problemen met draadloos netwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo ,
sinds gisteren heb ik een zeer vervelend probleem met mijn draadloze netwerkverbinding .
Ik zal de situatie even schetsen . Heb thuis een goldshake van telenet inclusief draadloos accespoint en switch .
Met mijn vaste desktop pc surf ik draadloos , nooit problemen mee gehad .
Heb twee dagen geleden een laptop gekocht voor mijn dochter nml een Sony Vaio met ingebouwde draadloze netwerkkaart van Intel .
De configuratie en installatie ging zonder problemen en had de eerste dag geen enkel probleem met draadloos surfen . Overal in huis en in de tuin had ik een goede verbinding .
Sinds gisteren zijn de problemen echter begonnen . Tijdens het surfen op de laptop krijg ik regelmatig de foutmelding : DE NETWERKLINK WERD ONDERBROKEN TIJDENS HET ONDERHANDELEN OVER DE VERBINDING ,DE VERBINDING MET DE SERVER WERD GEHERINITIALISEERD TIJDENS HET LADEN VAN DE PAGINA .Om dit opgelost te krijgen moet ik de verbinding met mijn draadloos netwerk verbreken en daarna terug connecteren .
Het vreemde is dat als ik ga kijken in het netwerkcentrum in vista er nog wel degelijk verbinding is .
Ik gebruik firefox en windows vista home edition op de laptop .
Volgens de beschrijving van de goldshake kan ik gelijktijdig met 2 computers surfen . Heb ook nog een xbox 360 die draadloos is maar deze staat altijd af dus denk niet dat daar de oorzaak ligt .
Kan iemand mij hier mee helpen of enkele tips geven , deze zijn zeker welkom . Zouden er misschien problemen kunnen zijn met de IP adressen .Of geeft telenet misschien een ip adres aan mij desktop en 1 aan mijn xbox 360 ?
Alvast bedankt .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Zouden er misschien problemen kunnen zijn met de IP adressen .Of geeft telenet misschien een ip adres aan mij desktop en 1 aan mijn xbox 360 ?
In princiepe niet, eens je een IP-adres hebt verlies je dat nooit tov. een andere PC (behalve als je natuurlijk je PC afzet voor een tijdje).

Die er eerste één vragen zullen er eerst één krijgen... als je dus je PC en XBOX eerst opzet (maar je schreef dat die altijd afstond ?) zullen die eerst een IP-adres krijgen... maar dan zou je tweede PC niet werken.

