WeePee Nomadisch nummer i.s.m Betamax mogelijk?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Dag Iedereen.

WeePee nomdische geeft nummers aan voor 9€ las ik hier.
(wow, zonder maandelijkse kost)

Aan een dergelijke prijs zou ik er ook graag eentje willen kopen.
Echter ik heb hier nog een vraagje over:

- Kan je hun nomadisch nummer ook gebruiken in combinatie met een Betamax account?
M.a.w kan je alle oproepen op je WeePee nomadisch nummer "bvb 0123456789" laten doorsturen naar
je eigen SIP adres/account bvb: [email protected].
(reden: ik kan maar één SIP account registreren in mijn ATA)

- Hebben zij een control panel waar je kan instellen wat je wil doen met je nummer?
*edit* *vraag over telefoonkost verwijderd, antwoord al gevonden*

Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord!
S.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

hangt af van weepee. ik heb ooit een nomadisch nummer gehad bij Terrasip en op hun website kon je dat nummer gewoon mappen (linken naar) aan je betamax account. In mijn geval was dat een voipbuster account. Het mappen bij Terrasip moest wel degelijk op hun website gebeuren.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
vasonline
Pro Member
Pro Member

Jack Daniels schreef:hangt af van weepee. ik heb ooit een nomadisch nummer gehad bij Terrasip en op hun website kon je dat nummer gewoon mappen (linken naar) aan je betamax account. In mijn geval was dat een voipbuster account. Het mappen bij Terrasip moest wel degelijk op hun website gebeuren.
Dag Jack,

Bedankt voor de snelle reactie.
Iemand met een WeePee nomadisch nummer die kan bevestigen of je op hun website het nummer
kunt mappen naar een betamax (of andere) account?

Groetjes,
S.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

vasonline schreef:
Jack Daniels schreef:hangt af van weepee. ik heb ooit een nomadisch nummer gehad bij Terrasip en op hun website kon je dat nummer gewoon mappen (linken naar) aan je betamax account. In mijn geval was dat een voipbuster account. Het mappen bij Terrasip moest wel degelijk op hun website gebeuren.
Dag Jack,

Bedankt voor de snelle reactie.
Iemand met een WeePee nomadisch nummer die kan bevestigen of je op hun website het nummer
kunt mappen naar een betamax (of andere) account?

Groetjes,
S.
van it-er gehoord dat het gaat (systeempje met asterix).
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:van it-er gehoord dat het gaat (systeempje met asterix).
Hoe dan? Ik zie in de GUI van WeePee niet meteen mogelijkheden om hun nummer te koppelen aan de Betamax-account.

't Is niet meteen voor mezelf, mijn toestel ondersteunt meerdere SIP-providers (dmv. gateways), maar het kan altijd handig zijn om weten.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

vasonline schreef: Iemand met een WeePee nomadisch nummer die kan bevestigen of je op hun website het nummer kunt mappen naar een betamax (of andere) account?
Neen. Je kan alléén doorverbinden:
1. naar een ander telefoonnummer (brengt inkomsten)
2. naar de voicemail (vocie bericht wordt doorgestuurd als een e-mail attachment)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vasonline
Pro Member
Pro Member

philippe.deleye schreef:
vasonline schreef: Iemand met een WeePee nomadisch nummer die kan bevestigen of je op hun website het nummer kunt mappen naar een betamax (of andere) account?
Neen. Je kan alléén doorverbinden:
1. naar een ander telefoonnummer (brengt inkomsten)
2. naar de voicemail (vocie bericht wordt doorgestuurd als een e-mail attachment)
Philippe.
Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Als ik het goed begrijp: als je een telefoonummer van WeePee wil combineren met Betamax gebruik je best een Fritzbox of ATA waarin je meerdere SIP accounts kan op instellen (één van WeePee en een van Betamax)

Groetjes,
S.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

vasonline schreef:Als ik het goed begrijp: als je een telefoonummer van WeePee wil combineren met Betamax gebruik je best een Fritzbox of ATA waarin je meerdere SIP accounts kan op instellen (één van WeePee en een van Betamax)
Inderdaad, da's ook de manier waarop ik het hier geïmplementeerd heb: WeePee ingesteld als SIP-account die registreert (vereist zodat WeePee weet naarwaar inkomende gesprekken gestuurd moeten worden) en verschillende (momenteel 2) Betamax-klonen als gateways (Betamax vereist geen registratie op hun netwerk, toch niet om uit te bellen).
Het is zelfs mogelijk om je WeePee-nummer mee te sturen als CallerID met je Betamax-gesprekken. Hiervoor volg je dezelfde procedure als voor een 'gewoon' vast nummer of GSM.
Computer(k)nul
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als je maar één SIP-account kan registreren zou je ook kunnen opteren om voxalot of mysipswitchte gebruiken. Hierbij heb je als het ware een online ATA waarin je verschillende SIP-accounts kan registreren. Op je eigen lokale ATA geef je dan de gegevens van je voxalot/mysipswitch account in. Ik heb het ooit eens eventjes geprobeerd met mijn bbox2 van Belgacom en dat leek toch te lukken (Weepee + 2 betamax klonen). Uiteindelijk ben ik toch maar terug naar mijn Fritzbox gegaan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Maglor schreef:Als je maar één SIP-account kan registreren zou je ook kunnen opteren om voxalot of mysipswitchte gebruiken.
IIRC dan zijn er soms problemen met de combinatie voxalot-betamax, i.c. het berekenen van de FreeDays (beperking van 300 minuten / IP-adres). Is dat ondertussen opgelost?
Computer(k)nul
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Oh, ik dacht dat dat enkel bij mysipswitch was en dat voxalot een soort overeenkomst had met betamax waarbij dit probleem niet gold? Ik kan me vergissen hoor want het is al maanden geleden dat ik het nog geprobeerd heb.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Maglor schreef:Oh, ik dacht dat dat enkel bij mysipswitch was en dat voxalot een soort overeenkomst had met betamax waarbij dit probleem niet gold?
Zou kunnen, maar om de zoveel tijd vliegt Voxalot er blijkbaar toch weer uit. Die 'overeenkomst' die ze met Betamax hebben is blijkbaar niet 'van harte'. 8)
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”