Hoe werkt 3starsnet nu eigenlijk?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb al wat rondgekeken hier op het forum maar ik blijf toch met een vraag zitten ivm 3starsnet:

Wat ik ervan begrepen heb, is dat je je moet registreren bij 3starsnet en je kan dan je account opladen met een recharge voucher. Maar nu wordt er gevraagd op welk "recharge number" het geld gezet moet worden. Ik heb met 3starsnet gebeld en die zeiden me dat je eerst een nummer moet aankopen en dan pas kunt opladen. Maar ik heb geen nummer nodig want dat heb ik al via Belgacom discoveryline... bovendien heb ik gezien dat nummers bij 3starsnet 20 euro per jaar kosten.
Dus mijn vraag: klopt het allemaal wat ik hierboven gezegd heb en kan je 3starsnet ook gebruiken zonder nog eens een nummer bij hun te moeten aankopen? Als je hun site bekijkt, lijkt het alleszins toch dat je hun diensten ook kan gebruiken zonder een nummer te kopen. :roll:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Ik denk dat je altijd een nummer nodig hebt bij 3starsnet, om ze te kunnen gebruiken. Zeker als je ze dat vertelden aan de telefoon, zal het toch wel waar zijn.

Destijds was dit gratis, maar nu niet meer...

PS. Weepee kan je wel gebruiken zonder nummer, maar hun tarieven zijn toch wel duurder. Als je geen nummer nodig hebt, kan je misschien beter een betamax clone (bvb Nonoh.net) gebruiken?
Spink
Plus Member
Plus Member

Mmm, ok dat is dan toch iets om over te denken... 20 euro per jaar valt op zich wel mee natuurlijk, maar met zo'n betamax-kloon betaal je natuurlijk niks. Ik gebruik momenteel voipbuster, maar was eigenlijk op zoek naar iets degelijker. Kwaliteit moet betaald worden zeker. :wink:

Ik heb nog even op hun site gekeken en heb volgende 2 opties gezien: "nomadic voip number" en "geographical number". Link
Wat is het verschil tussen beide? Ze kosten beide 20 euro, dus welk is de meest interessante? Ik ben alleszins niet van plan mijn nummer te porten naar 3starsnet, dat mag gewoon bij BGC blijven.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Spink schreef:Mmm, ok dat is dan toch iets om over te denken... 20 euro per jaar valt op zich wel mee natuurlijk, maar met zo'n betamax-kloon betaal je natuurlijk niks.
Bij Weepee is het éénmalig 9,- euro voor een DID; dat is een niet te versmaden voordeel! Bij Betamax kan je geen nummers (meer) kopen.
Spink schreef:Ik gebruik momenteel voipbuster, maar was eigenlijk op zoek naar iets degelijker. Kwaliteit moet betaald worden zeker. :wink:
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de Betamax klonen tegenwoordig helemaal niet slecht meer.
Spink schreef:Ik heb nog even op hun site gekeken en heb volgende 2 opties gezien: "nomadic voip number" en "geographical number". Link
Wat is het verschil tussen beide? Ze kosten beide 20 euro, dus welk is de meest interessante? Ik ben alleszins niet van plan mijn nummer te porten naar 3starsnet, dat mag gewoon bij BGC blijven.
Een geografisch nummer is gekoppeld aan uw lokatie (je moet bewijzen dat je in die zone woont), terwijl een nomadisch ("zwervend") nummer niet aan een lokatie gekoppeld is. Als ik me niet vergis zijn de nomadische nummers in België altijd 02 of 03.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Edward Valckx schreef: Een geografisch nummer is gekoppeld aan uw lokatie (je moet bewijzen dat je in die zone woont), terwijl een nomadisch ("zwervend") nummer niet aan een lokatie gekoppeld is. Als ik me niet vergis zijn de nomadische nummers in België altijd 02 of 03.
Correctie. Lees: "Bij 3starsnet zijn de nomadische nummers altijd 02 of 03".
Ik denk dat dit louter toeval en een historische erfenis is: In het begin van hun bestaan had 3starsnet alleen nummers in de zones 02 en 03 (en konden ze dus geen geografische nummers uitgeven).
Bij WeePee zijn alle nummers nomadsich, met uitzondering van de nummers die naar WeePee geporteerd worden).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Spink
Plus Member
Plus Member

Een nomadisch nummer is dus het interessantste neem ik aan. Als ik het goed begrijp is het geografische gekoppeld aan de plaats waar je woont, dus bij verhuis heb je een probleem. Bij een nomadisch gebruik je het waar je wil?