Best is gewoon een router aan te schaffen... zo kan je met een onbeperkt aantal PC's/consoles het net op.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben hier ondertussen wat aan het testen geweest en ook op andere fora aan het zoeken gegaan en blijkbaar zou het ook aan de antivirussoftware kunnen liggen .
Heb op beide pc's nod32 versie 4.0 staan . Voor te testen heb ik mijn antivirus even afgezet op de laptop en het probleem is ondertussen niet meer voorgevallen .
Misschien is dit ergens een instelling in de antivirussoftware ?
Heb ook nog naar de technische ondersteuning van telenet gebeld en daar is blijkbaar alles ok . Ze hebben een modemtest gedaan en wisten mij ook te vertellen dat ik 2 ip adressen kreeg .
Zijn er misschien ook mensen die met nod32 deze problemen hebben ondervonden . Dit is de eerste keer dat dit voorvalt . Gebruik het al bijna 2 jaar op mijn vaste pc en daar wekt het perfect .
Anders moet ik bij wijze van test eens een ander antivirus programma installeren en zien of het daar ook bij voorvalt .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:Misschien is dit ergens een instelling in de antivirussoftware ?
Sommige antivirus software blokeerd ook de DHCP renew requesten... geen idee hoe en wat je in NAV kan instellen, maar je kan altijd proberen met poorten 67 en 68 UDP en TCP open te zetten.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ondertussen norton antivirus geïnstalleerd maar daarnet toen ik verbinding wou maken kreeg ik weer dezelfde foutmelding.
Als ik de verbinding verbreek en terug connectie maak gaat het weer wel .
Nog mensen met hetzelfde probleem ? :|
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:Als ik de verbinding verbreek en terug connectie maak gaat het weer wel .
Schakel eens eerst die spullen uit... en controleer dan eens of je het nog hebt voor je zomaar andere software gaat installeren.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ben ondertussen bezig met updates van windows te installeren waaronder servicepack 1 , deze staan er nog niet op aangezien het een nieuwe laptop is .
Daarstraks was ik even aan het surfen met internet explorer 8 , plotseling geen verbinding meer . Ik heb toen de link naar oplossingen zoeken genomen en daar stond 'automatische nieuwe ip instellingen voor netwerkadapter draadloze netwerkverbinding ophalen'.
Nu werkt het weer wel , lijkt mij blijkbaar toch ergens dat hij mij geen ip adres doorstuurt .
Mijn draadloze netwerkkaart is een intel wifi link 5100 agn .
Als het na de automatische windows updates nog niet in orde is ga ik een draadloze router van Dlink kopen in de pc shop .
De vaste pc die ook draadloos surft geeft geen problemen . :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:Ik heb toen de link naar oplossingen zoeken genomen en daar stond 'automatische nieuwe ip instellingen voor netwerkadapter draadloze netwerkverbinding ophalen'. Nu werkt het weer wel , lijkt mij blijkbaar toch ergens dat hij mij geen ip adres doorstuurt .
Als je geen IP-adres zou krijgen dan zou het initieel ook niet werken... het is gewoon iets dat de DHCP renew blokkeerd.
fieldoxide schreef:Als het na de automatische windows updates nog niet in orde is ga ik een draadloze router van Dlink kopen in de pc shop.
Zo impulsief... tracht toch eerst eens je probleem op te lossen... als dit een probleem is van bijvoorbeeld je antivirus ga je nog veel nieuwe routers mogen kopen :roll:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Heb het access point volledig gereset . Netwerk verwijderd , alles terug geconfigureerd .
Windows vista vroeg me nu wel op de laptop welk soort netwerk het was en nu staat er effectief een 'huisje ' bij het netwerk , dit was eerst niet zo .
Ga nu even surfen en zien of de problemen verdwenen zijn .
Anders moet ik meer info zoeken over die DHCP renewal .
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Had mij bij de overstap van Dommel naar scarlet een linksys wag54g2 gekocht,modem en router in een.Echter bleef ook regelmatig klooien met het draadloos netwerk.Op eerste verdiep stond modem,op begane grond laptop.Soms had ie even bereik,soms kon ie het modem helemaal nie vinden.
Nu ben ik terug gegaan naar de winkel en modem omgeruild.
Werkt nu uitstekend,continue bereik,alleen nie als de magnetron aanstaat :P ,dan valt mijn verbinding zo goed als weg.
Live life to the Max
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:alles terug geconfigureerd
Ook je antivirus tijdelijk verwijderd ?
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Heb voor de moment mijn access point er tussen uitgehaald en een draadloze router DLINK DIR-615 geplaatst .
Als ik daar naar de logging kijk blijkt dat er af en toe iets mis gaat met de DHCP renewal .
Daarnet had ik zo wel op de vaste als op de laptop geen verbinding .
Heb dan een reboot gedaan van de router en blijkbaar gaat alles nu terug .
Die DHCP renewal heeft dat niet iets te maken met een renewal van je ip adressen ?
Antivirus gewoon laten opstaan .
OP de vast pc staat er NOD 32 versie 4.00 en op de laptop een trial van Mcafee Internet security 2009 , deze zat gratis op de Sony Vaio laptop die ik vorige week gekocht heb.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

fieldoxide schreef:Die DHCP renewal heeft dat niet iets te maken met een renewal van je ip adressen ?
DHCP deelt (onder andere) IP adressen uit ja.
Afbeelding
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen sinds ik de draadloze router heb geplaatst gaat alles beter .
probleem is nog wel niet volledig opgelost . Heb mijn router vandaag en gisteren moeten resetten .
Vista gaf wel de verbinding aan maar kon geen connectie maken met internet .
Heb bij de draadloze netwerkadapter nu zelf de DNS configuratie ingegeven ipv automatisch . (De volgende DNS server instellingen gebruiken ).
Ik blijf verder zoeken waar het probleem zich stelt .
Het vreemde blijft dat het tot vorige week perfect werkte . De enige verandering is dat ik nu een laptop heb aangeschaft .Dacht eerst dat het daar aan lag maar de connectie valt zelf uit als de laptop niet aanstaat .
Er is zelf een technieker van telenet langsgeweest en deze heeft het probleem ook gezien maar wist niet wat de oorzaak was . Had dit nog nooit gezien bij een klant . Ging het wel doorgeven maar ondertussen blijf ik met de miserie zitten .
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Denk dat het probleem van de baan is .
Heb op het tik forum een onderwerp gevonden waaruit blijkt dat er nog mensen met het probleem zaten .
Deze hebben vanaf nu 'open dns ' gebruikt , er zouden problemen zijn met de dns servers van telenet bij sommige mensen .
Heb zelf nu ook open dns geinstalleerd op mijn draadloze router en tot hier toe werkt alles naar behoren .
Hopelijk blijft dit nu zo .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:Heb zelf nu ook open dns geinstalleerd op mijn draadloze router en tot hier toe werkt alles naar behoren .
Ik zie in de verste verte geen verband, laat staan dat het iets zou oplossen.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=11413

