3starsnet nummers niet meer bereikbaar via SIP URI?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Hallo,

Ik heb gemerkt dat mijn 3starsnet account niet meer bereikbaar is via een SIP URI. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

PS. de SIP URI bij 3starsnet was [email protected] (dus bvb [email protected]). Zodoende kon men gratis bellen vanaf andere SIP providers of een SIP client, maar dit blijkt nu dus niet meer te werken...
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

Wist zelfs niet dat ik op die manier bereikbaar was.
Heb dus een poging gedaan, en lukt inderdaad niet.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

blidi schreef:Wist zelfs niet dat ik op die manier bereikbaar was.
Heb dus een poging gedaan, en lukt inderdaad niet.
een dyndns accountje aanmaken en zorgen dat je router deze update;
zien dat poort 5060 & rtp openstaan naar je ATA (voip doos)
op "enum" kun je dan je telefoonnr plaatsen met link naar je "[email protected]"
je moet nog een validatie doormaken

en dan enum gebruiken om mensen te bellen
ipv een lijst van hun providers aan te maken
imho is dat de beste manier

www.e164.org is een gratis Enum dienst die denk ik standaard ook voorkomt in de asterisk.configuratie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:imho is dat de beste manier
De "beste" manier is toch als 3starsnet hun SIP URI's gewoon terug openstelt. Dan heb je die omweg via dyndns zelfs niet nodig (want als uw IP adres verandert duurt het altijd eventjes eer dat gepropageerd is door DNS - en intussen ben je tijdelijk niet meer bereikbaar - of potentieel rinkelt iemand anders zijn SIP client misschien wel als men U belt...).

Mijn 3starsnet SIP URI zat ook in ENUM; ENUM is inderdaad een mooi ding, maar helaas door véél te weinig mensen gebruikt om echt nuttig te zijn voorlopig...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
skynetbbs schreef:imho is dat de beste manier
De "beste" manier is toch als 3starsnet hun SIP URI's gewoon terug openstelt. Dan heb je die omweg via dyndns zelfs niet nodig (want als uw IP adres verandert duurt het altijd eventjes eer dat gepropageerd is door DNS - en intussen ben je tijdelijk niet meer bereikbaar - of potentieel rinkelt iemand anders zijn SIP client misschien wel als men U belt...).

Mijn 3starsnet SIP URI zat ook in ENUM; ENUM is inderdaad een mooi ding, maar helaas door véél te weinig mensen gebruikt om echt nuttig te zijn voorlopig...

zowiezo zijn er weinigen die een "sip url" intikken... iedereen tikt nog altijd liever een telefoonnr in... dacht ik zo?

dyndns.org -> dynamic dns -> ik denk dat die toch redelijk snel geupdate worden... binnen de 5 minuten...
en normaliter veranderd je ip toch maar eens om de 24h?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:zowiezo zijn er weinigen die een "sip url" intikken... iedereen tikt nog altijd liever een telefoonnr in... dacht ik zo?
Hierboven schreef je nochtans dat jij zelf ook een SIP URI (geen SIP URL) ingeven hebt bij ENUM :-)
skynetbbs schreef:en normaliter veranderd je ip toch maar eens om de 24h?
Hangt van je provider af, hoe vaak je IP adres veranderT. Vind je eens om de 24u even niet bereikbaar zijn dan een goede oplossing? Stel dat uw IP adres aan mij wordt gegeven, en iemand probeert U te bellen volgens de methode die je hierboven suggereerde. Mijn telefoon zal dan rinkelen, totdat uw nieuwe gegevens door DNS gepropageerd zijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

sinds dezemorgen heb ik er ook nog een Weepee nummer bij...
sip://[email protected] eventueel eens uitproberen? (zou voicemail moeten geven trouwens)