Maar als ik mijn Belgacom nummer zou willen behouden en gebruiken is dat geen probleem? Ik betaal dan wel bij 3starsnet voor een nummer dat ik niet gebruik... Het zou allemaal anders liggen als raw copper eens wat goedkoper zou worden. Dan kon ik het 3starsnummer gebruiken en zou het voordeliger zijn dan nu die discovery line.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

de betamax clonen kosten minimaal 11,60 euro(10 euro belkrediet; +16% btw) en zijn resp 6 tot 9 maand geldig (de freetime :-) ?
ik heb perfect een 051 nr voor 9euro bekomen bij Weepee... geen portering... en dan voor 25 euro belkrediet
bij 3stars is het 15 euro per jaar minimaal; 20 euro evt voor portering
bij weepee krijg je gratis fax (ontvangen & versturen) ... bij 3stars betaal je hiervoor 60 euro/jaar
bij beiden is voicemail in email attachment en callerid gratis...
bij Telenet/Belgacom moet je nog steeds inbellen voor je voicemail (als je aan't bellen bent krijgt de 2de automatisch voicemail);
en callerid kost 2,5euro/maand extra bij telenet/belgacom/tele2
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Spink schreef:Een nomadisch nummer is dus het interessantste neem ik aan. Als ik het goed begrijp is het geografische gekoppeld aan de plaats waar je woont, dus bij verhuis heb je een probleem. Bij een nomadisch gebruik je het waar je wil?.
Eens je het nummer hebt, kan je het meenemen na verhuis, er wordt later niet meer gecheckt of je nog altijd op hetzelfde adres woont.
Het enige echte onderscheid tussen een geografsich nummer en een nomadsich nr zijn de Hulpdiensten. Bij nomadsiche nummers is er geen fysiek adres gekoppeld aan het telefoonnummer (net zoals bij een GSM), bij een echt geografsich nummer is er wel een adres (die door de Operator doorgegeven wordt aan de Hulpdiensten).
Vandaar dat via een WeePee nomadisch nummer de hulpdiensten gewoon niet kunnen gebeld worden.

In sommige landen (vb Duitsland) worden de VOIP operators verplicht om toegang tot de hulpdiensten aan te bieden. Op http://www.sipgate.de kan je zelf aanstippen of je wel of niet toegang tot de Hulpdiensten wil. Het is dan wel de verantwoordelijkheid van de gebruiker om het adres up-to-date te houden (via je login op de website). Bijvoorbeeld bij verhuis, vakantie, zakenreis ... zodat bij noodoproepen geen hulp uitgestuurd wordt naar het verkeerde adres. De noodoproep wordt dan ook doorverbonden met de noodcentrale die voor jouw gebied verantwoordelijk is (Als je aangegeven hebt dat je het nummer gebruikt vanuit Frankfurt, wordt je oproep niet doorgeschakeld naar de 112 in Hamburg, omdat je toevallig een 040 nummer hebt)

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Spink schreef:Het zou allemaal anders liggen als raw copper eens wat goedkoper zou worden.
Bij Scarlet kost raw copper 5,- euro; dat is toch niet meer zoveel?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

philippe.deleye schreef:Bij nomadsiche nummers is er geen fysiek adres gekoppeld aan het telefoonnummer (net zoals bij een GSM), bij een echt geografsich nummer is er wel een adres (die door de Operator doorgegeven wordt aan de Hulpdiensten).
Vandaar dat via een WeePee nomadisch nummer de hulpdiensten gewoon niet kunnen gebeld worden.
Philippe.
mijn 2 "02" gratis nomadische nummers kun je perfect in Izegem terugvinden in de Witte Gids...
www.wittegids.be
of de papieren editie van West-Vlaanderen...
Yes ik heb Brussel geannexeerd :-)
good riddens :-)))
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

skynetbbs schreef:de betamax clonen kosten minimaal 11,60 euro(10 euro belkrediet; +16% btw) en zijn resp 6 tot 9 maand geldig (de freetime :-) ?
Maak daar maar 3 of 4 maanden van (90 of 120 freedays, zie bvb hier bij Justvoip). Daarna kan je het resterende krediet wel nog opbellen aan de geldende tarieven.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Spink
Plus Member
Plus Member

Edward Valckx schreef:
Spink schreef:Het zou allemaal anders liggen als raw copper eens wat goedkoper zou worden.
Bij Scarlet kost raw copper 5,- euro; dat is toch niet meer zoveel?
Idd, valt goed mee... maar dan moet ik wel weer van provider veranderen en heb daar nu niet direct zin in. Bij EDPnet (huidige provider) vragen ze nog altijd meer voor de raw copper dan de kostprijs van de discovery line. Niet echt interessant dus.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”