3CX pbx via linksys spa3102 naar belgacom skynet lukt niet
Geplaatst: 18 mei 2009, 13:42
Ik ben ondertussen een tijd geleden overgeschakeld van een standaard belgacom telefoon lijn naar voip. In eerste instantie had ik een aantal voip telefoon toestellen rechtstreeks gekoppeld naar WeePee.
Een tijdje geleden heb ik de free versie van de 3CX pbx software geïnstalleerd op een vmware virtuele computer. De telefoon toestellen gaan dan niet meer naar weepee maar naar de 3CX. Dit alles werkt zonder problemen.
Mijn problemen zijn begonnen met het wisselen van router. Eerst kon de weepee voip provider in 3CX zich niet meer registreren bij weepee (timeout bij registratie). Dan maar eens een andere provider geprobeerd, phonext in mijn geval. Dat ging iets beter maar goed is het toch niet.
Aangezien ik een adsl internet connectie gebruik van belgacom/skynet (dat is fysiek een andere lijn als mijn originele vaste lijn), was er ook nog de mogelijk om de telefoon connectie van de adsl lijn te gebruiken. Om dit technisch mogelijk te maken heb ik een linksys spa3102 gekocht en geconfigureerd zoals door 3CX aanbevolen. De spa3102 werkt goed binnen 3CX, ook binnenkomende gesprekken op de adsl lijn worden perfect geroute via 3CX naar mijn toestellen MAAR een uitgaand gesprek lukt me niet.
Als ik de hoor opneem en bel via de adsl pstn lijn, route 3CX de call perfect naar de spa3102 maar mijn softphone geeft onmiddelijk "call ended". Het lijkt als dat wanneer de spa3102 de hoorn afneemt, er iets mis is met de kiestoon.
Als ik op het internet zoek naar de instellingen van een spa3102, kom ik allerlei dingen tegen van "regional settings" maar nergens vind ik echt hoe dit voor België dient ingesteld te worden. Op link vind ik dat "impedence setting" op "150+830//72nF (Belgium)" moet staan maar dat kan je dan weer niet ingeven in het toestel.
Daarom mijn vraag: heeft iemand ervaring met de linksys spa3102 voor uitgaande gesprekken in België en de specifieke instellingen voor België?
Edit door Goztow: gelieve de rode kleur niet te gebruiken, die is voorbehouden aan moderators
Een tijdje geleden heb ik de free versie van de 3CX pbx software geïnstalleerd op een vmware virtuele computer. De telefoon toestellen gaan dan niet meer naar weepee maar naar de 3CX. Dit alles werkt zonder problemen.
Mijn problemen zijn begonnen met het wisselen van router. Eerst kon de weepee voip provider in 3CX zich niet meer registreren bij weepee (timeout bij registratie). Dan maar eens een andere provider geprobeerd, phonext in mijn geval. Dat ging iets beter maar goed is het toch niet.
Aangezien ik een adsl internet connectie gebruik van belgacom/skynet (dat is fysiek een andere lijn als mijn originele vaste lijn), was er ook nog de mogelijk om de telefoon connectie van de adsl lijn te gebruiken. Om dit technisch mogelijk te maken heb ik een linksys spa3102 gekocht en geconfigureerd zoals door 3CX aanbevolen. De spa3102 werkt goed binnen 3CX, ook binnenkomende gesprekken op de adsl lijn worden perfect geroute via 3CX naar mijn toestellen MAAR een uitgaand gesprek lukt me niet.
Als ik de hoor opneem en bel via de adsl pstn lijn, route 3CX de call perfect naar de spa3102 maar mijn softphone geeft onmiddelijk "call ended". Het lijkt als dat wanneer de spa3102 de hoorn afneemt, er iets mis is met de kiestoon.
Als ik op het internet zoek naar de instellingen van een spa3102, kom ik allerlei dingen tegen van "regional settings" maar nergens vind ik echt hoe dit voor België dient ingesteld te worden. Op link vind ik dat "impedence setting" op "150+830//72nF (Belgium)" moet staan maar dat kan je dan weer niet ingeven in het toestel.
Daarom mijn vraag: heeft iemand ervaring met de linksys spa3102 voor uitgaande gesprekken in België en de specifieke instellingen voor België?
Edit door Goztow: gelieve de rode kleur niet te gebruiken, die is voorbehouden aan moderators