Hierboven een link naar het forum van Tik . Ik herken hier mijn probleem ook in .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=11413

Hierboven een link naar het forum van Tik . Ik herken hier mijn probleem ook in .
Ik bedoel maar dat het dan los moet staan van wireless of niet... met een vaste verbinding zou het dan ook fout moeten gaan.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
fieldoxide schreef:http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=11413

Ik bedoel maar dat het dan los moet staan van wireless of niet... met een vaste verbinding zou het dan ook fout moeten gaan.
Daar kan ik geen confirmatie over geven . Mijn 2 pc's zijn draadloos .
Tot hier toe sinds toepassing van 'open dns ' geen problemen meer gehad .
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

FIELDOXIDE, JE HOEFT NIET ALTIJD TE SCHREEUWEN HOOR. Ik denk dat de meeste nog steeds voldoende horen, en ik kan al zeker voor mijn eigen spreken want ik heb vorige week nog een gehoortest laten doen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gr4vity schreef:FIELDOXIDE, JE HOEFT NIET ALTIJD TE SCHREEUWEN HOOR. Ik denk dat de meeste nog steeds voldoende horen, en ik kan al zeker voor mijn eigen spreken want ik heb vorige week nog een gehoortest laten doen ;)
zet uw speaker wat lager :twisted:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

gr4vity schreef:FIELDOXIDE, JE HOEFT NIET ALTIJD TE SCHREEUWEN HOOR. Ik denk dat de meeste nog steeds voldoende horen, en ik kan al zeker voor mijn eigen spreken want ik heb vorige week nog een gehoortest laten doen ;)
Ik schreeuw toch niet , ik post hier gewoon een probleem dat ik had en mijn bevindingen hier omtrent .
Daar is toch geen probleem mee , waar dient een forum anders voor . :?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Wanneer je iets post in hoofdletters wordt dat aanzien als SCHREEUWEN. En tegen elkaar schreeuwen HOORT NIET OP DIT FORUM.

Hehe, dat lucht op 8)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Uzzi schreef:Wanneer je iets post in hoofdletters wordt dat aanzien als SCHREEUWEN. En tegen elkaar schreeuwen HOORT NIET OP DIT FORUM.
Mis ik iets?

De enige plaats waar de TS hoofdletters gebruikt is in zijn eerst post.
Ondertussen heeft Sub Zero, crew member, al een antwoord gegeven en dan komt daar als een duiveltje uit een doosje gr4vity.

Maar ja, sommige mensen staan nu eenmaal graag in de belangstelling.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Astralon schreef:Mis ik iets? De enige plaats waar de TS hoofdletters gebruikt is in zijn eerst post.
Ik was eigenlijk ook niet echt mee, temeer daar het eerder als een vorm van quote was gebruikt.

Misschien kan een mod gans deze rommel gewoon deleten...
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:Wanneer je iets post in hoofdletters wordt dat aanzien als SCHREEUWEN. En tegen elkaar schreeuwen HOORT NIET OP DIT FORUM.

