.bin bestand openen
- noppes
- Premium Member
- Contacteer:
Branden met nero (image) ofwel met het progje isobuster, te vinden op google...
[Edit]
Lees er hier meer over (isobuster): http://www.xs4all.nl/~vdsman/isobuster.htm
[/Edit]
[Edit]
Lees er hier meer over (isobuster): http://www.xs4all.nl/~vdsman/isobuster.htm
[/Edit]
- Styno
- Elite Poster
Mounten met "Daemon Tools" als virtuele DVD drive.
Met Isobuster heb ik al redelijk wat rommel gehad, k weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger was het niet 100% compatible.
Styno
Met Isobuster heb ik al redelijk wat rommel gehad, k weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger was het niet 100% compatible.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Bij een .bin bestand hoort ook nog een Cuesheet (.cue), anders heb je veel kans dat Nero de image verkeerd gaat schrijven.
Je kan natuurlijk ook eerst met isobuster extracten en dan apart branden.
Je kan natuurlijk ook eerst met isobuster extracten en dan apart branden.
Ik heb nu een nieuw bin,cue bestand, een video, maar als ik dat met isobuster extract dan staan er mappen met daarin bestanden(er stond ook een map met vcd). Normaal dacht ik dat er daat een .avi bestand zou staan. Kan iemand me helpen?
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- Recent bedankt: 1 keer
hey wat hoe ! zoals styno zegt
als je het wilt bekijken zonder branden -> virtual clone drive / daemon tools -> mount .bin
dat faked een drive en laadt die .bin gelijk een cd of whatever en dan speel je het af
handig om .bin's / . iso's te testen voor je ze brandt ofzo of niet wilt branden
als je het wilt bekijken zonder branden -> virtual clone drive / daemon tools -> mount .bin
dat faked een drive en laadt die .bin gelijk een cd of whatever en dan speel je het af
handig om .bin's / . iso's te testen voor je ze brandt ofzo of niet wilt branden
Marto, zie de thread over uw iso-file. Daar hebben we de uitleg al eens gedaan. Met Daemon Tools kan je je bin emuleren ofwel de bijhorende cue laden die dan de bin emuleert. Ik snap niet echt wat je er moeilijk over blijft doen. Als je het nu nog niet snapt google dan zelf eerst eens. Op inet staat er meer dan genoeg informatie over iso/bin-images.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
het is ook gebruikelijk dat raw image (bin) groter is als de iso, dus een bestand van 710 mb past op een 700mb cd. marto het is ook handig voor wat cdrw's in huis te hebben, als ik niet zeker weet als ik film goed ga vinden schrijf ik ze eerst op cdrw zodat ik die op dvd player kan spelen, en als het je niet aanstaat wis je hem gewoon weer, so simpel is dat
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/ ... 407a9a018e
^^download hier daemon tools en ja het is freeware^^
installeren en dan vraagt ie om te rebooten
na reboot zal je in de systray (rechtsonder naast klok) een bliksemtje zien staan, klik er met je rechter muisknop op, kies mount image (en wijs daemon tools waar de bin en cue staan) let op cue en bin moeten in zelfde dir(map) staan en selecteer de cue en kies voor mounten
daemon tools kan net als nero niet direct een bin gebruiken maar heeft het begeleidende cuesheet nodig.
Lukt er iets niet:
open de cuesheet met notepad er moet een verwijzing instaan naar het binbestand controleer of de naam in de cuesheet overeenstemt met de bin die in dezelfde map staat
en svcd moet je afspelen met een player die svcd aankan (normaal kunnen de meeste dvdplayers dat(software)
als het niet lukt raad ik je aan om computerles te volgen
^^download hier daemon tools en ja het is freeware^^
installeren en dan vraagt ie om te rebooten
na reboot zal je in de systray (rechtsonder naast klok) een bliksemtje zien staan, klik er met je rechter muisknop op, kies mount image (en wijs daemon tools waar de bin en cue staan) let op cue en bin moeten in zelfde dir(map) staan en selecteer de cue en kies voor mounten
daemon tools kan net als nero niet direct een bin gebruiken maar heeft het begeleidende cuesheet nodig.
Lukt er iets niet:
open de cuesheet met notepad er moet een verwijzing instaan naar het binbestand controleer of de naam in de cuesheet overeenstemt met de bin die in dezelfde map staat
en svcd moet je afspelen met een player die svcd aankan (normaal kunnen de meeste dvdplayers dat(software)
als het niet lukt raad ik je aan om computerles te volgen

