welke versie simcards levert base?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik zou een supersim/magicsim willen kopen om 2 providers op 1 kaart te zetten.

Overal lees ik dat enkel v1 ondersteund wordt.....

Iemand hier ervaring mee?

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthr ... 918&page=4

er zit wel een groot gevaar bij, dat de kaart blokkeert, door het constant uitlezen (om de Ki & IMSI code te weten te komen)

Support for 12 different provider names on the same card

-It supports 32k and 64k GSM Sim card
-Supports for 12 different provider names on the same card
-Save up to 12 different Sims to this super Sim card
The entire decryption and compatibility to comp128 v1*******

* The product is valid only for GSM SIM COMP128-V1/GSM SIM MoU A3 A8 ciphering algorithm
320i
Elite Poster
Elite Poster

Ik wist niet dat dit in België überhaupt al mogelijk was.
In landen als DE kan het wel, daar kan je bvb ook makkelijker telefoons vinden met dual sim mogelijkheid als hier.
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Wellicht geen direct antwoord op je vraag, maar ik zat ook met het idee om 2 SIMkaarten te combineren.

Ik heb vandaag een magicsim 23e generatie uitgeprobeerd, de cut-versie (besteld bij yagoda.nl)

Afbeelding

in combinatie met:

GSMtoestel: Nokia 5220 Xpressmusic
SIMkaarten: 1 Carrefour mobile als 'SIM1' met nummer 04xxxxxxxx, 1 Simyo als 'SIM2' met nummer 04yyyyyyyy

STAP1: ZONDER magicsim (dus elke simkaart apart eens proberen)

Melding SIM1: Carrefour Mobile, sterkte ontvangstsignaal 4 streepjes
Melding SIM2: Simyo, sterkte ontvangstsignaal 4 streepjes

STAP2: MET magicsim, 'cut' versie (= uitknippen van de chip uit de SIMkaart)

Het was een beetje priegelen, maar het paste.

Na het aanschakelen en ingeven van de PIN van SIM1 komt het volgende op het scherm: BASE :!:, sterkte ontvangstsignaal 4 streepjes.
Het oproepnummer 04xxxxxxxx verscheen bovenaan in beeld.

Het menu van de magicsim staat bij mijn toestel op dezelfde plaats waar Pay&Go gebruikers het Pay&Go menu vinden.

Gebeurtenissen bij het overschakelen van SIM1 > SIM2 > SIM1 met een GEVULD adresboek op beide SIMs:
1) Melding: "SIM2 niet gereed". Dit ligt wellicht aan het feit dat ik een uitgebreid adresboek op SIM2 heb staan, waardoor het lang duurt om die in te laden, alleszins te lang voor het magicsim-programma om dus bij het overschakelen deze foutmelding te geven.
2) Desondanks verschijnt een kleine 5 seconden later de melding om de PIN van SIM2 in te geven
3) Hierna verscheen de melding 'Geen service' op de plaats waar normaal de naam van de operator zou moeten staan. Nochtans was sms'en sturen en ontvangen, bellen en gebeld worden geen probleem. Beter is het dus deze melding te negeren en te kijken naar het icoontje dat de signaalsterkte weergeeft. Zodra er verbinding is met de operator staan er hier streepjes (in dit geval bij SIM2 signaalsterkte 4 streepjes)
4) Het terugschakelen van SIM2 naar SIM1 verliep analoog volgens bovenstaande 1 2 3. Eens terug bij SIM1 stond er terug 'Geen service', signaalsterkte 4 streepjes. Ook nu was sms'en sturen en ontvangen, bellen en gebeld worden geen probleem.

Gebeurtenissen bij het overschakelen van SIM1 > SIM2 > SIM1 met een LEEG adresboek op beide SIMs:
1) melding om de PIN van SIM2 in te geven
2) Naam operator: BASE :!: signaalsterkte: 4 streepjes. Sturen en ontvangen, bellen en gebeld worden geen probleem.
Het oproepnummer 04yyyyyyyy verscheen bovenaan in beeld.
3) Het terugschakelen van SIM2 naar SIM1 verliep analoog volgens bovenstaande 1 2. Eens terug bij SIM1 stond er 'Geen service', signaalsterkte 4 streepjes. Ook nu was sms'en sturen en ontvangen, bellen en gebeld worden geen probleem.

- Ik heb nog niet geprobeerd om mobiel te internetten met de geknipte simyokaart ... (toestel is er ook niet echt geschikt voor)
- Ook kan ik nog niets vertellen over de energiezuinigheid, maar de 23e generatie zou volgens de fabrikant geen extra aanslag op je batterij mogen plegen, dit in tegenstelling tot vorige generaties.

Conclusie: het werkt (bij mij toch), maar let niet op de schoonheidsfoutjes
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

satsurfer schreef:Ik zou een supersim/magicsim willen kopen om 2 providers op 1 kaart te zetten.

Overal lees ik dat enkel v1 ondersteund wordt.....

Iemand hier ervaring mee?

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthr ... 918&page=4

er zit wel een groot gevaar bij, dat de kaart blokkeert, door het constant uitlezen (om de Ki & IMSI code te weten te komen)

Support for 12 different provider names on the same card

-It supports 32k and 64k GSM Sim card
-Supports for 12 different provider names on the same card
-Save up to 12 different Sims to this super Sim card
The entire decryption and compatibility to comp128 v1*******

* The product is valid only for GSM SIM COMP128-V1/GSM SIM MoU A3 A8 ciphering algorithm
Van proximus ben ik zeker dat het v1 niet meer gebruikt.
Heb zelf geprobeerd die te klonen en kaart was naar de klote. (2005)

Ik heb een samsung SGH-D980, een dualsim gsm, heeft het voordeel dat ge op de twee nummers tegelijkertijd bereikbaar bent.
Dit is niet het geval met supersim/magicsim
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”