De vraag van 1.000.000

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Wordt FTP verkeer bijgerekend op de trafiek van Belgacom of niet?
Mijn collega beweerde van niet, iemand van BGC Helpdesk ook niet, en ik denk dat dat reinste onzin is...

Anders neem ik direct BGC en schrijf ik mij in op een FTP board :)

Hoe met Telenet?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Alle trafiek wordt aangerekend ... dus ook FTP.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Dat zou het zijn .... anyway gewoon ne algemene packetcounter die alles telt vrees ik :p
Genghis
Pro Member
Pro Member

Reinste onzin, BGC, Telenet, whatever... FTP telt gewoon mee.
Er wordt geen onderscheid gemaakt inzake wat voor soort traffiek er over je lijn gaat om je meterwaardes te 'berekenen'.
(let op, ik zeg niet dat ze dit bij wijze van statistiek niet kunnen opvragen he, ik zeg: voor de meter maakt dit niets uit)

De volgende persoon die bij de BGC Helpdesk beweert dat FTP traffiek NIET meetelt op de meter, die moogt ge zijn naam is PM'en :wink:

Beetje off-topic mss, maar bij Telenet is het zelfs zo dat als je bvb abbo neemt met 2 vaste ip's, en je aan je PC's die 2 vaste externe IP's toewijst, dat traffiek tussen deze 2 hosts ook bij de meter bijgeteld wordt (als ze over de interfaces gaan waar de IP's aan vasthangen natuurlijk). Je gaat namelijk via 'het internet' zeggen ze dan. Als ze dat al bijtellen, waarom zouden ze FTP dan niet meetellen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Genghis schreef: Beetje off-topic mss, maar bij Telenet is het zelfs zo dat als je bvb abbo neemt met 2 vaste ip's, en je aan je PC's die 2 vaste externe IP's toewijst, dat traffiek tussen deze 2 hosts ook bij de meter bijgeteld wordt (als ze over de interfaces gaan waar de IP's aan vasthangen natuurlijk). Je gaat namelijk via 'het internet' zeggen ze dan. Als ze dat al bijtellen, waarom zouden ze FTP dan niet meetellen?
Dit schijnt alleen het geval te zijn als je toevallig IP adressen gekregen hebt uit verschillende subnets.
Anders blijft de traffiek tussen deze 2 hosts gewoon binnen de Telenet modem, en dus niet meegeteld.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het verkeer blijft zelfs op de lokale switch en gaat zelfs niet door de modem. Voor de rest klopt bovenstaande stelling als een bus.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”