Heeft er iemand ervaring met folden in een VM onder Hyper V?
Ik wil graag mijn Win Server 2003 upgraden naar 2008 met Hyper V.
Kan ik dan mijn VMware virtual machines importeren in Hyper V?
Folden in VM onder Hyper V
-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
In principe is dit geen probleem. Met onderstaande tool kan je je VMDK images omvormen tot VHD images, die op hun beurt kan gebruiken met Hyper-V
Ik zou wel de VMWare Tools desinstalleren uit je images voor je de conversie doet ... kwestie van issues te vermijden. Tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat als je dynamic disk allocation ingesteld hebt , de VHD ge-expand wordt naar de volledige schijfruimte.
/EDIT: linkje vergeten
http://vmtoolkit.com/files/folders/conv ... ntry8.aspx
Ik zou wel de VMWare Tools desinstalleren uit je images voor je de conversie doet ... kwestie van issues te vermijden. Tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat als je dynamic disk allocation ingesteld hebt , de VHD ge-expand wordt naar de volledige schijfruimte.
/EDIT: linkje vergeten

-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ga een nieuwe install moeten doen omdat ik van 32 bit naar 64 bit ga, dan is een miogratie van de server niet mogelijk.Sven.VdS schreef:Ik zou wel de VMWare Tools desinstalleren uit je images voor je de conversie doet ... kwestie van issues te vermijden. Tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat als je dynamic disk allocation ingesteld hebt , de VHD ge-expand wordt naar de volledige schijfruimte.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -