plotse vertraging ADSL ???

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
OscarTango

Ik zit een partijtje BF1942 te spelen, met een verbinding van 2.8 Mbps ( ja ,echt..geen 1,1 en ook geen 3.3, maar 2.8 )... plots krijg ik de waarschuwing "Connection Problems detected" en wordt ik van de server afgebonjourd...

Pc heropsgestart, want hij liep ook vast...en opnieuw verbinding maken met Skynet...geeft ie me 1.8 Mbps aan. Nog eens opgestart en weer 1.8...en daar zit ik nu aan vast. Ik heb hier thuis niets veranderd, ...ging helmaal vanzelf. Terwijl ik al meer dan een jaar aan 2.8 surf.

Dat gaat hier weer lang duren eer dat gefixt is...
Iemand tips ?...weetjes of er een probleem is bij Bgc ?...op de site zelf staat niks...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

'k Zou zeggen : gebruik de search knop eens op dit forum en dan ga je op de volgende antwoorden uitkomen :
- kijk binnenhuisinstallatie na
- kijk PC voor alle zekerheid maar eens na
- bel naar gratis Skynet helpdesk en laat je lijn eens nakijken

Vergeet niet : het machien heeft altijd gelijk :-)
Waarmee ik maar wil zeggen dat als je synchronisatie snelheid verlaagt, er altijd wel een reden zal zijn.

Suc6 - als je pech hebt, zul je het nodig hebben...
If you can't beat them, confuse them.
OscarTango

Hehe..ik had je stappen zelf al doorgenomen. Telefoon uitgetrokken, enkel de modem dus...met twee verschillende splitters...geen verandering.

Helpdesk gebeld. Door vriendelijke man ( Freddy ) geholpen...testjes gedaan. Geen beterschap. Er zouden vandaag mensen op gezet worden, en eventueel thuis langskomen.

Toen ik juist inlogde stond alles weer op 2.9 Mbps...hoera voor Belgacom. Zal wel iets foutgelopen zijn in de centrale, neem ik aan...

Merci voor de reactie... :-D
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Maar euhm... 2.9Mbps staat nog niet garant voor een stabiele lijn. Het moet 3.3 zijn. Bij 2.9 kan je lijn nog altijd uitvallen hoor. Maar ik denk dat je gewoon te ver van de centrale zit om 3.3 te halen. Dus je kan aan 2.9 blijven en hopen dat het niet te veel problemen met zich meebrengt. Ofwel terugschakelen naar 1.1Mbit. Je ziet maar.

Cheers
Afbeelding
OscarTango

Hmm...vanmorgen dus 2.9...kom ik vanavond thuis, briefje inde bus dat technieker is langsgeweest, maar ik was er niet. Ik nam aan dat alles opgelost was, en dat er dus geen technieker meer zou langskomen, maar blijkbaar toch.

Toen ik vanavond inlogde gaf ie weer 1.8 aan... en nu, 2.13, na uittrekken modem en opnieuw initialiseren weer 2.8...

Ik zit 4 km van de centrale...en lijn was niet 100 procent. Ik zit al een jaar op 2.8, dan 2.9...geen uitvallen nochtans. Gewoon constant ingelogd zonder problemen...ik heb even 3.3 gehad, na de upgrade van 1.1...maar na een tijdje viel dit terug naar 2.8. Gek he... maar goed, ik kan er mee leven. Download snelheden toch nog 290 Kb/sec, snel genoeg voor mijn surf/downloadgedrag.

Ik bel morgen terug, en zien dat ik dan thuisblijf als ze langskomen. :-)
OscarTango

Toch effe een pluim voor Belgacom... vanmorgen om 8.20 werd ik uit mijn slaap gewekt door Belgacom, met de vraag of er nog iemand moest langskomen. Ik zeg, doe maar... en een uur later ( net opgestaan ) stond de technieker aan de deur.

Bleek dat ik dus een erg slechte lijn had, met 7db ruis en iets wat 100 procent was ipv 30 procent ( weet ook niet meer wat ). Bleek dat er nog een tussencentrale staat tussen de centrale waar ik op zat en mijn huis.

De technieker is dan de lijn gaan aansluiten op die tussencentrale en nu is de lijn perfect. 3.3 Mbps en een downloadtest met als resultaat 336 Kb/sec ipv 226 zoals gisteren en de dagen daarvoor.

En kosteloos, aangezien de fout niet bij mijn in huis lag...leuke manier om de dag te beginnen, niet ? :-D
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

OscarTango schreef:Toch effe een pluim voor Belgacom... vanmorgen om 8.20 werd ik uit mijn slaap gewekt door Belgacom, met de vraag of er nog iemand moest langskomen. Ik zeg, doe maar... en een uur later ( net opgestaan ) stond de technieker aan de deur.
....
En kosteloos, aangezien de fout niet bij mijn in huis lag...leuke manier om de dag te beginnen, niet ? :-D

Vooral leuk dat jij kan opstaan om 9.20 :-( :lol:

Idd. goed van Belgacom... maarreh, waarom kon het (alweer) niet van de eerste keer een goede installatie zijn ?
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”