublePrinter stuurt , komt het er simultaan uit op 1 & 2
wij hebben dat in Combinatie met RPM Select , die printopdrachten "Vangt" en daar dan ook vanalles mee kan uitspoken.
Floris Bakker for president!
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik heb deze ook al bekeken, maar soms hebben we geen toegang tot de applicaties om in te stellen naar waar deze moeten printen en soms is het zelfs niet mogelijk om een duplicaatprint in te stellen in deze programma's.
In het geval van printdistributor moet de applicatie in feite standaard printen naar die virtuele printer die op zijn beurt dan de data doorstuurt naar een echte printer en eveneens naar een andere 'virtuele' printer onder Windows als ik het goed versta?
Een soort 'printer proxy' zou dus handig zijn :'(
In het geval van printdistributor moet de applicatie in feite standaard printen naar die virtuele printer die op zijn beurt dan de data doorstuurt naar een echte printer en eveneens naar een andere 'virtuele' printer onder Windows als ik het goed versta?
Een soort 'printer proxy' zou dus handig zijn :'(
- Ken
- Elite Poster
In dit geval naar een netwerkprinter. De bedoeling is dus om dat te 'capturen' en daarnaast ook doorsturen naar een COM1 poort...cavecat schreef:Ah , de applicatie is hardcoded om sowieso naar LPT1 te sturen bedoel je ?
Ingewikkeld geval

- Ken
- Elite Poster
Iedere kassa heeft z'n eigen netwerkprintertje, en vervangen door andere of een 'printserver' is geen optiecavecat schreef:Is het voor alle PCs dezelfde netwerkprinter ?
Anders kan je die vervangen door een server/PC die dan de data filet