signaalverschillen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fb01
Starter
Starter

Ik heb sinds vorig jaar dxadsl. Bij de aansluiting heeft men het 20mbit profiel aangepast naar een 15mbit profiel en sindsdien heb ik zo'n 8 tal maanden stabiel internet gehad. Mijn modem (toen smc barricade 7904bra2) verlaagde zelf de sync echter wel naar iets van 9999 kb.

De afgelopen week (toevallig ook na dat bericht van belgacom dat ze internetproblemen gekend hadden) was mijn lijn heel onstabiel.
Modem begon voortdurend opnieuw ip aan te vragen. Wegens de onweders van vorige week heb ik voor alle zekerheid mijn modem vervangen (nu cisco-linksys wag54g2) doch dezelfde problemen bleven. De helpdesk vertelde dat mijn lijn echter bij geen migratie betrokken is (zoals bij dommel/scarlet het geval zou zijn).

Contact genomen waarna men mij vlot op 10mbit overzette, echter de problemen bleven. Modem synced tevens ook op 9999kb dus geen verschil.
Men heeft me dan een dag op 6mbit gezet, wat zoals verwacht compleet stabiel was. Ik was echter niet tevreden van die grote stap terug (15mbit->6mbit) en momenteel steek ik terug op een 10mbit profiel dat enigzins stabiel lijkt (op dit tijdstip toch).
Chapeau voor dxadsl tevens dat zo snel & flexibel hierin zijn.

Ik weet sinds ik hier adsl heb dat mijn lijnwaarden een randgeval zijn (2.2km van centrale) maar wat me nu opvalt is dat de up&downwaarden sterk verschillen. Vroeger was dit niet het geval. Iemand enig idee wat hierachter kan zitten? Attenuation vroeger was 2x 31dB bv. Ik heb de binnenbekabeling nagekeken en tevens dezelfde waarden gemeten waar de kabel uit de grond komt dus dat valt al uit te sluiten.

Zijn er tevens nog mensen in de buurt van Heverlee die de laatste week problemen hadden (al dan niet dxadsl)?

Code: Selecteer alles

DSL Mode:            ADSL2+
DSL Channel:         64
DSL Upstream Rate:   1021200
DSL Downstream Rate: 9994900

Down         up    
DSL Noise Margin:    11.5 dB      7.20 dB
DSL Attenuation:     14.5 dB      40.0 dB
DSL Transmit Power:  20.3 dBm     12.3 dBm
AfbeeldingAfbeelding
Last Result:
Download Speed: 8607 kbps (1075.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 874 kbps (109.3 KB/sec transfer rate)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zit in mechelen heb iets gelijkaardig meegemaakt

modem syncte op 9mbit zonder probleem na maanden (6-8, geen idee) begon het ineens te syncen op 5mbit
technieker langsgeweest (niet van belgacom) conclusie: zeker geen binnenbekabeling probleem.

Belgacom MOEST langskomen, is niet langsgekomen heeft bericht achtergelaten dat uit centrale alles in orde is dus hij komt niet. Dus hij heeft niks gedaan. Ik was toen niet thuis dus ik weet niet wat oorzaak is maar ik sync terug op 8-8,5 mbit (lager maja) zonder enige reden.

Heb naar dxadsl gebeld ze wisten het ook ni goe hun raad was: afblijven zolang het werk.

Nog eigenaardig: ik zit vrij dicht bij centrale. In begin hadden ze mij gezegd dat 15mbit zo goed als zeker haalbaar is. Bleek niet het geval en ze konden geen probleem vinden. Meeting uit centrale zei dat ik moest 18 ofzo kunnen halen. Technieker van dxadsl zei geen probleem binnen. Die van belgacom zijn koppige mannen, gaan naar centrale zeggen dat ze garanderen 4mbit en die wordt gehaald dus verder werken ze niet. Ze hebben in totaal al 3 keer uitdrukkelijke vraag van dxadsl dat ze moeten bij MIJ komen kijken GENEGEERD.

Ik heb ook 2 keer zelfde technieker van dxadsl gehad (werk voor 3de bedrijf die blijkt eigenlijk voor alle providers werk doen. Dus hij kent er wel iets van) die zeker was dat het aan centrale ligt.

In het kort Zowat iedereen weet dat probleem zich in de centrale bevindt maar belgacom doet niks omdat 4mbit wordt gehaald.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nu sync ik op 10mbit down en 600kbit up
zomaar 2mbit verschil
Download Speed: 8555 kbps (1069.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 519 kbps (64.9 KB/sec transfer rate)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”