de pispaal <<

Greetz
in jouw geval zou ik er toch serieus eens over nadenken, zeker na de vele keren dat je afgaat ... en dan nog reply doet op je eigen ... (ja, er bestaat een edit functie)°MaRtO°° schreef:Thanx, het is gelukt. Gelukkig moet ik geen computerles volgen.
inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
In daemon tools kunt ge ook een bin laden zonder cue zenne, probeer maar is ...Mr.Cide schreef:daemon tools kan net als nero niet direct een bin gebruiken maar heeft het begeleidende cuesheet nodig.
-
- Premium Member
Je haalt wel oude koeien (lees als topic) uit de gracht maar je hebt wel gelijk 

Mm; ik weet niet, ik wil niet zagen, maar we zullen mss toch eens een toegangsexamen moeten invoeren voor UB.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Styno
- Elite Poster
Ik wist dat die vent er voor iets tussen ging zittenC1nder schreef:bin laden

Ben ik er nu alvast door op dat ingangsexamen?
Styno

Als ik het eenmaal weet dan moet ik het niet meer vragen, hoe zou jij het anders geleerd hebben. Ik denk niet dat er zoveel mensen hier op ub computerles gevolgd.Mr.Cide schreef:neen want je stelt al je vragen hier
Afgaat, wat bedoel je daarmee?Ik reply doen op mijn eigen, daar weet ik niets van. 'k Moet nog veel leren hé, en heb geen tijd om computerles te doen, dus USERBASE.inter schreef:in jouw geval zou ik er toch serieus eens over nadenken, zeker na de vele keren dat je afgaat ... en dan nog reply doet op je eigen ... (ja, er bestaat een edit functie)°MaRtO°° schreef:Thanx, het is gelukt. Gelukkig moet ik geen computerles volgen.
inter
Laatst gewijzigd door MaRtO 06 aug 2004, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
Als jonge user mag hij wel vragen stellen eh, en hoed af voor zijn kunnen op die leeftijd.
Ik als oude fellow, stel wel af en toe een vraagje aan meon, of iemand anders van de crew
Laat ons kammeraad blijven met een van de jonste leden van userbase.
Der Alte heeft gesproken...
Grtz,
Ik als oude fellow, stel wel af en toe een vraagje aan meon, of iemand anders van de crew

Laat ons kammeraad blijven met een van de jonste leden van userbase.
Der Alte heeft gesproken...

Grtz,

Marto, we bedoelen het niet slecht, maar wij vragen hier ook niet alles. 85% van de UBers weten wat ze weten door dat ze zelf zoeken/proberen. Hoe je een iso/bin kan laden/burnen kan je op duizenden sites vinden en dit binnen de 2 minuten. Kijk in het vervolg eerst zelf eens of je niets vindt. Vind je niet wat je zoekt dan helpen wij met plezier. (spreek ik voor de actieve UBers
)

- foxxy girl
- Pro Member
ik wil nie stoken ofzo eh, maar als in plaats van die 85% iedereen op internet gaat zoeken, dan zou er nu niet zoveel volk op userbase zitten.The_Borg schreef:Marto, we bedoelen het niet slecht, maar wij vragen hier ook niet alles. 85% van de UBers weten wat ze weten door dat ze zelf zoeken/proberen. Hoe je een iso/bin kan laden/burnen kan je op duizenden sites vinden en dit binnen de 2 minuten. Kijk in het vervolg eerst zelf eens of je niets vindt.