Hehe, dat lucht op 8)
Was ik niet echt van op de hoogte , leer weer iets bij se . :wink:
de bedoeling was om de foutmelding gewoon in hoofdletters te plaatsen , niet meer als dat .
Zal in het vervolg niet meer 'schreeuwen ' . :lol:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Hey mensen ,
vervolg van mijn probleem . Dacht dat het nu wel zou opgelost zijn met 'open dns ' maar vergeet het maar ,.....
Ondertussen ben ik er wel achter gekomen wat ik kan doen om toch weer verbinding te hebben .
Vandaag en gisteren kreeg ik dus weer geen verbinding . Volgens de status van mijn draadloze dlink router was er wel verbinding .
Als ik dan in het status scherm van mijn dlink router DHCP release doe en daarna DHCP renew , wat volgens mij te maken heeft met vernieuwing van ip adressen geraak ik daarna terug wel op het internet . Dus daar zit het probleem .
Ik weet alleen niet goed hoe ik dit aan de mensen van telenet moet vertellen , ze zullen mij waarschijnlijk doorverbinden met hun technisch betaalnummer en daar gaan ze me weer vertellen dat er bij hun geen probleem is .
Zijn er nog mensen in het Leuvense die problemen ondervinden met de dhcp ?
Het vreemde vind ik nog steeds dat ik dit probleem 3 weken geleden nooit heb voorgehad en toen surfte ik met 1 desktop pc draadloos .
Sinds een tweetal weken geleden heb ik een laptop aangekocht . Heb een goldshake abonnement .
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Als het de router is die disconnect, dan heeft je PC of laptop er niks mee te maken.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Hier even een screenshot . De router geeft weer dat er een verbinding is als het gebeurt maar er is dan effectief geen verbinding .
Het probleem stelde zich ook voor met het accesspoint van dlink .

Afbeelding

Het werkt weer wel terug na dhcp release en renew .
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hier ook Telenet maar wel met een Cisco router en heb dit probleem niet.

1) Heb je de laatste firmware van je D-Link geinstalleerd? http://support.dlink.com/downloads/
2) Op welke waarde staat je DHCP Lease Time ingesteld?
Zie je enig verband tussen de tijd die hier vermeld is en de tijd die er verloopt tussen de problemen?
Eventueel deze tijd eens proberen verminderen (bijvoorbeeld 5 minuten) en dan kijken of het probleem vaker voorkomt.
Let op de DHCP server settings hebben niets te maken met de DHCP WAN client.
Bijlagen
DIR-615_DHCP_01.JPG
(14.69 KiB) 387 keer gedownload
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

dhcp lease time staat hier op 1500 ingesteld .
Ik heb ondertussen nog niet gekeken of er al een andere firmware beschikbaar is op de site .
Zal dit straks even toen nadat ik terug ben van mijn werk .
Er staat nog steeds de originele firmware op de router .

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Je zegt dat de DHCP Lease Time op 1500 staat maar je laat een afdruk zien van de MTU instellingen.
Geen foutje?
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding

Oeps , was een foutje van mij .
Hierboven het screenshot van de dhcp tijd .
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Heb je dan geen mogelijkheid om de DHCP lease time op Forever te zetten ?
staat hier bij mij op forever, router is een Belkin.
nog nooit een probleem gehad ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Vind dit niet direct terug in de software van de router .
Ik heb ondertussen wel een nieuwere firmware versie gevonden . ( versie 4.11 ) .
Heb deze zonet geinstalleerd .Zal het de komende uren en dagen opvolgen .
Hopelijk brengt dit soelaas . :frown: :frown:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb de thread ni gevolgd maar vaak forever=0
dus probeer op 0min te zetten
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Sinds de nieuwe firmware versie is het iets beter maar daarnet toch weer even geen internet .
Het herstelt zich wel heel snel .
Het vreemde is wel dat ik hier ploseling nu drie ip adressen toegewezen krijg .
Iemand hier enig idee over ?
Afbeelding

Zal mijn dhcp release time misschien eens op 1440 plaatsen zoals hier op het topic is te zien ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Is PC_van_Gunther jouw laptop?
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Is PC_van_Gunther jouw laptop?
Pc van Gunther is mijn desktop met draadloze netwerkkaart .
Pc van Laura is de laptop van mijn dochter , eveneens met draadloze netwerkkaart .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fieldoxide schreef:Het vreemde is wel dat ik hier ploseling nu drie ip adressen toegewezen krijg .
Iemand hier enig idee over ?
En nog vreemder dat je PC_Gunther een ander MAC adres krijgt/heeft ?

Misschien moet je dit in de settings van de PC eens vast zetten. Of heb je op die PC al eens een driver update gedaan ?
fieldoxide schreef:Zal mijn dhcp release time misschien eens op 1440 plaatsen zoals hier op het topic is te zien ?
Da's 1 dag... en vergeet niet dat renews gebeuren op 50% van de lease time (dus om de 12u in dit geval).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”