Gezocht: andere VDSL2 modem dan BBOX2

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Gezocht: andere VDSL2 modem dan BBOX2

Doel: Internet via Belgacom VDSL2, telefoon analoog en voip, draadloos voor laptop, netwerkprinter (heeft enkel usb aansluiting)

Huidige apperatuur: BBOX2, Fon 1(niet meer in gebruik sinds bbox2), SMC7904BRA (niet meer in gebruik sinds bbox2, ondersteunt geen voip en geen vdsl2), 1 twist 476 dect-telefoon en 1 twist 657 dect-telefoon.

Ik heb de diverse onderwerpen ivm hoe je de bbox2 in dient te stellen voor een andere voip provider dan belgacom te kiezen, maar helaas lijkt dit niet te werken, ik krijg steeds 'error' te zien. Ik heb wel geen voip-in nummer / enum / uri. Ligt het mss daar aan?

Ik dacht in eerste instantie aan een Fritz!box 7570, maar dat wordt niet aan particulieren verkocht werd me door AVM gemeld:
... De FRITZ!Box Fon WLAN 7570 is een provider product wat alleen wordt geleverd aan Internet Providers en Telecoms. ... Gerrit Brugman, AVM GmbH, ...
In Duitsland wordt er een 'speedport W920V' van Deutsche Telekom gebruikt, die sommigen ginder al 'gefritzt' (geflasht met andere firmware, waar ze die halen is een andere vraag) hebben, daar ie sterk zou lijken op de Fritz 7570. Helaas, annex b, en dect enkel voor Siemens gigasets.

In Oostenrijk zou er iets gelijkaardigs als in Duitsland zijn.

Toen keek ik naar het Groot Hertogdom Luxemburg, ook annex a zoals in België. En ja hoor, voor 199€ ...

http://www.pt.lu/portal/site/portailEPT/pid/455

Maar zou dat er zo ook een zijn waar je niks aan kan wijzigen?

Of doe ik me teveel moeite en kan ik me gerust een ouder type fritzbox kopen, die in een van de ethernetpoorten prikken, ondanks dat dat 'slechts' adsl ondersteunt?
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”