groetjes foxxy

- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Maar het is wel zo, wat je zelf uitzoekt/uitprobeert dat onthoud je ook het beste. Dit draagt bij aan de totale ervaring. En als je zelf kan kiezen tussen theoretische kennis of ervaring, dan weet je ook wel wat gekozen he. En dit is nu echt wel iets wat je binnen de 2 minuten op google kan vinden.foxxy girl schreef:ik wil nie stoken ofzo eh, maar als in plaats van die 85% iedereen op internet gaat zoeken, dan zou er nu niet zoveel volk op userbase zitten.
http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UT ... eken&meta=
Zie ne keer

Cheers
en eenmaal je begint met iets te vragen ga je bij een volgend probleem het vlugger vragen dan het zelf uit te zoeken
zo is dat ook in games 1 keer een cheat gebruikt om ergens door te geraken zul je op een volgend moeilijk stuk vlugger naar een cheat grijpen
zo is dat ook in games 1 keer een cheat gebruikt om ergens door te geraken zul je op een volgend moeilijk stuk vlugger naar een cheat grijpen
de pispaal <<
- Styno
- Elite Poster
Integendeel, door de volgende google search ben ik hier namelijk terecht gekomen:foxxy girl schreef:ik wil nie stoken ofzo eh, maar als in plaats van die 85% iedereen op internet gaat zoeken, dan zou er nu niet zoveel volk op userbase zitten.
http://www.google.be/search?q=a2f+probl ... l=nl&meta=
Styno

en ikke via skynettool maar laten we nu niet offtopic gaan
en van die lessen was ik serieus was geen steek was gewoon een tip;)
de meesten van ons (+18 ) hebben hun eerste jaren offline doorgebracht en hebben meestal het zelf moeten uitzoeken en idd door zelf te zoeken leer je veel bij maar ik vind het gewoon verkeerd dat mijn neefje dit jaar een nieuwe pc kreeg en een paar maand later al internet, ik vind dit echt onverantwoord en vind toch wel dat ge een minimale(meer is iig beter) kennis moet hebben voor je op het internet mag en er is nix mis mee om in applicatie eens op alles te klikken in menus e.d. pc zal niet kapot gaan (uitgezonderd enkele apps) ik wist toen ik mijn eerste image gedownload had ook niet wat ik ermee moest, ik wist wel dat ik het op een cd moest branden...
maar de eerste resultaten in een searchengine kwam ik bij winiso terecht en daar kan je iso's, bin's, img's e.d. extracten en dan brandde ik dat met nero5
tot ik dacht van hier moet toch een snellere oplossing zijn en door door de menus van nero te browsen kwam ik de optie "burn image" tegen.
en we zijn allemaal noobs geweest, maar door alles zelf uit zoeken bereik je meer en ga je ook sneller je doel bereiken
maar het is gewoon stom dat ie 2 topics opent: 1 over *.bin en een over *.iso
maar ik heb me voorgenomen om vriendelijk te blijven en de noobs een zo gemakkelijk mogelijk antwoord te geven
it's my 2 cents
groeten,
G33KJ3
en van die lessen was ik serieus was geen steek was gewoon een tip;)
de meesten van ons (+18 ) hebben hun eerste jaren offline doorgebracht en hebben meestal het zelf moeten uitzoeken en idd door zelf te zoeken leer je veel bij maar ik vind het gewoon verkeerd dat mijn neefje dit jaar een nieuwe pc kreeg en een paar maand later al internet, ik vind dit echt onverantwoord en vind toch wel dat ge een minimale(meer is iig beter) kennis moet hebben voor je op het internet mag en er is nix mis mee om in applicatie eens op alles te klikken in menus e.d. pc zal niet kapot gaan (uitgezonderd enkele apps) ik wist toen ik mijn eerste image gedownload had ook niet wat ik ermee moest, ik wist wel dat ik het op een cd moest branden...
maar de eerste resultaten in een searchengine kwam ik bij winiso terecht en daar kan je iso's, bin's, img's e.d. extracten en dan brandde ik dat met nero5
tot ik dacht van hier moet toch een snellere oplossing zijn en door door de menus van nero te browsen kwam ik de optie "burn image" tegen.
en we zijn allemaal noobs geweest, maar door alles zelf uit zoeken bereik je meer en ga je ook sneller je doel bereiken

