De afgelopen week (toevallig ook na dat bericht van belgacom dat ze internetproblemen gekend hadden) was mijn lijn heel onstabiel.
Modem begon voortdurend opnieuw ip aan te vragen. Wegens de onweders van vorige week heb ik voor alle zekerheid mijn modem vervangen (nu cisco-linksys wag54g2) doch dezelfde problemen bleven. De helpdesk vertelde dat mijn lijn echter bij geen migratie betrokken is (zoals bij dommel/scarlet het geval zou zijn).
Contact genomen waarna men mij vlot op 10mbit overzette, echter de problemen bleven. Modem synced tevens ook op 9999kb dus geen verschil.
Men heeft me dan een dag op 6mbit gezet, wat zoals verwacht compleet stabiel was. Ik was echter niet tevreden van die grote stap terug (15mbit->6mbit) en momenteel steek ik terug op een 10mbit profiel dat enigzins stabiel lijkt (op dit tijdstip toch).
Chapeau voor dxadsl tevens dat zo snel & flexibel hierin zijn.
Ik weet sinds ik hier adsl heb dat mijn lijnwaarden een randgeval zijn (2.2km van centrale) maar wat me nu opvalt is dat de up&downwaarden sterk verschillen. Vroeger was dit niet het geval. Iemand enig idee wat hierachter kan zitten? Attenuation vroeger was 2x 31dB bv. Ik heb de binnenbekabeling nagekeken en tevens dezelfde waarden gemeten waar de kabel uit de grond komt dus dat valt al uit te sluiten.
Zijn er tevens nog mensen in de buurt van Heverlee die de laatste week problemen hadden (al dan niet dxadsl)?
Code: Selecteer alles
DSL Mode: ADSL2+
DSL Channel: 64
DSL Upstream Rate: 1021200
DSL Downstream Rate: 9994900
Down up
DSL Noise Margin: 11.5 dB 7.20 dB
DSL Attenuation: 14.5 dB 40.0 dB
DSL Transmit Power: 20.3 dBm 12.3 dBm

Last Result:
Download Speed: 8607 kbps (1075.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 874 kbps (109.3 KB/sec transfer rate)