Belgacom steekt btw-verlaging in eigen zak
Geen voordeel voor klanten
Belgacom gaat een btw-verlaging op een aantal diensten voor digitale tv niet doorrekenen aan zijn klanten. Dat ontdekte technologienieuwsbrief 6 Minutes.
De prijs van Comfort View, een aantal functies uit Belgacom TV zoals pauzeren, terugspoelen en opnemen, blijft gelijk. Nochtans daalt de btw op deze producten vanaf 1 april van 21 procent naar 12 procent. Dat staat te lezen op de facturen die de abonnees deze maand in de bus krijgen.
Belgacom trekt de prijs zonder btw op van 1,61 naar 1,74 euro, bevestigt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. Belgacom steekt de btw-verlaging dus in eigen zak. Dat komt neer op een voordeel van tussen de vijftig- en honderdduizend euro per jaar. De consumenten halen geen voordeel uit de btw-verlaging.
Bron: www.zdnet.be
Belgacom steekt btw-verlaging in eigen zak
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Moesten ze die comfort view nu eens wat meer functionaliteit geven, dan vond ik dat nog niet zo erg! Maar al bij al zijn de mogelijkheden heel beperkt t.o.v. wat technisch mogelijk zou zijn. Elke week hetzelfde programma opnemen, telkens het programma met titel "xxx" opnemen, op eender welke post het uitgegeven wordt en eender op welk moment, als je een programma pauzeert, dan ook mogen zappen en als je teruggaat naar die post het gepauzeerde programma terug laten afspelen, enz.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Of achteraf de teveel opgenomen stukken er af kunnen knippen. Dat zou ik ook handig vinden...Goztow schreef:Moesten ze die comfort view nu eens wat meer functionaliteit geven, dan vond ik dat nog niet zo erg! Maar al bij al zijn de mogelijkheden heel beperkt t.o.v. wat technisch mogelijk zou zijn. Elke week hetzelfde programma opnemen, telkens het programma met titel "xxx" opnemen, op eender welke post het uitgegeven wordt en eender op welk moment, als je een programma pauzeert, dan ook mogen zappen en als je teruggaat naar die post het gepauzeerde programma terug laten afspelen, enz.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
De graai cultuur van de CEO's staat boven de belangen van de klantSpecial_K schreef:Ze zullen dat extra geld nodig hebben om hun nieuw lid in de RVB (Jo Cornu, ook CEO Agfa) te betalen.
On topic: vermits het eigenlijk om een tariefverhoging gaat kan iedereen zijn abo opzeggen.
en dat voor een bedrijf die reeds jaar na jaar miljoenen winst maakt met veel te dure producten. Maar het is dus blijkbaar nog altijd niet genoeg.
Laatst gewijzigd door Muziekbos 23 maa 2009, 18:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
De prijs van de packs is daarmee ook gestegen: van 50 naar 52,5 euro voor pack internet Go + TV. :s
Als ik het goed begrijp is Comfort view (opnemen + terugkeren in lopende uitzending) nu standaard inbegrepen en bij te betalen? Vroeger kostte dit 1,95 euro per maand.
edit: Ik kan comfort view in elk geval nergens meer deselecteren in de e-services.
Als ik het goed begrijp is Comfort view (opnemen + terugkeren in lopende uitzending) nu standaard inbegrepen en bij te betalen? Vroeger kostte dit 1,95 euro per maand.
edit: Ik kan comfort view in elk geval nergens meer deselecteren in de e-services.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Is dit geen koppelverkoop dan? ...TomG schreef:De prijs van de packs is daarmee ook gestegen: van 50 naar 52,5 euro voor pack internet Go + TV. :s
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
In principe krijg je het er gratis bij, tegelijkertijd verhogen ze hun maandelijkse prijs, ik zie daar geen koppelverkoop in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
In principe wel, al is dit bij Telenet al altijd standaard geweest. Ik heb mij vergelijkingske opnieuw bijgewerkt bij deze:gm123 schreef:Is dit geen koppelverkoop dan? ...TomG schreef:* knip * .

(klik voor groter)
(onder voorbehoud van fouten)
Is veranderd:
- Comfort view (terugspoelen en opnemen) was vroeger 1,95 euro/maand, is nu "gratis"
- Pack Internet Go + TV 2,5 euro duurder (netto resultaat: pack 0,55 euro duurder dus)
- Packs met internet + tv + iTalk zijn terug afgevoerd: ze bestonden niet toen ik huidige pack vorig jaar in augustus aanging, zijn dan even gelanceerd geweest en zijn terug afgevoerd. Vermelde prijzen = ten tijde dat ze bestonden. Leverde toen 0,5 euro voordeel per maand op tov mijn huidige formule.
- Kabel TV is flink duurder geworden: van 10,01 euro naar 13,33 euro per maand. Bron
Ik blijf het toch vervelend vinden dat Belgacom zo moeilijk doet omtrent packs (en dan maar reclame maken over "dat het goedkoper is als alles inbegrepen is"

Bij Telenet doen ze niet zo moeilijk. Adsl plus kan je zelfs in geen pack combineren.
Laatst gewijzigd door TomG 23 maa 2009, 19:28, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij Telenet heb je er extra voor moeten bijbetalen, 5 EUR per maand extra dacht ik. Nadien is het basis geworden, je moest het wel zelf aanvragen.