maar het is gewoon stom dat ie 2 topics opent: 1 over *.bin en een over *.iso
maar ik heb me voorgenomen om vriendelijk te blijven en de noobs een zo gemakkelijk mogelijk antwoord te geven
it's my 2 cents

groeten,
G33KJ3
de pispaal <<
Dat topic over iso bestanden heb ik niet gemaakt dat was iemand anders, en dat bin bestanden topic heb ik vroeger geopend, 'k heb er gewoon een vraag bijgesteld.Mr.Cide schreef:maar het is gewoon stom dat ie 2 topics opent: 1 over *.bin en een over *.iso
Sorry dat ik een n00b ben é, vanaf wanneer ben je dan eigenlijk geen n00b meer?

Dat was in het begin dat ik dat zou vragen op ub, maar ik wist niet wat er in dat bin bestand zat, ik wist niet dat het svcd was.Sub Zero schreef:Maar het is wel zo, wat je zelf uitzoekt/uitprobeert dat onthoud je ook het beste. Dit draagt bij aan de totale ervaring. En als je zelf kan kiezen tussen theoretische kennis of ervaring, dan weet je ook wel wat gekozen he. En dit is nu echt wel iets wat je binnen de 2 minuten op google kan vinden.foxxy girl schreef:ik wil nie stoken ofzo eh, maar als in plaats van die 85% iedereen op internet gaat zoeken, dan zou er nu niet zoveel volk op userbase zitten.
http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UT ... eken&meta=
Zie ne keer
Cheers
In jouw geval zal het nog lang duren daar je nog steeds weinig moeite doet om iets zelf te ontdekken. Heb je dan geen "eergevoel" om iets zelf helemaal uit te zoeken of ben je er te dom voor?°MaRtO°° schreef:Sorry dat ik een n00b ben é, vanaf wanneer ben je dan eigenlijk geen n00b meer?![]()
je haalt dus een volledige image binnen op je pc en je weet niet wat het is? Heel slecht bezig ... zeker als het zou blijken dat het illegale content betreft. Weten je ouders daar eigenlijk wel van af?°MaRtO°° schreef:Dat was in het begin dat ik dat zou vragen op ub, maar ik wist niet wat er in dat bin bestand zat, ik wist niet dat het svcd was.
inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
-Tuurlijk zoek ik zelf, ik ben hier niet de domme, ik had al in mijn vorige post geschreven dat ik zelf zoek.inter schreef:In jouw geval zal het nog lang duren daar je nog steeds weinig moeite doet om iets zelf te ontdekken. Heb je dan geen "eergevoel" om iets zelf helemaal uit te zoeken of ben je er te dom voor?°MaRtO°° schreef:Sorry dat ik een n00b ben é, vanaf wanneer ben je dan eigenlijk geen n00b meer?![]()
je haalt dus een volledige image binnen op je pc en je weet niet wat het is? Heel slecht bezig ... zeker als het zou blijken dat het illegale content betreft. Weten je ouders daar eigenlijk wel van af?°MaRtO°° schreef:Dat was in het begin dat ik dat zou vragen op ub, maar ik wist niet wat er in dat bin bestand zat, ik wist niet dat het svcd was.
inter
-Hoe kun je nu weten welke soorten bestanden in een bin,cue bestand zit voordat je het gedownload hebt?
En waarom moet je nu weten of mijn ouders dat weten.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als het van een iets of wat te vertrouwen bron komt kan je dat meestal wel aan de bestandsnaam zien-Hoe kun je nu weten welke soorten bestanden in een bin,cue bestand zit voordat je het gedownload hebt?

