Gratis draadloos internet met WeFree

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CB Logic vertrekt van de constatering dat het voor toeristen (of zakenlui) moeilijk is om in Brussel een gratis internetverbinding te vinden. Oprichter Cristophe Beghin biedt de toeristische sector aan om in hun etablissement een draadloze router te plaatsen, waarmee gebruikers gratis kunnen surfen. Ze krijgen wel eerst een ontvangstpagina die verwijst naar de diensten van het etablissement. Het businessmodel van CB Logic is eenvoudig: ze bieden een router en het ontwerp van de ontvangstpagina aan voor een redelijke prijs (350 euro per maand).

Bron: http://www.datanews.be/nl/news/90-13-24 ... efree.html
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Euhm, wtf? :eek:

350€/maand voor een router met internetverbinding (veronderstel ik) en een reclamepagina? En als toeristen al in hun 'etablissement' zitten, waarom zouden de eigenaars dan daar nog eens reclame voor moeten maken?

Van een scheet in een fles gesproken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

idd lijkt erop dat ze een wimax/wifi router annex hotspot "huren" inclusief een customized captive portal...
er hebben er al 2 toegehapt en m'n is nog bezig met 10 andere ervoor warm te maken :-)

met 3500euro/maand omzet kan je al mooi leven :-)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ga ervan uit dat het internetabonnement in de maandelijkse prijs inbegrepen is (waarom zou de prijs anders maandelijks zijn ...). Maar zelfs dan nog vind ik de prijs overdreven hoog.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:Ik ga ervan uit dat het internetabonnement in de maandelijkse prijs inbegrepen is (waarom zou de prijs anders maandelijks zijn ...). Maar zelfs dan nog vind ik de prijs overdreven hoog.
* huur van de wimax wireless modem
* Abonnement op clearwire
* telefonische ondersteuning
* abonnement op eg managment website?

je kunt het idd veel goedkoper op eigen houtje doen met eg een Fon :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

skynetbbs schreef: met 3500euro/maand omzet kan je al mooi leven :-)
Dat zou ik nu ook weer niet zeggen. Omzet is nog altijd niet gelijk aan wat er uiteindelijk op je rekening belandt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:
skynetbbs schreef: met 3500euro/maand omzet kan je al mooi leven :-)
Dat zou ik nu ook weer niet zeggen. Omzet is nog altijd niet gelijk aan wat er uiteindelijk op je rekening belandt.
ik kan alvast dit produkt / bedrijf zijn website niet vinden :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”