pc vervangen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Yepse,

Zeg mss een domme vraag, maar ik zal ze toch stellen dat ik hier geen dommigheden bega op het werk !!

Mijn pc ligt dus in een netwerk met nog 5 andere pc's via een hub (heb netwerk in den tijd nie zelf opgezet). Nu hebben we 2 pc's die vervangen worden door 2 nieuwe (o.a. de mijne -> jihaa :D ).
Mag ik deze 2 nieuwe identiek dezelfde instellingen geven als de vorige (ip, dns enzo...) ??

Nog een vraagje:
Wij hebben geen router, dus men kan maar per 1 op het inet.
Wij gebruiken Enternet 300, moet dit opnieuw geïnstalleerd worden op die 2 nieuwe pc's of zit dit daar standaard op (nieuwe pc = winxp) ??
Of kreeg je die cd bij je netwerkkaart ??
Mss een woordje uitleg over Enternet 300 ??

Ik vraag dit allemaal, omdat de persoon die dit netwerk geeft opgezet in het ziekenhuis ligt (nog voor een tijdje) en dan moet ik da hier oplossen é... :roll:

Ik heb thuis ook een klein netwerkje met mijn laptop en mijn pc, maar bijv. geen internetsharing (da is nie nodig thuis). Nu is da hier iets anders hé !

Alvast bedankt...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je mag de nieuwe pc's exact dezelfde setiings geven als de oude als de oude niet meer gebruikt gaan worden op het netwerk!!

in win XP zit een pppoe adapter in, je mag zeldfs niet met enternet 300(0?) werken, je moet bij netwerkverbindingen, nieuwe verbinding maken, internet verbinding, geavanceerde verbinding, breedband met password en username,

als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ok! bedankt sensei !

De andere pc's werken met win2k, mag ik bij deze enternet laten staan ??
Wa is in feite het verschil ts die 2 ??
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

win 2k heeft deze functie niet, dus daar moet je enternet 300 laten staan

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

ok! bedankt...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het verschil tussen Win2000 en WinXp met Ethernet 300 is gewoon het volgende:

Windows heeft staandaard geen PPPOE adaptersoftware aan boord om een PPPOE verbinding tot stand te brengen. Die heb je zeker nodig als je via een Ethernet-adslmodem op het internet wilt.

Door de enorme toename van kabel en adsl verbindingen heeft microsoft een standaard adapter van dit type mee gebakken in het WinXP os. Dus heb je Ethernet hier niet nodig. Een gelijkaardige software is reeds standaard geinstalleerd in winxp en je gebruikt dus die software.

- Al denk ik dat je die PPPOE adapter van XP, kan afzetten of verwijderen en dat je dan terug gewoon je ethernet vb kan gebruiken, zal wel wat prutswerk zijn ;-)

anyway, samen mag je ze niet gebruiken of je windows kennende: filpt het systeem :-)
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

thanks gasten...

het is gelukt !!
Heb uit curieuziteit toch eens geprobeerd met ethernet 300 op winxp en inderdaad, hij kon nie verbinden...

heb het dan gedaan zoals jullie zeiden en dit werkt perfect

bedankt :)
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

heb nieuw probleempje... pffftt
In dit netwerk hierboven zit een multifunctionele printer Ricoh Aficio 1085, nu heb ik op iedere pc deze kunnen installeren, maar nie op de mijne die met winxp werkt, de andere werken op win2k... heb ook al gezocht op de site van ricoh naar de juiste drivers voor xp, maar nix lukt.

Als ik ping naar het ipadres van de printer, heb ik 100% verlies, aan de bekabeling kan het ook nie liggen, want die werkte wel voor de nieuwe pc werd geïnstalleerd...

Iemand enig idee ??

thanks
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je moet in win XP bestanden en printers delen bij de eigenschappen van je netwerkverbinding aanzetten, of anders eens proberen met de win XP cd-rom

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Heb het gevonden...
Heb de pc een eigen ip-adres gegeven en het werkt !
Blijkbaar kan dit niet als je automatische ip-toewijzing gebruikt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

strange, ik heb een netwerkje onlangs geinstalleerd met dynamic ip's. De printer werd wel auto- herkend door Win2000, was niet met Xp.
Allez ja goed, dat het werkt!!!
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

met XP en variabele IP's heb ik nog nooit een gedeelde printer proberen te gebruiken, ik gebruik altijd vaste IP's in netwerk

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”