Als je naar suprnova.org gaat en daar een filmpje of iets anders wild downloaden dan staat er wel bij welk filmpje maar niet de extentie.Debruineogenboy schreef:Als het van een iets of wat te vertrouwen bron komt kan je dat meestal wel aan de bestandsnaam zien-Hoe kun je nu weten welke soorten bestanden in een bin,cue bestand zit voordat je het gedownload hebt?
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mja,
Marto, er staat ook bij of het VCD, SVCD, DVD, DivX of weet ik veel nog wat is. Dus je had dat kunnen weten. Ook dacht ik dat zij een FAQ hebben over die bin/cue bestanden. En als je in google "bin+cue" intypt kom je ook al heel ver.
Nu heb je hier een lang topic met allemaal nutteloze berichten in.
Niet dat je het niet mag vragen. Maar als je bv eerst had gezocht, had je misschien al gevonden dat je een bin/cue moest branden op cd. Als je dan hier had komen vragen met welk programma dat ging, dan was dat iets anders geweest.
Maar een vraag zoals: .bin bestand ?? En voor de rest nog NIKS, maar dan ook NIKS zelf gezocht of geprobeerd te hebben. Zulke mensen, die kunnen volgens mij dan ook nooit slagen in de school. En al ZEKER niet in een hogere onderwijsrichting. (Ik spreek niet over basis of 1/2e middelbaar hé)
Sorry, maar zo is het wel zo ... als ik jou was zou ik daar proberen iets aan te doen. Ik zeg hierbij niet dat je dom bent hoor, alleen lijkt het wel altijd zo.
Grtz,
Sasuke
Marto, er staat ook bij of het VCD, SVCD, DVD, DivX of weet ik veel nog wat is. Dus je had dat kunnen weten. Ook dacht ik dat zij een FAQ hebben over die bin/cue bestanden. En als je in google "bin+cue" intypt kom je ook al heel ver.
Nu heb je hier een lang topic met allemaal nutteloze berichten in.
Niet dat je het niet mag vragen. Maar als je bv eerst had gezocht, had je misschien al gevonden dat je een bin/cue moest branden op cd. Als je dan hier had komen vragen met welk programma dat ging, dan was dat iets anders geweest.
Maar een vraag zoals: .bin bestand ?? En voor de rest nog NIKS, maar dan ook NIKS zelf gezocht of geprobeerd te hebben. Zulke mensen, die kunnen volgens mij dan ook nooit slagen in de school. En al ZEKER niet in een hogere onderwijsrichting. (Ik spreek niet over basis of 1/2e middelbaar hé)
Sorry, maar zo is het wel zo ... als ik jou was zou ik daar proberen iets aan te doen. Ik zeg hierbij niet dat je dom bent hoor, alleen lijkt het wel altijd zo.
Grtz,
Sasuke
Dit is niet het eerste topic waarin je belooft om voortaan eerst te zoeken vooralleer je vragen stelt op UB.°MaRtO°° schreef:OK, sorry:-(. Ik zal in het vervolg eerst eens goed zoeken voor dat ik iets vraag op userbase.
Mijn grootmoeder zegt dan altijd: "Belofte maakt schuld". En mijn grootmoeder heeft altijd gelijk trouwens.
Serieus, heb je gezocht voor je deze vraag stelde? Als je in google "bin" en "wat" intikt, vind je al genoeg (nederlandstalige) uitleg voor je probleem. Simpel toch??
Ik heb het eerder al eens gezegd: Zoek zelf (!!!!), en op je zoektochten zul je heel veel bijleren. UB moet je laatste redmiddel zijn.
Greetz