deze vragen maar 9 euro voor een nr(nieuw/portatie)...
en belwaarde heb je voor min 20euro ... en voor zover ik merk is die maar dan 1 jaar geldig... heb er nl al 5 euro staan voor langer dan een jaar :-)
callerid zit er ook in blijkbaar...en Fax versturen (hylafax of T38) & ontvangen ook (pdf 2 email)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk er ook aan om mijn nummer te laten porteren naar Weepee ipv 3starsnet. Is een stuk goedkoper. Bellen doe ik wel via een betamax-kloon.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Ik denk er ook aan om mijn nummer te laten porteren naar Weepee ipv 3starsnet. Is een stuk goedkoper. Bellen doe ik wel via een betamax-kloon.
en ze reageren bliksemsnel bij weepee...
de "sip uri" wordt er momenteel niet ondersteund maar ze zijn er wel mee bezig...van zodra ze ondersteund is krijgen we een email :-)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:en ze reageren bliksemsnel bij weepee...
de "sip uri" wordt er momenteel niet ondersteund maar ze zijn er wel mee bezig...van zodra ze ondersteund is krijgen we een email :-)
Meer en meer sip providers stoppen helaas met bereikbaarheid via SIP URI; ze verliezen dan immers inkomsten voor inkomende oproepen (ivm de interconnectie tarieven).

Nadeel van Weepee is wel dat er setupkosten verbonden zijn aan elk gesprek... Deze ondersteunt (als enige Belgische SIP provider) echter wel de breedband G.722 codec! Volgens mij werkt er ook maar één persoon daar; is een erg kleine firma.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef: Nadeel van Weepee is wel dat er setupkosten verbonden zijn aan elk gesprek... Deze ondersteunt (als enige Belgische SIP provider) echter wel de breedband G.722 codec! Volgens mij werkt er ook maar één persoon daar; is een erg kleine firma.
bwa klein...
* hij heeft wel de rechten voor heel Belgie nummers uit te delen...
* hij heeft een hele resem "resellers" (pc winkels) ... (heb het indertijd via ehds gedaan)
heb al yawadoo, 3starsnet, tele2, ...
* support is snel
* website is redelijk duidelijk en eenvoudig...
ondersteund een heel pak codecs... T38 bijv ook

tot voor kort was het 68 euro voor een nr (voor altijd)... nu dus 9 euro... en er is niet veel ruchtbaarheid aan gegeven

je kunt ook betalen op allerhande manieren... overschrijving, bancontact, visa, paypal, ...

zeker geen klachten over :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het enige waar ik wat schrik voor heb is de overschakeling. Ik zit nu met een discovery lijn + adsl en TV via Belgacom. Bij weepee beweren ze dat alles automatisch afgehandeld wordt, maar echt gerust ben ik er toch niet in. Ik wil niet plots zonder internet en TV vallen...

Heeft iemand al ervaring met het porteren van een Belgacom nummer (icm een Belgacom ADSL abo) naar een DID?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Het enige waar ik wat schrik voor heb is de overschakeling. Ik zit nu met een discovery lijn + adsl en TV via Belgacom. Bij weepee beweren ze dat alles automatisch afgehandeld wordt, maar echt gerust ben ik er toch niet in. Ik wil niet plots zonder internet en TV vallen...

Heeft iemand al ervaring met het porteren van een Belgacom nummer (icm een Belgacom ADSL abo) naar een DID?
ja...
ik had discovery + dommel...
en heb toen gemigreerd naar 3starsnet...
dommel bleef werken terwijl er technisch gezien geen telefoonnr meer was hier...
ook 3starsnet werkte via dommel op m'n ata...

Dommel beweerde dat het ook niet ging... het ging dus wel :-)

Nu bij portatie zit je idd met het probleem dat je zelfs geen "raw copper" nummer hebt...
nu je zit bij Belgacom... bij jouw "internet" keuze is er denk ik de (gratis) optie van raw copper
stap eens de Belgacom winkel binnen om te informeren...
een "raw copper" identificatie trekt niet op een telefoonnr...
maar mocht je dus ooit storing hebben moet je wel dat raw copper nr kunnen opgeven anders zouden ze evt terchtkomen in datacenter van weepee ipv in jouw wijk :-)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”